Instructeurs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diegoislief

Instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:43

Ik krijg verschillende meningen... maar als je een paardje al langer hebt moet je dan les blijven volgen. Ik deed het met mijn andere paardje wel maar we haden er geen lol meer in. Moet je dan lessen blijven volgen? En als je niet kan opschieten met de gene die je les geeft (dat heb ik gelukkig niet)?
Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-12-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Daantjee12

Re: Instructreurs (of hoe je het ook schrijft)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:45

Les is natuurlijk altijd handig. Als je er geen plezier meer in hebt dan zou ik zeggen. Misschien wat minder ipv 1 keer in de week, 1 keer in de maand bijvoorbeeld.
Als het niet zou klikken met de instructeur zou ik naar een andere zoeken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:45

Je bent nooit te oud om te leren. Ook de topruiters met jarenlange ervaring hebben nog les, waarom denk je? Niet omdat ze zo graag hun geld willen uitgeven. Wel zou ik alleen les willen hebben van iemand waarmee je goed overweg kunt, anders heeft het geen zin...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:46

Instructeur...

Ik vind het wel zo verstandig dat je les blijft nemen. Zo blijf jij dingen leren en wordt er op gelet hoe je alles doet met je paardje. Mochten er dan dingen niet lukken, en het is door een foute aangeving van jou, dan wordt je er op gewezen.
Zo groei je beide constant.

Mocht het niet klikken met je instructeur, dan kan je toch gewoon een andere zoeken?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:48

Les volgen is altijd goed, zelf zie je niet wat goed gaat en beter kan. Of het nou drie keer in de week is of drie keer in de maand maakt geen vershil. Maar lessen moet je wel volgen, bij een instructeur waarmee het klikt, anders is het zonde van de tijd.

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:50

Oh wacht ik had er geen lol meer in. Maar... Ik heb nog les en heb er weer lol in. Het lukte gewoon niet met dat andere paardje, mijn instructrice vindt denk ik die eigenaren niet aardig of zo. Want nu ik een ander paardje heb is ze weer veel oplettender. Daardoor vond ik het eigenlijk niet meer leuk... Ze lette niet meer op mij. En dat moet een instructrice toch een beetje doen! (?)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:58

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 31-07-22 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:03

Ik heb een eigen paard en les nog steeds.
Manege's vond ik persoonlijk niks meer (we reden alleen maar in de bossen) en daar was ik dus al gestopt voordat ik een eigen paard kocht.

Nu les ik bij een ruitersportvereniging hier in de buurt.
Alles is bespreekbaar en dat is heel prettig.
In de winter 1x in de week les (als het weer het toe laat)
en in de zomer 2x in de week.

Verder mogen we de bak onbeperkt gebruiken en zijn er speciale avonden dat de lampen aan gaan bij de bakken zodat je ook na 5en (in dit seizoen dan :P) nog kunt rijden.
Veel kost het niet dus dit os voor mij erg ideaal.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:45

Je bent nooit uitgeleerd, dus les is altijd handig.

Als je geen lol meer hebt met je instructie en je wil wel blijven lessen, zou ik op zoek gaan naar andere instructie. Op een manege kan dat niet altijd natuurlijk, maar met eigen paard is het altijd mogelijk.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:59

wat anderen al zeggen, je bent nooit volleerd :)

het moet wel zo zijn dat je nog wel enige plezier blijft houden natuurlijk.
Maar een beetje doorzettings vermogen is ook nooit mis als het even moeilijk word :)

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:33

Als je wedstrijden wilt gaan rijden moet je zeker weten blijven lessen minimaal 1 keer in de week. Je weet nog lang niet alles, en je instructrice kan je fouten verbeteren, want anders krijg je misschien een paard dat helemaal scheef loopt of naar 1 kant hangt enz zonder dat jij het weet.
Als je er geen plezier in hebt dan betekend dat dat je niks nieuws meer leerde. En als het niet klikt dan moet je gewoon naar een andere.
Bij mij klikte het ook niet, ik ben ook naar een andere gegaan het is wel een uur rijden maar ik leer meer en als het goed klikt heb je ook meer zin om er heen te gaan en leer je sneller.
succes met het zoeken van een nieuwe :o

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:18

Het is altijd verstandig om te blijven lessen. Want onbewust sluipen er toch allerlei schoonheids foutjes in als je niet meer lest.
Ik merk het zelf ook dat ik eigenlijk wel weer eens lesje zou moeten nemen. Je denkt dat je knap op je paard zit, maar iemand ernaast kan toch beter zien of je wel echt goed zit.
En dan hoef je echt niet elke weer te leesen, maar bv elke maand.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:47

Het is wel handig ja, om les te nemen. Zo leer je allebei wat. Maar als het niet klikt of het niet leuk is .. Tja, dan zou ik er mee ophouden. Want tegen je zin iets doen is niet leuk. Momenteel heb ik geen lessen meer.

margriet78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:07

Een les moet leuk en leerzaam zijn.
Af en toe veranderen van instructeur is goed.
Als een instructeur al een jaar tegen je roept dat je iets moet veranderen
en dat lukt steeds niet, is het soms beter eens iets anders te proberen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:20

Ik vind zeker dat je moet blijven lessen. Als ik een tijd niet les dan merk ik toch dat er kleine foutjes in mijn houding insluipen. Er is dan niemand die je daar op wijst. Idem bij probleempjes waar je tegenaan loopt. Als je het niet meer leuk vind moet je naar een andere instructeur zoeken, zeker als het niet klikt.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:00

Hallo ts.

