Liberty, Je blijft mijn maatje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilovenozem

Liberty, Je blijft mijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:56

Liberty ik mis je <3
Never forget you!
Ze is niet dood, maar de manier waarop ze verkocht is vind ik nog steeds niet leuk... |(
Foto's kun je aanklikken in mijn onderschrift.

De mensen waarvan wij Liberty hadden gekocht hadden niet gezegd dat ze ziek was.
Dus bij ons was ze weer aardig opgeknapt ze glom en alles.
En toen was ik een keer aan het rijden en ze begin heel zwaar te ademen ik meteen afgestapt en natte handoeken op haar gelegd daarna een eind gelopen tot ze droog was.
De dag daarna belde de stalhouder dat Liberty nog steeds heel zwaar ademde.
Wij de dieren aets gebeld en met Liberty naar de dierenarts geweest. Daar bleek dat ze een chronische astma had. Wij hebben toen hele dure medicijnen toegewezen gekregen en gekocht. En dat alles omdat ik haar niet kwijt wou. Toen op een gegeven moment kwamen mijn ouders bijna niet rond in de maand omdat het veel te duur werd. en er moesten steeds meer medicijnen komen voor Libje.
Dus we hadden haar te koop gezet.
De volgende dag werden we al gebeld en waren er mensen wezen kijken.
2 dagen later was ze verkocht, Ze was gedeeltelijk beter en de mensen wisten dat ze ziek was.
Ze hadden de medicijnen gekregen van ons en nu nog steeds krijgt ze de medicijnen.
Libje heeft het daar heel goed. Alleen ze blijft heel erg benauwd. Ik ben s'avonds nog aan het huilen als ik eraan denk. De eigenaren hadden gebeld dat ze een long spoeling wilde doen. Ik owu naar haar toe dus zijn we in het weekend naar haar toe gegaan. Ze zag er heel slecht uit!
het was niet fijn om mijn altijd zo mooie lieve Libje zo te zien.
Ik moest huilen toen ik haar zag, tegelijkertijd ook van blijdschap want toen ze me zag begon ze helemaal te hinneken en kwam ze meteen naar mij toe,
Ik heb er heel lang overna zitten denken heb heel veel moeten jhuilen...
Maar ik denk dat het voor Libje nu beter is dat ze word ingeslapen het spijt me tegenover de eigenaren en tegenover Liberty.
Maar het is het beste voor haar. omdat ze toch altijd benwauwd zal blijven.

Groetjes Esme

Abeltje77

Re: Liberty, Je blijft mijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:58

Misschien wil je het niet horen, en ik neem aan dat het een beslissing van je ouders was om te verkopen... maar als ik het zo lees had ze beter bij jullie ingeslapen kunnen worden...

Sterkte...

ilovenozem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:03

Abeltje77 schreef:
Misschien wil je het niet horen, en ik neem aan dat het een beslissing van je ouders was om te verkopen... maar als ik het zo lees had ze beter bij jullie ingeslapen kunnen worden...

Sterkte...

Ja ik weet het,
Ik wou het ook mijn ouders waren het er niet mee eens,.
Ze kreeg een betere periode dat ik ook weer kon springen en alles.
Dus mijn ouders dachten dat het goed bleef.
Maar niet bij de nieuwe eigenaren is het weer slechter geworden.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:07

PP >> YRT en onzinnige poll verwijderd.

ilovenozem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 17:30

oke bedankt:)

ilovenozem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:31

nobody?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:09

Ik hoop Esme dat je dit ook aan Kim hebt verteld?
Heel leuk en aardig dit verhaal, maar Liberty is bij Kim (oude-eigenaar) nooit ziek geweest,
beestje was altijd goed te pas. Liberty hoestte af en toe, dat was alles (dit was maximaal een maand),
maar dat deed ze toen jij haar kocht al niet meer. Kim heeft jou écht geen ziek paard verkocht. Écht niet! :n

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:59

@Marleentje.
Misschien dat ze ergens gevoelig voor was, waar ze bij 'kim' nog geen last van had, maar toen ze ergens anders kwam wel.
Maar alsnog moet de oude eigenaar ook dàt soort gebreken toekennen. Maar kan me voorstellen dat het onbewust was.

On topic:
Wat vervelend dat ze zo achteruit is gegaan, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind!!
Heel veel sterkte

ilovenozem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:03

abigailabby schreef:
@Marleentje.
Misschien dat ze ergens gevoelig voor was, waar ze bij 'kim' nog geen last van had, maar toen ze ergens anders kwam wel.
Maar alsnog moet de oude eigenaar ook dàt soort gebreken toekennen. Maar kan me voorstellen dat het onbewust was.

On topic:
Wat vervelend dat ze zo achteruit is gegaan, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind!!
Heel veel sterkte

Bedankt :)

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:08

marleentje94 schreef:
Ik hoop Esme dat je dit ook aan Kim hebt verteld?
Heel leuk en aardig dit verhaal, maar Liberty is bij Kim (oude-eigenaar) nooit ziek geweest,
beestje was altijd goed te pas. Liberty hoestte af en toe, dat was alles (dit was maximaal een maand),
maar dat deed ze toen jij haar kocht al niet meer. Kim heeft jou écht geen ziek paard verkocht. Écht niet! :n

En hoe weet jij dat?
Soms dragen paarden iets bij zich, wat je niet ziet, en pas later kan zien.

