Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Likemaaike schreef:Nou waarom dan niet hoger dan M1?
Marthaaa schreef:Ponyruiters, die rijden met een pony behorende tot de categorie A, mogen niet
promoveren naar de klasse M1 of hoger. Je mag dus wel hoger dan L2
Liinn schreef:Likemaaike schreef:Nou waarom dan niet hoger dan M1?
Ik denk dat je hoger dan de L2 niet veel aanmeldingen meer krijgt bij een dressuurwedstrijd, het gaat bij de A/B-pony's toch vaak om nog hele jonge ruiters die, als ze al bij de L2 zijn, vaak overgaan op een C/D-pony.
Dit lijkt mij de meest logische reden.
themuisje schreef:Omdat kinderen die op shetjes rijden tegen de tijd dat ze m1 mogen waarschijnlijk al te groot zijn. Daarnaast zijn dingen als lengtebuiging voor een shet haast onmogelijk en is de motoriek nog niet ver genoeg ontwikkeld.
Evony schreef:het gaat niet om de pony's maar om de leeftijd van de ruitertjes, deze zouden het moeilijker hebben de hogere oefeningen aan te leren en motorisch goed uit te voeren.
Toevallig stond deze vraag in een oude P&S die ik vanochtend heb gelezen, mochten jullie het exacte antwoord van de knhs willen kan ik die hier nog wel neer zetten.
themuisje schreef:Omdat kinderen die op shetjes rijden tegen de tijd dat ze m1 mogen waarschijnlijk al te groot zijn. Daarnaast zijn dingen als lengtebuiging voor een shet haast onmogelijk en is de motoriek vaak nog niet ver genoeg ontwikkeld van het kind.
Likemaaike schreef:@ Evony, als je die hier naar zal willen zetten heel graag!