Weggepest bij verzorgpaard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Snuffie_

Weggepest bij verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:50

Hoi,
Ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten...
Ik heb bijna heel 2010 een zwarte KWPN merrie verzorgd.
Bij die stal stonden nog meer paarden en er waren nog meer verzorgsters en we deden ook veel dingen samen.
Maar die andere verzorgsters gingen heel dom enzo doen(alleen tegen mij) en toen ben ik weggegaan.
Ik heb niks tegen die eigenaar gezegd en ben gewoon weggegaan en nooit weerheengegaan.
Nu mis ik de merrie best wel. Als ik nu weer heenga zal die eigenaar wel denken; die is ook dom bezig...
Nouja voor zoiets ben ik best wel bang voor...
Wat zal ik doen?

_Snuffie_

unicorn_kiss

Re: Weggepest bij verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:51

Eerst een gesprek aangaan met de eigenaar waarom je was weggegaan in the first place...
dat zal ie vast wel begrijpen :)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:52

Ja, eerst gaan praten met de eigenaar! Die het verhaal uitleggen. MIsschien kan die je helpen met een oplossing! Succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:53

Ik zou als eigenaar wel raar staan te kijken als een verzorgster in één keer weg zou blijven zonder iets te zeggen. Ik zou het niet leuk vinden, en mijn eerste reactie zou zijn: die hoeft niet meer terug te komen.
Ik zou je aanraden contact op te nemen met de eigenaar, en vertellen dat je even wilt praten. In dat gesprek kan je uitleggen waarom je weg bent gebleven. Misschien dat de eigenaar dan begrip heeft voor je gedrag. En zo niet, dan heb je het in ieder geval netjes afgerond. STerkte ermee.

Eldik

Naar de eigenaar gaan.
Een goede eigenaar begrijpt zoiets.

Succes!

Lara_Silver

Waarom ga je dan ook gewoon weg zonder nog iets te zeggen? Dat was idd gewoon een domme beslissing. Ik zou terug gaan, uitleggen wat er is gebeurd en hopen dat de eigenaar je wel begrijpt...

zwenkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:54

wat kan het jou schelen wat de rest zegt }:0 best dom om weg te gaan

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:54

Zoals de anderen zeiden, praat met de eigenaar. Als je uitlegt wat er gebeurd is, zal hij het best begrijpen.
Nu snap ik dat het moeilijk kan zijn om weer contact te maken, maar als je even door de zure appel heen bijt... :)

_Snuffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:56

Gooya schreef:
Ik zou als eigenaar wel raar staan te kijken als een verzorgster in één keer weg zou blijven zonder iets te zeggen. Ik zou het niet leuk vinden, en mijn eerste reactie zou zijn: die hoeft niet meer terug te komen.
Ik zou je aanraden contact op te nemen met de eigenaar, en vertellen dat je even wilt praten. In dat gesprek kan je uitleggen waarom je weg bent gebleven. Misschien dat de eigenaar dan begrip heeft voor je gedrag. En zo niet, dan heb je het in ieder geval netjes afgerond. STerkte ermee.

Ja kijk dat is het nou net. Ik heb echt de hele tijd het gevoel gehad dat die eigenaar mij al niet mocht... Daarom heb ik ook niks gezegd.
Ik moest altijd allemaal rotklusjes doen... En die eigenaar liet mij ook allemaal rotklusjes doen.

_Snuffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:58

Maargoed inelk geval bedankt voor de antwoorden.

Ik zal wel gaan praten denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:00

Het was vast heel rot voor je dat die meiden zo naar deden.
Het zou alleen pas jammer zijn als je opgeeft door niet meer naar die mooie merrie te gaan!
Dan hebben die meiden helemaal hun zin gekregen...

Hoe oud is de eigenaar van het paard eigenlijk? Als ze zelf nog niet volwassen genoeg is om je fatsoenlijk te behandelen, dan kan je misschien beter op zoek gaan naar een nieuw verzorgpaard..

Wat die andere verzorgsters betreft: die kan je gewoon negeren, ze zijn het echt niet waard dat jij van je paard wegblijft ...

