Steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pindaknor

Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:17

hallo!
Ik ben een beetje van slag. Mijn paard steigerd als ik haar wil longeren en ik weet niet wat er aan de hand is. Dan wil ze niet van me af, dan deinst ze achteruit en begint te steigeren. Help!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-01-11 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte en cursieve tekst verwijderd voor een betere leesbaarheid

whatEVA

Re: Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:24

Wat doe je op het moment dat ze begint te steigeren? Gebruik je dan de zweep?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:47

RT-->YRT

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:42

Dat deed die van mij ook, had het snel opgelost door hem lekker voorwaart en erbij te houden bij het longeren.
Veel afwisseling, half rondje draf, 3 passen stap, dan wer in galop enz. enz.
Als hij nu nog stijgert dan zwiep ik er eens hard met de zweep over, dit is meer uit protest, dan schrikt hij dat ik zo fel reageer en gaat dan rustig door.
Mijn pony had ook in de gaten dat als hij teruguit liep en dan als er maar wat druk op stond omhoog te komen, dat hij zo zijn hoofdstel kon aftrekken.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:47

Mijn pony deed het ook om uit te proberen, maar ik heb haar nu gewoon duidelijk gemaakt dat het niet mag. ( ik heb haar een keer gewoon een flinke tik gegeven, en nu doe ik het met mn stem )

Maar het is heel belangerijk dat je weet of het uit angst is, of dat ze iets niet snapt, of dat ze je uitprobeerd.