eigen pony, iets voor mij??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
romeoluver

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: nederland!

eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 18:55

hee!
ik zit al best lang over 1 ding na te denken:
is een eigen pony iets voor mij??
het lijkt mij zooooooooo leuk.... <3
maar ik weet niet of ik er wel tijd enzo voor heb..
mijn situatie ( ik heb het best ruim genomen en soms is het langer en soms korter):

maandag: 7 uur opstaan
tot 3 uur school
kwart voor 4 thuis
half 6 klaar met hw
na half 7 vrije tijd of leren voor so of rep als ik die heb

dinsdag: 7 uur opstaan
tot tien over 2 naar school
kwart voor 3 thuis
half 5 klaar met hw
vanaf half 5 vrije tijd (tussendoor eten) en soms na het eten van 6 uur tot half 7 leren voor so of rep

woensdag: kwart voor 8 opstaan
tot tien voor 4 school
half 5 thuis
half 6 klaar met hw
na kwart over 6 vrije tijd of soms leren voor so of rep

donderdag is hetzelfde als dinsdag

vrijdag: 7 uur opstaan
tot tien over 2 school
kwart voor 3 thuis
vrije tijd

in het weekend heb ik op zaterdag om tien uur paardrijles
ik rijd nu een jaar
ik speel nog dwarsfluit alleen daar ga ik in juni vanaf
ik heb geen weiland of stal in de tuin maar ik woon in een plaats waar best veel pensionstallen zijn veel weilanden van boeren.
als ik een pony krijg wil ik het liefst een fjord.
ik heb ook een goede omgeving om buiten te rijden.
maar heel veel mensen zeggen dat ik geen eigen pony moet nemen dat
dat later nog kan.
maar ik denk: nu ben ik nog jong nu kan ik nog veel maken met de pony
later kan dat natuurlijk ook nog wel maar nu is het toch anders...
ik weet het echt niet dus zouden jullie willen reageren?

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:58

Wat zeggen je ouders?
En hoe staat het met de financiële kant van het verhaal? Willen je ouders er genoeg geld en tijd in steken?
Ik denk dat het qua tijd van jou best wel kan.
Maar dan moeten je ouders er wel 100 % achter staan en ook kunnen bijvallen als het even een dagje niet lukt vanwege ziekte of iets anders ;)

Anoniem

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:03

Jij kan het wel willen maar je ouders moeten het ook goed vinden. :) Denk dat je er wel tijd voor hebt maar het neemt altijd meer tijd in beslag als dat je van tevoren denkt.

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:06

Ik denk dat een verzorgpony echt iets voor jou is! Bovendien kun je dan alvast 'oefenen' voor al zou je een eigen pony krijgen.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:12

Ik denk toch dat je met je tijd in de knoop komt te zitten. Ik zou het met zo'n schoolschema niet gaan rijden om nog voldoende tijd te besteden aan mijn paardje.

Ik denk dat een verzorgpony een betere optie is, dan hoef je niet iedere dag naar de pony toe.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:12

Krips schreef:
Ik denk dat een verzorgpony echt iets voor jou is! Bovendien kun je dan alvast 'oefenen' voor al zou je een eigen pony krijgen.

Lijkt mij ook een goed idee :)
Dan zit je er niet aan vast, mocht je na een tijdje minder gek van paarden worden :o
Neem les met de verzorgpony, vraag of je mee mag doen aan manege wedstrijdjes etc.
1 jaar rijles op een manege is vrij kort voor een eigen pony.
Kijk anders eens even op: http://www.ruitersportcentrumnop.nl/

Hier organiseren ze zomers kampen om je klaar te maken voor een eigen pony :)

1liefpaard1

Berichten: 127
Geregistreerd: 02-10-10

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:49

ik denk dat je er nog even met je ouders over moet hebben mag het van hun ook?

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:53

Ik denk niet dat je er genoeg tijd voor heb, als ik zo naar jouw schoolrooster kijk......