Veel succes ermee, laat je niet kisten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:02

En trouwens, het is niet 'dom' van je dat je bent weggegaan..

Heb je nog wel zin om terug te gaan?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:04

Als je toch ook al geen goed kontakt met de eigenaar van het paard had, kun je dan niet beter toch op zoek gaan naar een ander verzorgpaard?
Het lijkt me lastig om tussen meiden te zijn die jou niet mogen en ook met een eigenaar waar je niets mee hebt te moeten overleggen over het paard (want dat is natuurlijk wel de bedoeling als je verzorger bent, dat je regelmatig met de eigenaar kontakt hebt en ook vertelt als je wat opvalt of er iets is met de merrie).
Het lijkt me dus sowieso niet zo'n goede keuze op deze manier ...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:04

vooral jezelf blijven. tegen die tijd dat je met een 'masker' ergens moet rondlopen is het einde zoek.
Spreek eens met de eigenaar.. als zij tevreden over je zijn en jij het leuk vindt, moet je je toch aanleren je van dit soort dingen niet meer aan te trekken.

Klinkt moeilijk,... maar zo zul je vast nog vaker zulke zaken tegenkomen in het leven. Hoe erg het ook is.

_Snuffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 21:05

Robin_S schreef:

Nouja eigenlijk niet maar ik mis die merrie wel heel erg.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:09

_Snuffie_ schreef:
Robin_S schreef:

Nouja eigenlijk niet maar ik mis die merrie wel heel erg.

grijp je kans.. ga terug. Dadelijk is het in 1 gesprekje opgelost.. en heb je weer je merrie terug.
Nooit geschoten is altijd mis!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:12

Gewoon er heen gaan en zeggen dat ze je pesten en dat je er erg mee zit dat je haar paard niet meer kan verzorgen... Ik denk dat de eigenaar er dan wel wat aan doet. :)

Succes! :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:24

Ik zou niet meer terug gaan ik zou gewoon opzoek gaan naar een andere.
Hoeveel tijd zit er trouwens tussen het weg gaan en nu?
En wat was er met de eigenaar afgesproken hoevaak zou je komen?
Persoonlijk zou je van mij als eigenaar zijnde niet meer terug hoeven komen je had op z'n minst even kunnen laten weten dat je er mee stopte en om zomaar pats boem te stoppen nee dan hoef voor mij echt niet meer terug te komen.

Bedoel als eigenaar neem je een verzorger om te vertrouwen dat ze komt wat afgesproken is als je dan zomaar ineens weg blijft is dat voor mij echt klaar tenzij je een hele goed reden hebt alhoewel je in de meeste geval op z'n minst een belletje kunt doen en zeggen dat je niet meer komt wegens omstandigheden ofzo.

_Snuffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:16

Tigra_ schreef:
Ik zou niet meer terug gaan ik zou gewoon opzoek gaan naar een andere.
Hoeveel tijd zit er trouwens tussen het weg gaan en nu?
En wat was er met de eigenaar afgesproken hoevaak zou je komen?
Persoonlijk zou je van mij als eigenaar zijnde niet meer terug hoeven komen je had op z'n minst even kunnen laten weten dat je er mee stopte en om zomaar pats boem te stoppen nee dan hoef voor mij echt niet meer terug te komen.

Bedoel als eigenaar neem je een verzorger om te vertrouwen dat ze komt wat afgesproken is als je dan zomaar ineens weg blijft is dat voor mij echt klaar tenzij je een hele goed reden hebt alhoewel je in de meeste geval op z'n minst een belletje kunt doen en zeggen dat je niet meer komt wegens omstandigheden ofzo.

