[Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

power1997

[Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 08:40

Aangezien deel 11 tot zijn einde loopt hier deel 12 al weer! :#

Een paar simpele regeltjes ;

- 2 foto’s per post
- Duidelijke foto's
- Geen rijtechnisch comme :brr: ntaar
- Geen foto’s quoten
- Als je zelf vindt dat je past, en erop in gaat als iemand je te groot vindt,
plaats dan geen foto.

Veel suc6 en plezier !

:evaw: :evaw:[

Laura_x_

Re: [Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:41

Maar het andere topic is nog niet vol? Een topic is pas vol bij 500 paginas ;)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:16

Geldt dat 500 pagina's niet alleen voor de HK?

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:27

Het is toch 100 pagina's? Meestal gebeurt een nieuw topic inderdaad al ruim van te voren. Als het andere nog niet eens vol is, niet handig naar mijn mening.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:43

Slotje totdat het vorige deel vol is. Dat is bij 100 pagina's.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:24

Oh en nu is deze open. Nog mensen met reacties op mijn vraag in het vorige topic?? :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:29

Ik denk dat jou paardje ook nog wel een heel stuk breder gaat worden
mijn pony was ook heel erg smal toen hij 2 jaar was, nu nog niet breed maar toch wel een heel stuk breder al. Denk dat jij (mits je erg slank bent) zelf nog wel op past hoor, maar ligt er wel aan hoe breed je paardje nog wordt. maar 2-jarigen zijn meestal wel erg smalletjes omdat ze nog groeien.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:33

Ik hoop dat hij nog lekker gaat uitbreden.. :) Ik ben niet erg slank helaas. :=
Dit ben ik op mijn merrie van 1.50:
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:34

ik spiekte in je profiel en wat is die misty een mooi paardje geworden zeg, sorry heel erg offtopic maar ze zag er niet uit op die eerste foto dacht nog hoe kun je zo'n ding kopen maar nu echt, wauw wat een paardje!

Ik heb geen idee of het gaat passen, je bent in ieder geval niet zwaar. Maarja dat zie je dan over 2 jaar wel ofzo, eerst lekker uit laten groeien :)

MiouxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:39

Even off topic
haha vind die zin van "hoe kun je nog zo'n ding kopen" wel grappig ja! je pony ziet er super uit !

Soms kunnen pony's/paarden zo anders uitgroeien :) Misschien is die over 2 jaar wel wat breder enzo :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:40

Dank jullie allebei *trots trots*! Ik heb een zwak voor kneusjes, maar er is inderdaad een ware schoonheid onderuit gekomen! <3

Nouja, als ik anderen hier hoor qua gewicht. Hoe zwaar zou je me schatten? :o

En ik hoop idd dat hij nog een beetje breder en groter wordt. :D Ik zal over twee jaar nog eens een foto posten hier. :P

MiouxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:42

Alle kneusjes zijn vaak de beste beestjes die je kan hebben ! :D En je bent nog leuk beloond ook hoe die is geworden haha ppff gewicht schatten zou ik niet weten maar je zet neer "niet echt slank" nou vind je absoluut niet dik hoor! dus zit vast wel goed!
Trouwens jouw kat lijkt heel erg op mijn katje bodo ! haha

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:44

Haha dat is waar! Ook al heeft ze veel gebreken lichamelijk, ik zou haar nooit kwijt willen! :)
Nouja, als ik hier al die dunne meiden van 40 kilo langs zie komen, tsja.. := Ik vind mezelf ook niet te dik hoor, maar ik heb wel brede schouders, brede heupen zegmaar. :)

Haha grappig! Welke van mijn katten (collectie? := )

Suikermeisje; ik kon het niet laten je uitspraak in mijn profiel te zetten, bij Misty's gedeelte. _O-

MiouxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:47

ja ! haha zal zo op mijn profiel wat foto's zetten van onze katjes kan je even spieken, maar die lijkt er erg op !