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:54

ik denk dat het mischien wel te redden is mits je er goed les bij neemt heb namelijk ook zo'n zelfde soort rooster als jou en ik red het ook. alleen is mijn advies zoek een stal op weg van school naar huis want dan kun je uit school naar je pony en dan thuis huiswerk maken of leren. ik weet trouwens niet welk niveau je doet want ik zit lager als zou moeten (schaamte) en mischien is het ook wel handig om er goed les bij te krijgen en een advies als je het echt wilt gaan doen
NEEM IEMAND MEE MET VERSTAND EN GA NIET AF OP HET PLAATJE MAAR OF HET WEL GOED GAAT MET RIJDEN EN GA VAKER RIJDEN ALS 1 KEER.

Bacardyx

Berichten: 849
Geregistreerd: 11-02-09

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:04

idd, verzorgpony.
het lijkt me wel heel krap,
en heb je wel genoeg ervaring?

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:10

Ik zou zelf beginnen met een verzorgpony of leasepony :)
Heb ik zelf ook gedaan heb daar ontzettend veel van geleerd en zo kun je ook kijken of je het kwa tijd red en of je het leuk blijft vinden. Want stel je koopt een paard en je blijkt er toch geen tijd voor te hebben of je vind het na een tijd niet meer leuk tja dan moet je hem weer verkopen en dat is niet eerlijk tegenover het paard. Ik zou echt ik meen het eerst een verzorgpony of leasepony doen leer je zoveel van.

romeoluver

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: nederland!

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 15:04

oke dankje allemaal.
dan ga ik daar maar naar op zoek daar was ik ook al mee bezig :)
mijn ouders staan er ook niet helemaal achter maar financieel zou het wel kunnen.
maar is het waar dat het specialer om een eigen pony te hebben als je jong bent dan als je volwassen bent?

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:07

Toch even nadenken alsjeblieft!
Je vind het zooooo leuk om een eigen te hebben
maar ik kan je vertellen verzorgpony is net zo leuk! Of lease pony

Echtwaar! Je hebt een druk schema en zooooo speciaal is een eigen pony niet hoor ;)

Ik heb nu een eigen maar heb hiervoor een jaar een verzorgpony gehad en het is dat ik me ppony te koop zag en (we zochten die tijd ook) en helemaal verlieft was ,maar eigenlijk wou ik wachten tot ik te groot voor mijn verzorgpony was en dan pas op zoek gaan.


Een verzorgpony is net zo goed ;) En er is geen beter of best.
Wat maakt het uit dat je niet de eigenaar bent?! Als je een goede band met de eigenaar + pony hebt dan boeit dat je echt niet ;)

Lolali
Berichten: 124
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:08

Het is altijd speciaal om een eigen pony te hebben. Je bouwt er een band mee op en het is 'jouw' paardje. In jouw geval zal ik eerst inderdaad een verzorg-of leasepony nemen om te kijken of je het allemaal redt met de tijd en het op ten duur nogsteeds zo leuk vindt en graag wilt. Wel zo eerlijk tegenover een eventuele eigen pony.
Succes!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:13

Hoewel je droom erg begrijpelijk is, lijkt het me dat je niet helemaal de juiste omstandigheden hebt voor een eigen pony.
Juist als je jong bent, is het belangrijk dat je ouders er echt achter staan.
Met school en andere bezigheden heb je niet altijd de tijd om voor je dier te zorgen. Dan heb je echt ouders (of anderen die dicht bij je staan) nodig om de verantwoordelijkheid te delen, 365 dagen per jaar.
Een zorg- of leasepony lijkt me een beter plan. Eerst een jaartje proefdraaien voor jou en je ouders. Wie weet worden ze daardoor wel reuze-enthousiast. :P

romeoluver

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: nederland!

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 15:31

ja ik ga in de kerstvakantie ook voor 4 daagjes naar een boerderij met appartementen, daar staat mijn lievelingspony. die mag ik dan ook verzorgen voor 4 daagjes. dan krijg ik daar ook een beeld van.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:48

romeoluver schreef:
ja ik ga in de kerstvakantie ook voor 4 daagjes naar een boerderij met appartementen, daar staat mijn lievelingspony. die mag ik dan ook verzorgen voor 4 daagjes. dan krijg ik daar ook een beeld van.

