Ik vraag me dat al lang af:)
Want wanneer zie je echt dat als je iemand ziet rijden: 'Hey, die heeft talent!'
Zit nog niet zo lang op bokt dus weet niet zo goed hoe alles werkt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miss_nadine schreef:Nu vind ik het talentvol als een ruiter zonder dwangmiddelen zijn paard correct rijd, met respect voor het dier en de hoor hem/haar gestelde doelen haalt. Dit kan in mijn ogen een b ruiter zijn die haar paard netjes en correct rijd maar ook een doorzetter die met keihard werken toch het z weet te bereiken.
fuego3 schreef:een talent voelt een paard goed aan , en heeft de mogelijkheid om verder te groeien tot het hogere niveau , zonder dwangmiddelen , en dit alles op een prettige manier kan uitvoeren voor zowel ruiter als paard.
Quir schreef:In mijn ogen heb je talent als ruiter zijnde op elk (willekeurig) paard kan stappen en hier zo mee weg kan rijden. Dus het ruitergevoel (wat vele niet eens zullen leren) en een paard direct aan voelen op het moment dat ze op stappen.
fuego3 schreef:nee klopt , maar ook bij bv een buitenrit kun je steeds verder komen , kan zijn dat je hem helemaal schrik vrij hebt na enige tijd of dat hij na een paar trainingen er niet meer vandoor schiet , ik zeg maar wat (dan schiet je qua niveau ook omhoog) zo is er voor iedere tak van sport of hobby wel iets te verbeteren.
mocht iemand een paardje kopen dat altijd braaf(echt geen stap verkeerd) is op de weg en loopt als een hobbelpaard , is het moeilijk om te zeggen of de ruiter talent heeft.
om talent tot uiting te krijgen zul je wel tot het uiterste moeten gaan voor zowel ruiter als paard.
)