Ik weet niet hoe oud je bent.. maar als mensen denken dat het met een paard niet lukt, en dat je instructuer je paard niet leuk vind, zou ik ten eerste een andere instructeur op gaan zoeken en ten tweede heel erg aan jezelf gaan werken. Ik vind als ruiter zijnde dat je nooit op mag geven, iedereen heeft tegenslagen, en daarnaast een andere instructuer lost het mischien net iets anders op en kan jou mischien wel verder helpen. Mits het niet gevaarlijk word, of als pijn bij het paard is uitgesloten.

Een naaste oog is altijd juist, 4 ogen zien er meer als twee zeg ik altijd maar. Dus ja gewoon door lessen ;)

Myrna_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:07

Je bent nooit te oud om te leren. Als je je huidige instructeur niet meer zo leuk vind zoek je een andere die wel uitdagende oefeningen voor jou en je paard weet.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:14

Altijd op les blijven is wel zo slim!
Ik zit nu bij een instructeur waar ik het echt NIET meer naar mijn zin heb.. Eerst wel, om m'n pony rustiger te krijgen, daar issie super goed in! Maar nu wil ik verder in de sport maar hij wil alles op zijn gemakje doen enzo, oke je moet er klaar voor zijn om naar een hoger niveau te gaan, maar bij hem moet je dan eerst een half jaar dat niveau in de training rijden, en dat ben ik zat ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:43

Les is altijd handig al is het maar 1x in de maand als je instructeur/trice je genoeg huiswerk meegeeft waaraan je kan werken tot ze weer komt, voor de rest als je niet kunt opschieten met degene die lesgeeft zit er maar 1 ding op en dat is een ander zoeken er zijn zoveel instructeurs/trices dat je er echt wel eentje in je buurt kunt vinden die je ligt. Zo is het ook als het saai wordt of je gaat niet meer vooruit een andere persoon kan dan weer een totaal ander inzicht geven en toch weer zorgen dat je er plezier in krijgt en weer verder kunt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:46

les krijgen is handig, omdat, hoe lang je ook rijd er toch altijd onbewust foutjes in zullen sluipen, waar je je niet van bewust bent maar die wel grote problemen kunnen gaan veroorzaken...
bovendien is het fijn om een keer in de zoveel tijd iemand naast de bak te hebben die naar je kijkt en zegt goh dat doe je goed, of dat doe je fout...
dat zul je nooit zelf kunnen zien ;)

maar als je geen lol meer hebt in de les vanwege een instructeur... er zijn zoveel instructeurs in nederland met wie je dan wel lol in je les kan hebben ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:58

Leuk of lol is niet belangrijk imo, dat is een leuke bijkomstigheid als het op persoonlijk vlak klikt ;)
Maar stijl van rijden en omgang moet wel op 1 lijn liggen en leren en kennis opdoen staat voorop!
Ik ga wel lessen om vooruitgang te boeken, boek ik of mijn paard geen vooruitgang meer, dan zou ik andere instructie zoeken.
Verder moet de instructie fanatiek en gemotiveerd zijn, maar andersom moet de ruiter ook > 100% inzet tonen en de wil hebben om te leren!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:01

lol is ook een beetje verkeerd omschreven maar toch,
sorry hoor, maar als ik het niet kan vinden met de instructeur dan hoef ik er ook geen les van...
ik moet respect kunnen opbrengen voor de instructeur, maar de instructeur ook voor mij, en dat betekend niet dat de instructeur hoeft te zeggen dat alles zo perfect gaat als dat niet zo is, want daar betaal ik hem ook niet voor :P maar dat betekend wel dat ik verwacht dat hij/zij ook een leuke les kan geven (met lol bedoelde ik dus leuk)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:09

Nou ik heb liever een leerzame dan een leuke les, al gaat het minder alleen maar fijn :D
Ik hoop dan ook dat er juist dingen mis gaan tijdens de les! (oa waar je thuis of op wedstrijd tegenaan loopt)
Maar helaas loopt mijn paard altijd beter daar in de les als thuis......helaas :P
Meestal leg ik dan uit waar ik thuis tegenaan loop en vraag dan advies hoe het thuis of op wedstrijd op te lossen.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:11

paardrijden doe je ALTIJD voor je lol. dus als jij geen lol beleefd aan les. niemand die het je verplicht:D. en als je t niet goed met hem/haar kan vinden, een andere instructeur zoeken? haha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:22

listiglistje schreef:
Nou ik heb liever een leerzame dan een leuke les, al gaat het minder alleen maar fijn :D
Ik hoop dan ook dat er juist dingen mis gaan tijdens de les! (oa waar je thuis of op wedstrijd tegenaan loopt)
Maar helaas loopt mijn paard altijd beter daar in de les als thuis......helaas :P
Meestal leg ik dan uit waar ik thuis tegenaan loop en vraag dan advies hoe het thuis of op wedstrijd op te lossen.

leuk en leerzaam is nog fijner, en dat wil ik...
en onder leuk versta ik niet een pony die braaf doet wat ik van hem verlang, maar een leuke les waar gewerkt wordt, zodat ik na af loop een pony heb die helemaal bezweet is, en de pony die een ruiter heeft die helemaal bezweet is :P en dat ik de volgende dag al verschil merk :P
ik denk dat we het zelfde bedoelen, maar anders omschrijven :P