Kapot stijgbeugelriempje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StreeepjesC

Kapot stijgbeugelriempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:54

Hoi !
Ik was bij mijn verzorgpony en mijn vriendin zadelde het paard op. Alleen was er een gaatje te weinig, dus pakte ze de schaar en zette er een knip in, het was niet haar bedoeling maar die hong nog maar aan een paar draadjes! Het ergste nog : het wás niet eens haar zadel! Ze heeft het tenslotte niet gezegd.. En eigenlijk hoor ik dat te doen als ik eerlijk ben. Of dan ben ik een klikspaan? Kun je nog iets herstellen aan 't stijgbeugelriempje? Is 'ie vervangbaar (vast wel ) ? En moet ik het nu wel of niet zeggen. Doublesituation!

HappyBuddha

Re: Kapot stijgbeugelriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:55

stijgbeugelriemen zijn te vervangen hoor!
ik zou het wel eerlijk zeggen, is voor de eigenaar wel net zo eerlijk dat ze het weet.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:56

Vervangbaar is ie wel natuurlijk.
Probeer anders tot een overeenkomst te komen met ieder de helft te betalen? is trouwens ook niet zo duur.
Maar niet leuk natuurlijk dat ze dat deed, want nu moet jij het gaan uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:57

Een stijgbeugelriem waar je met een schaar zo doorheen knipt?
't Is ongelofelijk stom om er zo een gaatje bij te proberen te maken, maar wat voor materiaal/kwaliteit is die stijgbeugelriem dan in hemelsnaam?

Beugelriemen kun je gewoon nieuw kopen bij de ruitersportzaak.

En om je vraag te beantwoorden: ja, dit hoor je gewoon tegen de eigenaar te zeggen. Je maakt andermans materiaal stuk, dat ga je niet verzwijgen.

StreeepjesC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:59

>> Mijn vriendin knipte het door, ik niet :$ <<

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:00

Jij neemt een vriendin mee naar JOUW verzorgpony, dus JIJ bent aanspreekpunt/verantwoordelijk voor de eigenaar ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:02

Dan vind ik dat jouw vriendin nieuwe moet kopen. ;)

Sowieso aan de eigenaar zeggen, meteen, niet tot morgen wachten totdat ze er zelf achterkomt, want dat zal ze vast niet leuk vinden.
Succes!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:03

Het iig zeggen, stel dat ze het niet ziet en gaat rijden met alle gevolgen van dien?

StreeepjesC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:06

marise83 schreef:
Het iig zeggen, stel dat ze het niet ziet en gaat rijden met alle gevolgen van dien?

Ja.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:07

zo snel gaat een stijgbeugel riem niet stuk? ik denk niet dat je het hele verhaal verteld? ik vind dat je het absoluut had moeten melden alleen al met het punt op veiligheid als iemand anders nu nietwetend opstapt kan die riem wel breken....

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:20

Laat die vriendin lekker nieuwe stijgbeugels kopen! :oo

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:30

Ik vind het zowiezo niet netjes om zomaar gaten in andermans spullen te maken...Eigenlijk moet je vriendin het zelf op te lossen maar als zij dat niet doet hoor jij het te doen. jij hebt haar tenslotte meegenomen naar je verzorgpaard.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:53

Stijgbeugelriemen waar je zo doorheen knipt???? Of je vriendin is hééééél sterk of ze waren al van zéér slechte kwaliteit cq zo versleten dat ze het al niet meer lang gingen doen!
Tja voor een euro of €12/15 koop je een nieuw set, ik zou tegen de eigenaar zeggen dat de steigbeugelriem kapot is gegaan en dat je nieuwe hebt gekocht als vervanger.
Gezien ik sterk twijfel aan de kwaliteit van de riemen(of de leeftijd met als gevolg de normale slijtage) zou ik als eigenaar zelfs zeggen dat ik je terug zou betalen maar zou toch wel graag hierin een eigen actie willen zien van een verzorger.
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 19-12-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:59

Zeker tegen de eigenaar zeggen en samen met je vriendin nieuwe kopen. Wie zijn schuld het is maakt niet zoveel uit, maar als je iets stuk maakt (kan altijd een keer gebeuren al is het niet slim om met een schaar er een gaatje bij proberen te prikken natuurlijk!)moet je het vervangen vind ik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 03:08

aafje87 schreef:
Stijgbeugelriemen waar je zo doorheen knipt???? Of je vriendin is hééééél sterk of ze waren al van zéér slechte kwaliteit cq zo versleten dat ze het al niet meer lang gingen doen!
Tja voor een euro of €12/15 koop je een nieuw set, ik zou tegen de eigenaar zeggen dat de steigbeugelriem kapot is gegaan en dat je nieuwe hebt gekocht als vervanger.
Gezien ik sterk twijfel aan de kwaliteit van de riemen(of de leeftijd met als gevolg de normale slijtage) zou ik als eigenaar zelfs zeggen dat ik je terug zou betalen maar zou toch wel graag hierin een eigen actie willen zien van een verzorger.

Zou ik zelf niet prettig vinden :n Niet dat ik een verzorger heb maar stel nou dat dat wel het geval was geweest. Dan zou ik echt niet blij zijn als er ineens van die dikke, zwarte riemen aan mijn zadel hingen. Dan zou ik woest zijn, kan ik je vertellen. Of ze nou 15 of 150 euro hebben gekost. De verzorger bepaalt toch niet welke riemen er gebruikt worden?
Overigens vind ik het ook een raar verhaal dat je met een schaar een beugelriem zou weten te mollen. En vind ik dat TS en de vriendin samen verantwoordelijk zijn voor vervanging van de riemen, maar in overleg met de eigenaar.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:37

HAR -> YRT

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:39

koop een nieuwe, zo duur zijn ze niet en veiligheid gaat voor alles.

isaayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:47

hahahahah beetje waardeloos ik zou snel even een nieuwe kopen