Ik wist echt niet waar ik dit moest plaatsen, hoop dat het verplaatst wordt als het fout staat!
Het zit zo:
Ik ben langzamerhand van mijn pony af aan het groeien. Misschien wil mijn oom hem overnemen, voor zijn kinderen.
Helaas hebben die kinderen nog geen enkele ervaring en dan is hij (1.31) best nog wel groot voor meisjes van 8 en 5 (meisje van 5 in eerste instantie nog niet hoor!).
Nu komt mijn nichtje de komende tijd af en toe eens langs om een beetje te wennen. In de omgang, maar ook erop.
Zondagochtend heeft ze afgesproken, maar ik weet niet goed wat we moeten doen. (uiteraard is mijn moeder er ook gewoon bij).
Sowieso wil ik natuurlijk poetsen e.d. met haar. Zelf wil ze ook graag rijden, maar wat is de beste manier?
Ze heeft een enkele keer wel eens rond gehobbeld maar dat was echt dat ik met hem liep en zij erop zat zeg maar. Ze is overigens niet snel bang. Overigens heeft ze wel eens bij een nicht van haar gereden (ook draf e.d.) en wel is wat balkjes gelopen schijnt (zegt ze).
Ik heb verschillende opties:
- zonder zadel en ik loop er naast.
- met voltigesingel en ik loop ernaast
- met voltigesingel aan de longelijn
- met zadel en ik loop ernaast
- met zadel aan de longelijn.
Mijn pony zal echt niet zomaar bokken ofzo, maar aan de longelijn wil hij van draf nogal makkelijk in een (ren)galop springen. Ik kan natuurlijk ook gewoon op een paar meter afstand meelopen, dan doet hij dit niet (hoop ik

En moet ik haar teugels in haar handen geven?
Of moet ik een touw aan het halster doen en dat geven?
Of gewoon helemaal niets en alleen op haar zit letten (en dat ik hem dus stuur)?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken!
Groetjes Zoë