shet-haters?!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

shet-haters?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 21:21

hallo,

ik vroeg me even af... bij mij op de manege en op school reageert iedereen als ik zeg dat ik graag een shetje wil zo van : een shetlander? wat kan je daar nou met doen of: als je een pony krijgt dan koop je toch een grote waar je op kan rijden
nou dat vind ik dus verschrikkelijk! een shetlandertje is minstens even leuk als een paard! nog leuker zelfs!!!

maar zijn er bij jullie ook mensen die zo reageren?

groetjes,
friends_f_e

Dagmar_1995

Re: shet-haters?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:22

ik vind de titel erg raar. Als ze vragen waarom je geen grotere pony koopt hoeft dat niet te betekenen dat ze shetlanders haten!

Leg ze gewoon eens rustig uit dat je met een shet ook hele leuke dingen kan doen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:24

Je kunt met een shetlander bijna evenveel doen als met een 'groot' paard maar ik hou ook niet van shetjes. Niet omdat je er zo weinig mee kunt want je kunt er best veel mee maar omdat ze vaak zo slecht opgevoed zijn.. (de shetjes die ik ken dan)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:27

SMP -> YRT

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:28

Wij hebben op stal een shetje dat een shethater is hij slaat iedere keer de kleine shet (1,5 jaar) uit de wei

tja het ligt eraan maar wij hebben op stal dus en paar mensen die dan shetjes mee brengen maar er dan niets mee doen dan denk ik dus wel wat moet je er mee maar als iemand bewust voor een shet kiest omdat hij/zij daar leuke dingen mee wil doen dan zeg ik veel plezier dus gewoon doen wat jij leuk vind ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:52

H_Nalanta schreef:
Je kunt met een shetlander bijna evenveel doen als met een 'groot' paard maar ik hou ook niet van shetjes. Niet omdat je er zo weinig mee kunt want je kunt er best veel mee maar omdat ze vaak zo slecht opgevoed zijn.. (de shetjes die ik ken dan)

Dat zegt meer over de eigenaar, heeft niets met een Shetlander te maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:53

Klopt, ben ik mee eens maar daardoor heb ik dus wel een verkeerd beeld van shetjes gekregen en ik denk dat dat voor veel andere mensen ook zo is. :j

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:06

Ik ben helemaal geen shet-hater, ik vind het super leuke beestjes!
Ben het wel met Hannah eens, dat als ze slecht opgevoed zijn, ze heel erg fel en vervelend kunnen reageren op dingen.
Maar als jij een shet mag en wil kopen, dan zou ik dat gewoon doen, niet op de meningen van een ander letten.
Een shet kan je ook voor de kar laten lopen, dus je hebt er echt wel wat aan.

BlixtsnabbBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:08

Ik krijg ook heel vaan de opmerking van "Wat moet jíj daar nou mee?" Tsjah, ik ben 1.78m en mijn pony's 84 en 95 cm maar ik span ze in en we hebben de grootste lol. Het zijn overigens wel vaak de kleinere meiden wie ermee rijden hoor.

Belin10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:13

helemaal eens met Fjordpower

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:24

Ik vind shetlanders hele leuke diertjes, maar als ik kon kiezen koos ik ook voor een rijpaard. Terwijl ik shets helemaal niet haat hoor. Vind ze geweldig. Maar ik wil toch ook wel graag rijden. (Is voor mij natuurlijk niet het belangrijkste, mocht hij iets krijgen, maar je snapt wat ik bedoel)
Al lijkt mij mennen met die kleine rakkers ook erg leuk.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:27

Shetlanders zijn gaaf, zolang je maar niet de behoefte hebt om te rijden.
En aangezien paarden onderhouden veel geld kost, is het voor de meeste mensen inderdaad vreemd om een paard te nemen waar je niet op kunt rijden.
Ik zie het een beetje als een dure hond, op een hond kan je ook niet rijden, maar wel een diepe band mee aan gaan, mee wandelen, truucjes leren, borstelen etc.