Ja voor 4 daagjes krijg je daar zicht over
maar ik moet ook in de regen naar mij n pony en 4 dagen is anders dan 365 dagen in het jaar :=

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:46

Ik zou niet alleen van die 4 dagen uitgaan aangezien je dan dicht bij je paardje zit en heel de dat (denk ik) dan de tijd hebt om er heen te gaan. Ik weet hoe erg die droom is om een eigen paard te hebben maar bij mij leek het net alsof mijn leasepony van mij was ik mocht er alles mee en die klik was gewoon zo goed. Maar wees verstandig en neem eerst een vorzorg/lease pony :)

romeoluver

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: nederland!

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:08

ja dat ben ik nu ook van plan ik ben er al een tijdje naar op zoek en ik heb al een paardje op het oog

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:10

Verzorgpony ?

BTW het is helemaal niet iets om je voor te schamen hoor ;)
Iemand die ik kende wou niet teogeven dat ze verzorgpony had .
Neeeee h hij zou zogenaamd helft van haar zijn (toen heel , toen kwart , toen weer half , toen zou ze hem in bruikleen hebben :') altijd iets anders)


Ik schaamde me daar niet voor hoor . Een verzorgpony is net zo leuk !

Anoniem

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:12

Nu heb je misschien tijd, maar...
- Je kiest over een paar jaar een profiel op school, daarna ben je ongeveer 3 á 4 uur tijd kwijt aan huiswerk.
- Je gaat daarna studeren, wat misschien inhoudt dat je doordeweeks niet eens thuis bent

etc. etc. etc.

Niet doen, wacht er beter maar mee tot je klaar bent met alles... Inderdaad een verzorgpony of bijrijdpony :j Ook hartstikke leuk!

Sanreh_Gek

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:03

ik zou idd eerst een verzorgpony zoeken en kijken hoeveel tijd je daar in steekt en dan kun je inschatten wat voor tijd het kost voor een echte eigen pony.

Ik heb 2,5 jaar verzorgpony's gehad ( ik heb er twee gehad de eerste is met pensioen gegaan ) het is dat mijn verzorgpaard die ik de laatste tijd had verzorgd te koop had zien staan en met veel zeuren en tranen hem heb kunnen kopen anders had ik nog geen eigen gehad hoor ;) En het valt niet mee hoor om een pony te verzorgen en school erbij maar het is wel altijd leuk!
Eigenlijk voelt het niet anders dan toen hij mijn verzorgpaardje was en hij is absoluut niet makkelijk... hij had zijn eigenares er af gebokt en ik moest weer helemaal van voor af aan beginnen met hem maar inmiddels rijd ik alweer met hem enzo :P

Ik ga er drie tot vier keer per week heen want hij staat in een weitje te ver van mijn huis om te fietsen dus brengen me ouders me :D
Mijn moeder heeft vroeger ook gereden en is dierenarts assistente geweest dus helpt graag met mijn paardje als het mij een keer niet lukt ( vanwege school,ziek enz )

Ps op marktplaats vind je veel verzorgpony's :P

romeoluver

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: nederland!

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:34

ja het paardje waar ik nu vaak naartoe ga en wil verzorgen staat op 3 minuten fietsafstand :)

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: eigen pony, iets voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:35

Een verzorgpony is juist hardstikke leuk! Niet minder leuk dan een eigen paard in het begin. Dan kun je rustig wennen, kijken hoe het is en heb je nog lekker veel tijd voor andere dingen. Jij bent nu 13 he? Mijn ouders zeiden altijd tegen mij bewijs jij maar aan ons dat je een eigen paard aan kan. Dus ik heb tot mijn 16e met super veel plezier voor mijn verzorgpaardje gezorgd. En toen ik 16 werd heb is mijn verzorgpaard mijn paard geworden :P dus je weet het nooit. Maar de band die je kunt opbouwen kun je ook heel goed opbouwen met je verzorgpony! En je kunt alles leren wat je moet weten voor het hebben van een paard waardoor je als je wat ouder bent en meer tijd hebt precies weet wat je allemaal moet doen om je paardje zo gelukkig mogelijk te maken :D

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:39

ik zou ook gewoon lekker een verzorg paard/pony nemen scheelt ook meer met tijd enz naja ik bedoel je zit er zeg maar niet aanvast je kan altijd een andere dag vragen of je kan gaan ofzo. met eigen paard moet je overal gemeen wel gaan..