Rijden met stres??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mary_X

Rijden met stres??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 00:37

hey bokkers,
tegenwoordig gaat het rijden zo slecht :s
en deze zomer moet ik medoen bij de VOR, ik heb er wel veel zin in maar het gaat zo slecht,
ik heb nu zoveel stres omdat het zo slecht gaat, ontspannen op paard kan ik nu ook niet vaak meer, ik heb het geboel dat ik meer en meer achteruit dan vooruit ga?
iemand tips om rustig te blijven, of mij meer terug te kunnen ontspannen?

groetjees x ;(

Cerbrus

Re: Rijden met stres??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:39

Heb je enig idee wat de stress zou kunnen veroorzaken?

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 00:40

Cerbrus schreef:
Heb je enig idee wat de stress zou kunnen veroorzaken?

ik denk het al zo lang slecht rijden en dat de papieren van het paard maar langer en langer wegblijven om alles in orde te maken, ze komen uit engeland :s

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 02:31

Dan versterkt die stress zichzelf dus, eigenlijk. Je gaat erdoor minder goed rijden, waardoor je meer in de stress komt.
Ik ben geen psycholoog of gedragsdeskundige ofzo, maar probeer niet te veel na te denken over wat er fout gaat op het paard (Of eigenlijk, dat het fout gaat). Stay positive!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 04:01

Rijden is niet denken.. rijden is voelen en genieten. Een moment van ontspanning en samenkomen, genieten.. Alle (kop)zorgen even kwijt zijn en samen komen tot 1 geheel. Probeer te leren genieten, dat is het belangrijkste. Het doel is niet belangrijk maar de weg er naar toe wel.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:20

xmarliez schreef:
Rijden is niet denken.. rijden is voelen en genieten. Een moment van ontspanning en samenkomen, genieten.. Alle (kop)zorgen even kwijt zijn en samen komen tot 1 geheel. Probeer te leren genieten, dat is het belangrijkste. Het doel is niet belangrijk maar de weg er naar toe wel.

oke, maar hoe kan je stoppen met denken? het gaat namelijk gewoon automatisch :s x

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:39

Mary_X schreef:
xmarliez schreef:

oke, maar hoe kan je stoppen met denken? het gaat namelijk gewoon automatisch :s x

Da's inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan :P
Ehm, probeer je niet te focussen op "Ik moet niet nadenken". Dat werkt averechts.
Ik weet zo niet wat voor tips ik verder zou kunnen geven.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:44

oke, maar hoe kan je stoppen met denken? het gaat namelijk gewoon automatisch :s x[/quote]
Da's inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan :P
Ehm, probeer je niet te focussen op "Ik moet niet nadenken". Dat werkt averechts.
Ik weet zo niet wat voor tips ik verder zou kunnen geven.[/quote]

oke mercie voor de tips x

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:55

AP -> YRT

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:21

als je opstapt gewoon denken het komt wel goed met die papieren
positief denken dus

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:21

Ik ontspan juist door mezelf ergens op te focussen, op mijn ademhaling of op mijn paard. De bewegingen en reacties die ik onder me en in mijn handen voel. En focussen op de dingen die je op dat moment aan het doen bent en daar helemaal in mee gaan is voor mij pure ontspanning. Ik wil altijd het gevoel hebben dat we sámen rijden en dat creëer ik door mezelf op dit soort dingen te focussen. Daarnaast probeer ik niet te veel te kijken naar alles wat fout gaat, maar meer naar de dingen die goed gaan.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:25

Misschien een week iets anders doen dan rijden, of lekker een vakantieweek voor jou en je paard inlassen. Daar wordt je paard niet slechter van en dan kun je na een week met een schone lei beginnen.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:28

vergeet de papieren en probeer van al het andere het positieve in te zien.
wees blij dat je op je paardje kan rijden, dat je die mogelijkheid hebt, zie het positieve in van alle (normale) dagelijkse dingen waar je normaal niet bij stilstaat.

Dan zal het rijden ook een stuk beter gaan ;)

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 00:57

veersche schreef:
Misschien een week iets anders doen dan rijden, of lekker een vakantieweek voor jou en je paard inlassen. Daar wordt je paard niet slechter van en dan kun je na een week met een schone lei beginnen.

Zal niet gaan, ik heb volgende week wedsteidj, dan blijf ik niet zitten :p

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:21

Je HOEFT niet op wedstrijd! Levert dat niet alleen maar nog meer stress op? Beter afgezegd dan dat het finaal de mist in gaat en je daar nog meer van gaat stressen. Zorg eerst dat je fijn ontspannen rijdt over een lange periode voordat je een wedstrijd start.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:06

Als het niet goed gaat moet je juist niet op wedstrijd gaan! Ik neem aan dat we allemaal rijden voor de lol en de ontspanning.....DIt is ook niet eerlijk voor je paard!