Leuk als je een weitje hebt, maar in grote steden ben je vaak afhankelijk van duurdere pensionstalling.

arlette1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:30

ik vind shetlanders wel leuk

ik snap dat jij zoiets hebt van ja ik vind ze leuk

en ik snap ook wel een beetje dat hun zeggen wat moet je ermee

hun snappen niet dat jij het leuk vind maar mischien als je een shet hebt en je laat ze een keer meegaan snappen ze het

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:30

Ja zijn erg leuk en zolang je ook maar niet de behoefte heb om ze als handpaardje mee te nemen hahahhahaaa

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:35

ik heb wel shetjes verzorgt en natuurlijk ben ik daar ook gek op geworden!!! vooral de laatste die was zo lief :) alleen is een shet ook niet mijn keus, dan liever een miniatuur paardje.. waarom? pff geen idee... tis gewoon mijn ras niet en dat heb je wel eens :D

vind je titel dus ook wat raar om het shethaters te komen... want haat is wel heel zwaar :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:58

Fjordpower schreef:
Ik ben helemaal geen shet-hater, ik vind het super leuke beestjes!
Ben het wel met Hannah eens, dat als ze slecht opgevoed zijn, ze heel erg fel en vervelend kunnen reageren op dingen.
Maar als jij een shet mag en wil kopen, dan zou ik dat gewoon doen, niet op de meningen van een ander letten.
Een shet kan je ook voor de kar laten lopen, dus je hebt er echt wel wat aan.

ja dat weet ik maar bv mijn vriendin die zelf 2 paarden heeft haar reactie was: wat kan je nou met een shetlander doen! op een wei laten staan en poetsen! nou ik vind het stom dat mensen zoiets zeggen zonder weten dat het superleuke beestjes zijn en ik wou weten of er nog mensen zo over denken. :D

groetjes!

xPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:11

Ik vind ze leuk om lekker te poetsen, te vlechten enzo maar je hebt er een beetje weinig aan als je groter word :) Je kan natuurlijk mennen en vrijheidsdressuur doen. Daar zijn shetjes heel goed in. <3

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:45

ik vind shetjes eigelijk juist schattig.
Je kan hardstikke veel met ze bereiken., Als je nog jong bent is het een leuk rijpaardje (of voor je kinderen enzo) en je kan er leuk mee wandelen en aan de hand springen. Ik wou er vroeger oook altijd eentje :p

x

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:47

heb zelf altijd een haf gehad en heb nu aan amh x shet van een jaartje. Het is heel anders en zeker niet leuker of minder leuk, gewoon anders :D. Ik ga me nu gewoon richten op vrijheidsdressuur, wandelen en ooit ergens gaan we misschien nog wel mennen. Tot nu toe echt heel blij met mijn ventje en hij doet echt niet onder voor een groter paard.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:52

Dan moeten die mensen eens naar een menwedstrijd gaan kijken. Daar kom je best wel eens shetten tegen die het heel leuk doen. Zelf vind ik shetten over het algemeen erg leuke dieren, al is dat iets minder wanneer Hans weer eens ontsnapt.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:55

ik vindt zelf ook niks aan shetlanders, en waarom niet?!
gewoon omdat ik alleen maar sportpony's wil.
Dus ook geen tinker, geen fjord, geen haflinger,, alleen maar kwpn of new forest of iets in die vorm.
Je kan hele leuke dingen doen met je shet, maar niet waarvoor ik ze wil gebruiken!

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 16:50

capopjekop schreef:
Dan moeten die mensen eens naar een menwedstrijd gaan kijken. Daar kom je best wel eens shetten tegen die het heel leuk doen. Zelf vind ik shetten over het algemeen erg leuke dieren, al is dat iets minder wanneer Hans weer eens ontsnapt.

haha! ja ze zijn wel wat ondeugend! :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 16:59

misschien heb ik een rare smaak in paarden... :o ik vindt haflingers en fjorden ook leuk en dan krijg ik ook reacties van: een fjord, die zijn zo zwaar gebouwd! lopen niet aan teugel enz. ... ! begint de ergernis weeral :roll: ach ja, ik vindt shetjes de leukste paardjes die er zijn!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:03

Om eerlijk te zijn, had ik eerst ook totaal niks met shetjes. Vond het maar eigewijze kleine pony's...
Begon toen een shet te verzorgen (was vd zelfde eigenaar als het paard dat ik toen reed) en uiteindelijk heb ik hem gekocht :)
Heb nogsteeds niks met shetjes (uitzondering daargelaten) want ik ken een hoop shetters die onwijs eigenwijs zijn en doordrammerig enzo.. Maar zou niet meer zonder de mijne kunnen ;) Een leuker paardje ben ik nog nooit tegen gekomen! En je kan ook ontzettend veel doen met een shet, en super veel lol hebben. Voorbeeld, zie mijn topic :P
[JITP] Kimo, super veelzijdige super shet!

Tamaraax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:29

Niks van aantrekken!

Shetten zijn leuke beestjes.
En je kan er nog ontzettend veel mee doen
als jij er 1 wil heeft niemand anders er wat mee te maken ^^