Ik heb een nieuwe verzorgpony zoals jullie in titel al hebben gelezen:
't is een hengstje
5 jaartjes jong
92 cm precies gemeten
zijn naam is Chico
Over mezelf:
12 jaar
1.55
41 kilo
Ik was vandaag dus op stal en dacht ik ga vandaag even proberen te longeren (kent hij nog niet) met mijn vriendinnetje.
Ik dus zijn halster om gedaan want hij heeft nog geen hoofdstel, en toen naar de bak gegaan! Mijn vriendinnetje heeft hem vastgehouden en ik liep er zelf naast met een halstertouw. Toen alles goed ging begon hij ineens heel hard te rennen en bokken en hielden we hem alletwee niet meer
. Daarna eens flink op zijn donder gegeven en weer door gegaan na 10 min. zijn we toch maar gestopt... Toen nog even met mijn andere pony erbij nog even gestapt over het dijkje, ik nog even draven. Toen dacht Chico blijkbaar ik ga een gangetej maken want hij ging erweer van door ik hem naar me toe gehaald begon hij naar me te slaan en te stijgeren. Gou terug naar stal en zijn dekje op gedaan...Toen ben ik naar huis gegaan met niet zo'n lekker gevoel!
Reactie's of tips daar heb ik wel wat aan!
Groetjes Femke

(1,5 en ook hengst) Alleen steigert en slaat hij niet, zo netjes issie gelukkig dan weer wel
)
dan gaat hij het leuk vinden, en zal hij ook sneller luisteren Als hij steigert of slaat mag je wel boos worden, schreeuw maar eens naar hem, 'FOEI' of 'NEE!' en negeer hem daarna compleet. na een tijdje zal hij het toch wel saai gaan vinden als hij zo genegeerd wordt, en heeft hij door dat als hij steigert, hij een schreeuw krijgt, en dan genegeerd word. Dan zou hij (in ieder geval , dat is de bedoeling) gaan denken: 'hee, als ik steiger dan worden ze boos en willen ze niet meer spelen, dat wil ik niet!' en zal hij het waarschijnlijk minder doen.