Ja dat weet ik toch ook wel

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:38

Ik denk dat je echt het beste op zoek kan gaan naar een andere verzorgpony. Als jet het al neit zo met de eigenaar kon vinden, dan werkt het toch niet.
Je vind vanzelf weer een paardje waar je heel blij mee wordt en dan mis je de andere pony niet meer zo.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:20

TAO-->YRT

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:36

Wat vervelend voor je zeg!
Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb dit namelijk zelf ook meegemaakt.
Niet precies als jij, maar het gaat om hetzelfde.
Zal mijn verhaal even uitleggen;
Ik verzorgde bij iemand een paar pony's, en ging mee met mennen.
Ik kwam daar trouw elke zaterdagmiddag, maar ik had dus ook het gevoel dat die eigenaar het niet met mij kon vinden.
Ik negeerde het gevoel, en werkte daar gewoon door, en bleef mezelf.
Toen werd het winter, en werd tegen mij gezegd dat ik niet hoefde te komen, we konden toch niks met de pony's doen.
Ik vond het wel een beetje vreemd, want er is natuurlijk altijd wel wat te doen.
Maargoed, ik bleef dan bij de ponyclub waar ik zaterdagmorgen reed, de hele winter.
Toen ik weer terug kwam, toen het beter weer werd, zag ik ook nog een ander meisje.
De eigenaar zat nog binnen te eten, en ik wachtte en wachtte, ik had al aangebeld, ze zeiden dat ze er zo aankwamen.
Toen kwam dat meisje eerst buiten, ze was opzich wel aardig.
Ze vertelde dat ze toen er sneeuw lag, nog weg was geweest met de arrenslee met die pony's ervoor.
En ook dat ze daar mocht rijden.
Toen kwam de eigenaar naar buiten, hij deed boos tegen me. Hij zei dat het te koud was om wat te doen met de pony's en dat er niks meer was om te doen. Het kwam er dus op neer dat ik beter weg kon gaan.
Ik snapte het niet, hij was wel weggegaan toen het nog veel kouder was, met dat andere meisje.
Ik gaf m'n lievelingspony daar nog een knuffel, voor de laatste keer.
Ik ben er nooit meer heen geweest, en ik vind dat niet dom van mezelf.
Zij wilden mij niet, en al wilden ze een verzorgster, dan hadden ze die toch nog.
Het deed me veel pijn om daar weg te gaan, ik ben ook dagen echt verdrietig geweest en mis die pony's.
Maar sinds zomer 2010 heb ik een andere verzorgpony. Het is daar leuker als bij de vorige verzorgpony.
Ik ben blij dat ik daar nu ben, en zij zijn blij met mij. Ik mest daar de stallen voor ze, en doe nog veel meer andere klusjes.
Ik ben niet van plan om ooit nog terug te gaan naar die vorige mensen, het spijt me ook niet.
Ze hadden ons telefoonnummer, en konden me bellen, dat hebben ze niet gedaan. Jammer voor hun.
Dan hebben ze gewoon pech. Ik heb nu gewoon lol bij deze paarden, en het is er super leuk.
Het deed even pijn om bij die vorige weg te gaan, maar die pijn is nu verdwenen.
Ik heb een beetje een lang bericht geschreven, sorry, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Maak de keuze die voor jou het beste lijkt, en onthoud dat je echt niet dom bent geweest.
Als jij dom bent, dan ben ik wel ongelofelijk stom geweest! xD
Veel succes met je keuze!
Oja, je mag me pb-en als je erover wil praten. Klinkt een beetje stom, maar ik begrijp wat je bedoelt, hoeft niet, mag wel. Misschien kan ik je helpen.

anneiskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:39

Ik zou met de eigenaar gaan praten,
misschien wel even je exusus aanbieden en ja wel alles uitleggen.
Misschien komt de eigenaar voor je op, ik kan me voorstellen dat je haar na een jaar wel mist.

Zelf ben ik ook weggepestt, maar ik heb de eigenaar nog wel gesproken
en die meiden wat ze nu verzorgen hebben we veel contact mee, maar ik blijf altijd iets tegne ze hebben.. :brr:

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:28

Zomaar weggaan is wel een beetje raar voor de eigenaren die weten niks.. eerst met de eigenaar praten... en dan met die kinderen. als het echt totaal niks word tegen de eigenaren zeggen. maar zou het zosnel mogelijk doen..

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:43

Ik zou gewoon met de eigenaar gaan praten, en je niets meer aantrekken van die kinderen! succes ;)