Ach ik ben zelf ook niet de slankste en weet je, maakt dat nou uit? haha zo lang je maar gelukkig bent ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:48

haha geeft niet hoor, ik heb ook ooit een kneusje gekocht, (Bonny in mijn profiel) is ook een mooie zwaan onderuit gekomen. Heb jammer genoeg geen foto's dat ze veulen is enzo. (zij was ook blessure gevoelig, en niet zo'n beetje ook, steeds peesblussure en nu helemaal nooit meer wat, is zo hard als steen nu, misschien daardoor juist. gelukkig geen zomerexceem :o) En juist omdat je die pony zolang hebt wil je haar niet kwijt, en omdat het zo'n kneusje was en omdat ze juist zo veel zorg nodig had van je wordt je liefde alleen maar meer voor dat beestje, in ieder geval, dat heb ik wel gehad!

ik schat je op 60 kilo?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:53

@Sodeletuut: natuurlijk past die nog prima! Heel makkelijk zelfs.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:59

Sodeletuut: Ik wilde ook even zeggen wat een prachtig paardje er onder dat kneusje vandaan is gekomen hoor! Zo zie je maar hoe veel een goed baasje kan doen! En je past nog prima op haar hoor :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:04

Ik heb een verzorgShet, van de eigenaar moeten we daar ook af en toe iemand 'opzetten'.
Ik ben in iedergeval uitgesloten(te groot+ te zwaar voor die Shetlander). Ik verzorg met een meisje van rond de 1.40 en ongeveer 35 kilo, zou die op een Shetje van 95 cm passen(1x per week 10 minuutjes, alleen wat stappen en misschien een klein drafje). Ik zal de foto van het samen even neerzetten.

(de foto is een beetje onduidelijk, maar dit is de enige die ik heb als het meisje ook gestrekt staat)
Afbeelding

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:45

Laatste gaat niet passen voor echt rijden voor 10 minutjes stappen moet wel gaan denk ik.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:48

xMelissaa schreef:
Laatste gaat niet passen voor echt rijden voor 10 minutjes stappen moet wel gaan denk ik.

Ja, maar dan krijg je straks de discussie van 'wel belasten, uit evenwicht, kan dus gewoon niet'.

In mijn opninie, als het niet meer 'gewoon' kan voor het 'gewone' rijden, gewoon niet opgaan en een kleinere ruiter zoeken ;)
Want 'maar' 10 minuutjes als je toch al te zwaar, te groot, etc bent kan behoorlijk veel schade aanrichten :j

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:55

Courses schreef:
xMelissaa schreef:

Ja, maar dan krijg je straks de discussie van 'wel belasten, uit evenwicht, kan dus gewoon niet'.

In mijn opninie, als het niet meer 'gewoon' kan voor het 'gewone' rijden, gewoon niet opgaan en een kleinere ruiter zoeken ;)
Want 'maar' 10 minuutjes als je toch al te zwaar, te groot, etc bent kan behoorlijk veel schade aanrichten :j

Je snapt me denk ik niet goed. In het vorige topic was iedereen te streng en kregen we daar weer vanalles over te horen maar hooguit 10 minuten stappen vind ik nog gaan voor 1 keer in de week maar niet lang meer. Je kan daarom ook beter een ander ruitertje zoeken die kleiner is.
Laatst bijgewerkt door xMelissaa op 25-01-11 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:57

laatste kan wel

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:06

laatste kan voor tien minuutjes wel hoor en je kunt nog wel kleiner kind zoeken maar die kunnen meestal nog niet echt (goed) rijden, dus liggen die er zo naast. Een beetje stappen gaat die pony heus niet dood aan.

en nog @ sodeluut, als jou ruin net zo breed wordt als je merrie kun je er straks nog zelf op haast denk ik, want bij je merrie komen je benen nog langniet onder haar buik uit. En mijn pony is nog 10cm gegroeid tot zijn 6e, dus moet toch wel goed komen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:33

suikermeisje schreef:
laatste kan voor tien minuutjes wel hoor en je kunt nog wel kleiner kind zoeken maar die kunnen meestal nog niet echt (goed) rijden, dus liggen die er zo naast. Een beetje stappen gaat die pony heus niet dood aan.

en nog @ sodeluut, als jou ruin net zo breed wordt als je merrie kun je er straks nog zelf op haast denk ik, want bij je merrie komen je benen nog langniet onder haar buik uit. En mijn pony is nog 10cm gegroeid tot zijn 6e, dus moet toch wel goed komen?

Ben ik met je eens, maar een kleinere, onervaren ruiter, zal niet goed gaan. Het kan een moeilijke merrie zijn, en je moet eerst elkaar leren vertrouwen. Ik doe nu wel eens lange lijnen met haar. Ze vind het moeilijk, het gaat beter als er ook iemand (los) naastloopt. Dat doe ik bij het rondje stapppen dan ook.

MiouxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:49

Ik denk een beetje rondstappen geen probleem is, of misschien inderdaad een iets kleinere ruiter met een halstertouw of longeerlijn iemand erop laten zitten en ernaast lopen? Als het toch alleen stappen en draven is voor 10 minuutjes zal vast nog wel gaan