Veder veel sterkte ermee!;)

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:17

Waarom heb je hem trouwens niet laten keuren, als ik vragen mag?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:53

tja ik vind het heel zielig
maar ook niet slim als hij niet gekeurd is .....
of hij het bij de vorige eigenaar ook had kan ik geen woord over doen ken het paard niet,
wens je succes.
en denk wel dat de mensen die het paardje hebben gekocht zo'n beestje niet laten lijden hoor

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:59

Trouwens, als de DA kan uitsluiten dat hij het al had voordat jij hem kocht, kan je gaan claimen bij de vorige eigenaars.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:01

max_ruiter ik snap jou idee wel
maar wat levert claimen voor deze ts op?
nog meer pijn moeite?
geloof dat de toekomst van deze pony al stressent genoeg is

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:05

Sorry voor mijn kritische vraag, maar waarom een ziek paard verkopen? Waar is je zorgplicht tegenover het paard?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:44

@max_ruiter omdat ik vrienden ben met de "oud-eigenaar" ;)

LoVeLyLiSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:00

ik vind dat als jullie als wisten dat zij (liberty) een chronische aandoening heeft haar nog een keer moesten laten checken door een dieren arts en anders hadden jullie al de keuze moeten maken om haar in te laten slapen. Is misschien lastig. Maar als ze bij jullie al zo'n last had en al haast niet meer op gerede kon worden vind ik ook dat jullie die beslissing hadden moeten maken ik zie het nu als of jullie er nog een slaatje uit hebben geslagen. Ik vind dat jullie niet eerlijk hebben gehandeld en de nieuwe eigenaren hebben opgezadeld met jullie probleem.

*MIJN MENING*

Groetjes

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:05

Tja, en wij zijn dus de nieuwe eigenaren van Liberty....

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:10

jongens hou het een beetje aardig, het gaat hier om een tienermeisje die even haar ei kwijt wil! Geen beschuldigingen en wat ze wel of niet had moeten doen. Dat is achteraf gelul en ik denk dat de TS niet zelf de beslissingen mag maken, maar haar ouders!

LoVeLyLiSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:48

Dan hadden haar ouders die keuze moeten maken...ik vind dat ze nu er een slaatje uit hebben verslagen....vind dat niet t terecht ik geef alleen mijn mening en dat mag....ik doe er niemand kwaad mee

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:50

En Liberty is de dupe!

LoVeLyLiSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:44

nee de nieuwe eigenaren.

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:07

Om even niet meer over schuld of iets te praten. Wij zijn dus de nieuwe eigenaren van Liberty. Gisteren zijn wij met haar naar de kliniek geweest. Om een lang verhaal kort te maken. Het gaat met haar niet meer goedkomen. Het kan alleen voor haar zo aangenaam mogelijk worden gemaakt. We proberen nu 1 week hoe het gaat met 2 soorten pufjes en dus ook een masker. Verder krijgt ze nog een extra slijmoplosser. Nu gaan we kijken of we haar nog wat beter kunnen krijgen dan dat ze momenteel is en of ze nog een kwaliteitsvol leventje kan lijden als weidemaatje voor mijn andere paard. Is dit ook niet haalbaar, tja dan kunnen we voor haar belang nog maar 1 keuze maken. Ik hoop dat dit niet nodig hoeft te zijn en dan ze hier nog een fatsoenlijk leven mag hebben.
Aangezien het een ontzettend lieve pony is willen we haar graag die kans geven.

Dus het heeft geen zin om te zeggen wie er nu allemaal de dupe is. In eerste instantie is het het belangrijkste om ervoor te zorgen dat we deze lieve pony het leven nog zo aangenaam mogelijk kunnen maken.

Esmé wilde gewoon graag haar verhaal kwijt en is het er ook niet mee eens hoe het allemaal gegaan is. Laten we alsjeblieft niet een meisje van 13 erop afrekenen. Het enige wat wij gewoon hadden moeten doen, en dat is gewoon van ons erg dom geweest, is de pony moeten laten keuren.

Als er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort aandoeningen en misschien nog tips hebben....heel erg welkom, aangezien dit voor mij de 1e pony is met deze aandoening.

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:29

Coontje1: Hoe is 't nu met Liberty? :(:)

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:46

Het gaat nu redelijk goed met haar. De medicijnen hebben het werk gedaan. De veearts is vorige week geweest en had gehoopt dat het nog wat beter zou zijn dan dat het is helaas. Ze is er wel wat door opgeknapt maar ja, goedkomen doet het niet meer. Waar ik bang voor ben is dat ze volgend voorjaar weer inzakt en dat het weer slechter gaat worden. Ook de dierenarts bevestigt dit. Dan moeten we kijken wat we nog voor haar kunnen doen. Nu blijft ze maatje van het andere paard en op goede dagen kan er nog een rondje mee gestapt worden. Meer mogen en kunnen we niet van haar verlangen.