dressuur is moeilijker dan springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

dressuur is moeilijker dan springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:05

wat is(vinden ) jullie moeilijker springen of dressuur.
ik springen want dat kan ik niet goed.

lailapri

Re: dressuur is moeilijker dan springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:08

wil je feiten horen of meningen?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:09

dressuur is de basis voor springen, als jij en paard dressuur niet goed beheerst dan maakt het springen lastiger.. het is dus nauw verbonden aan elkaar...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:10

idd
En over het algemeen is het zo moeilijk als jij het vind.
Het ene paard/ruiter is een ster in springen / dresuur en daar gaat het gewoon makkelijker bij...
En bij springen moet je een dresuurbasis hebben ;)

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:21

ikzelf vind dressuur makkelijker :P
Springen ben ik zelf wel een trut mee hoor , ik vind dat het soms te hoog staat en ben zo zenuawachtig als weet niet wat.Dressuur ben ik ook wel zenuwachitg , maar ik weet dat ik het wel kan , met springen is het zo van 'Weiger jij of niet?'
Jaa , dat ligt aan mij ik weet het :P Maar ik ga dit jaar meer m'n best doen met springen :D

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:22

lailapri schreef:
wil je feiten horen of meningen?

Ik zou eigenlijk ook wel feiten willen weten :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:27

xxOrlando schreef:
Dressuur ben ik ook wel zenuwachitg , maar ik weet dat ik het wel kan , met springen is het zo van 'Weiger jij of niet?'

Maar bij de dressuur vraag je toch ook niet, doe je het of doe je het niet?? :+
Als jij overtuigd bent dat hij er over zal gaan, gaat springen ook goed.
Als je gaat twijfelen zal hij ook gaan twijfelen... ;)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:04

feit:
* je hebt dressuurgefokte en springgefokte paarden. niet alle paarden zijn geschikt voor dressuur als springen.
* paard springgefokt: techniek,- het vermogen,- voorzichtigheid en karakter belangrijk.
* paard dressuurgefokt: gymnastischbasis voor paardensport in combinatie van gehoorzaamheid (beheersing van het paard). takt, ontspanning, aanleuning, impuls, rechtrichtheid en verzameling belangrijk.
* andere klassereglementen in springen en dressuur
* het beheersen van basisdressuur wordt over het algemeen gezien als een voorwaarde voor het beoefenen van andere disciplines binnen de paardensport. Je hebt minimaal 1 winstpunt nodig om te mogen deelnemen aan springwedstrijden.
* Als een paard goed en makkelijk en los over de rug springt met gesloten achterbenen, is het een springpaard. Dit is te testen door een hindernis tegen een wand te zetten in een gesloten ruimte. Drijf het paard dan naar de hindernis. Springt het paard makkelijk en met een goede techniek, dan is het een goed springpaard

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:12

sefanja schreef:
feit:
* je hebt dressuurgefokte en springgefokte paarden. niet alle paarden zijn geschikt voor dressuur als springen.
* paard springgefokt: techniek,- het vermogen,- voorzichtigheid en karakter belangrijk.
* paard dressuurgefokt: gymnastischbasis voor paardensport in combinatie van gehoorzaamheid (beheersing van het paard). takt, ontspanning, aanleuning, impuls, rechtrichtheid en verzameling belangrijk.
* andere klassereglementen in springen en dressuur
* het beheersen van basisdressuur wordt over het algemeen gezien als een voorwaarde voor het beoefenen van andere disciplines binnen de paardensport. Je hebt minimaal 1 winstpunt nodig om te mogen deelnemen aan springwedstrijden.
* Als een paard goed en makkelijk en los over de rug springt met gesloten achterbenen, is het een springpaard. Dit is te testen door een hindernis tegen een wand te zetten in een gesloten ruimte. Drijf het paard dan naar de hindernis. Springt het paard makkelijk en met een goede techniek, dan is het een goed springpaard

Dus het is eigelijk een beetje appels met peren vergelijken, of zie ik dat verkeerd?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:18

Vind dressuur moeilijker,
Maar het hangt er ook vanaf waar je interesse ligt,
Ik vind zelf dressuur niet zo leuk en kan het ook niet zo best,
Springen vind ik heel leuk om te doen,
Dus daar ben ik wel beter in dan denk ik,
Maar het ius natuurlijk wel zo, dressuur is de basis, maar ik val er niet snel af of zo maar ik vind rondrijden heel moeilijk en zo,

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:43

de basisdingen van dressuur moet je toch wel kunnen om met springen te beginnen.

Ik vond springen vroeger altijd makkelijker. Heb het nu 4 jaar niet gedaan, ben nu vooral bezig met dressuur. Vind dat precieze van de hogere dressuuroefeningen toch moeilijker dan springen. Niet dat ik hoog heb gesprongen, maargoed :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:50

Met mijn vorige paard was springen makkelijker. Die regelde zelf de goede afstand en ik hoefde alleen maar mee te liften. Maar het was niet echt een fijn dressuurpaard.
Met mijn huidige paard is dressuur makkelijker en springen moeilijker.
Maar dressuur is toch de basis, ook voor het springen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:02

-> YRT

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:09

Dressuur is echt je basis voor het springen..
Zonder de dressuur zal je springen (over het algemeen) niet gemakkelijk gaan.
maar dan heb ik het over de hogere sprongen (vanaf +/- 1.10m)

Ik heb het zelf ondervonden.. Niet echt een prettige ervaring met een volbloed springer onder je kont, die weinig tot nooit heeft gesprongen

Twinny32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:15

Ik vind springen ook moeilijke dan dressuur maar dat komt ook wel een beetje om dat dressuur ons samen wat beter af gaat maar springen gaat ook al steeds beter maar dressuur en springen kan je zelf zo moeilijk maken als je wil door naar een hogere klasse te gaan en met springen kun je langer in de B blijven dan met dressuur want daar moet je met zoveel punten over