Bang dat pony getroffen wordt door de bliksem!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Bang dat pony getroffen wordt door de bliksem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 20:37

:wave:,

Nu ik van verschillende mensen hoor dat het bij hun onweert slaat de paniek bij mij weer toe.
Mijn pony staat nu in de wei zonder enige beschutting.
Nu regent het hier nog niet ( groningen ) maar toch ben ik bang.
Zelf ben ik niet bang voor het onweer zelf maar wel bang dat mijn pony getroffen word door de bliksem.
Nog meer mensen die deze 'angst' hebben ? en wat doen jullie er tegen ?

Carlijnx

Re: Bang dat pony getroffen wordt door de bliksem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:39

:oo :oo
Ik ben wel bang voor onweer 's nachts. Maar Dat boy getroffen wordt niet, want Boy staat gewoon binnen 's nachts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:39

De bliksem slaat in op het hoogste punt dus hij zal over Blacky heengaan tot ie een boom ofzo heeft gevonden.
Niks om je zorgen over te maken hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:40

Ik ken het,maak me altijd heel erg ongerust over de paarden. :j
Maar ze worden niet geraakt hoor, als eerste worden bomen,huizen e.d. geraakt.
Hebben ze ook geen container of dergelijke waar ze in kunnen schuilen tegen de regen?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:41

En als de pony nou het enige "uitsteeksel" is in de wijde omtrek, heb je een probleem. ;) Daarnaast trekken paarden (net als koeien overigens) de bliksem aan. Ik vind het wel een beetje tricky om ze met dit weer buiten te laten. Als de mogelijkheid er is: binnen zetten.

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:41

ik ga me ponys uitlachen als het onweert :')

want die overleven het wel! :D

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:42

smeetjoew schreef:
En als de pony nou het enige "uitsteeksel" is in de wijde omtrek, heb je een probleem. ;) Daarnaast trekken paarden (net als koeien overigens) de bliksem aan. Ik vind het wel een beetje tricky om ze met dit weer buiten te laten. Als de mogelijkheid er is: binnen zetten.

dat valt wel mee hoor! ;)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 20:43

smeetjoew schreef:

Er staan ook wel huizen/bos/weg/brug/water etc.
maar binnen zetten wil echt niet. :oo

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:43

Het is hier (Groningen) nu helemaal geen raar weer vind ik, maar ik ben vaak wel wat angstig voor onweer. Maar op zich staan hier wel veel huizen en bomen enzo om de paarden heen, dus de kans dat ze geraakt worden is zeer klein..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:45

smeetjoew schreef:

Maar je zal niet de laatste eigenaar zijn die zijn dieren door onweer kan verliezen...
Die van mij blijven gewoon buiten, maar staan vlak langs een stal. Dus als er ergens onweer inslaat is het dan op de stal als het goed is...Op een echt open veld zou ik niet doen :o Mijn paarden zijn trouwens ook verzekert voor blikseminslagen :')

Anoniem

smeetjoew schreef:

Helaas ;)
Bliksem slaat bij lange na niet altijd in op het hoogste punt. Daarbij, hoeft de bliksem niet eens in het paard zelf in te slaan om dodelijk. Het potentiaalverschil, oftewel het verschil in spanning tussen de voorhoeven en achterhoeven, kan in uitzonderlijke gevallen al fataal zijn.

maaike1994

mijn merrie staat nu ook dag en nacht op de weide en ben ook wel ongerust over haar als het onweert :/

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:47

En toch zou ik 'm met onweer niet alleen op een open veld laten staan. Mag dan 99 keer van de 100 gevallen goed gaan; het hoeft maar één keer mis te gaan.

Heb op VN op Bokt alleen al genoeg artikelen gezien over dodelijke ongevallen met blikseminslag.

Nu wil ik de TS niet bang maken ofzo hoor! Da's niet mn bedoeling. :o

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:48

ik niet ik vind als je je druk maakt om een uurtje onweer moet je je ook druk maken om hoeveel mensen er wel niet sterven op een dag aan hongersnood! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:49

Als ze binnen staan kan het net zo goed mis gaan,
de pony's van TS moeten samen in een stal,als er dan een in paniek gaat,kunnen ze geen kant uit,kun je ook flinke ongelukken van krijgen. :j

Ik weet niet of ze er uit gaan als er geen stroom op staat,maar als je er stroom op hebt en het kán eraf,zou ik dat wel doen.
net een stukje veiliger,vind ik :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:50

_Lisette schreef:
ik niet ik vind als je je druk maakt om een uurtje onweer moet je je ook druk maken om hoeveel mensen er wel niet sterven op een dag aan hongersnood! ;)

Wat is dit voor een vreemde vergelijking?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:52

bij ons in frl. onweert het nog niet, ben ook altijd wel bang voor onweer :o
Buh ons in de buurt hoorde ik in de zomer een hele harde knal, was nog geen 1km weg :oo

Maak me hier echter geen zorgen om de pony, staat mooi binnen.
In ermelo (knhs centrum) was ik eerder bang <<)

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:54

Hhilde schreef:
_Lisette schreef:

Wat is dit voor een vreemde vergelijking?

het is misschien vreemd maar het is wel waar! ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:57

_Lisette schreef:

Dat heeft toch compleet niks met elkaar te maken.
Zo kun je elke vraag wel beantwoorden, als een soort standaard antwoord.
Er worden jaarlijks best veel koeien/paarden getroffen door onweer, dus zo gek is de vraag van de ts niet.
TS: als het gaat onweren zetten wij de paarden altijd binnen.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:06

pff, ik mag niet meer naar stal om hem binnen te zetten.
en ik heb ook geen nummer van iemand die daar ook op stal staat. :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:10

Kun je niet overleggen met de mensen van stal of hun jouw pony binnen zetten?
Misschien zijn er wel meer mensen van jouw stal die liever ook hun pony/paard binnen willen hebben met onweer.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:14

Mijn paard staat nu ook op wei. Nouja, mischien hebben ze haar wel op stal gezet, dat weet ik niet. Maar er zijn genoeg bomen bedenk ik maar. Maar stiekem ben ik wel een beetje bezorgd :o Maar het onweer is hier gelukkig alweer voorbij.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:16

Alle paarden gaan altijd terug in stal 's avonds maar de shets niet.
dus mijn shet en een andere shet blijf gewoon in de wei.
en er is wel een stal vrij, maar als ik mijn pony daar alleen in zet wordt de andere shet gek.
maar als ik ze bij elkaar zet gaat die andere pony mijn pony trappen/bijten en dat wil ik hem ook besparen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:19

geloof me onweer zoekt zeker niet altijd het hoogste punt maar het interessantste punt, bliksem komt ook van de grond en als die twee kanalen elkaar vinden dan knallen ze naar elkaar, als dat je pony is kan je het wel raden , en je pony's uit gaan lachen als het onweert vind ik een zeer vreemde vorm van humor

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:24

haha, dat komt omdat mijn pony het helemaal niet erg vind. :')
ze staat een beetje en eet gras nou daar ga ik haar niet voor binnen zetten als ze er zelf geen last van heeft ;)
okee als ze er bang voor was zou ik haar wel ergens binnen zetten maar nu niet. :)

edit ; dan moet ik gewoon lachen omdat ze daar maar staat te vreten :D
Laatst bijgewerkt door _Lisette op 28-04-11 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt