is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:56

Er is toezicht dat is goed,
Het zo fijn zijn als je moeder ook nog 2 keer ging, dat is al weer 4 keer.

Ik zou het niet kunnen ik zit in 2havo vwo, en ga hoogstens 1 keer per week niet.
Ik heb het ook druk, maarja het gaat aardig op school en ik vind mn paard vele malen leuker en belangrijker.
Ik ga er dus eigenlijk elke dag heen terwijl ik nooit kan rijden, shet, en mn tuig nog steeds niet binnen is en mn andere niet meer goed is.
Dus lekker longeren, wandelen, met bijrijdstertje rijden, poetsen.
Ik ben er ong. 2 uur per dag en in t weekend langer..
School komt bij mij dus echt op de tweede plek, maarja niet echt een super keuze.
Maarja!

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:00

Loiz schreef:
Hangt idd van de situatie af. Maar ik kan je iig vertellen, als je een MBO of HBO opleiding gaat doen, je hebt in vergelijking nu echt veel vrije tijd..

Ik vind het wel meevallen, ik zit op het mbo en heb genoeg tijd over hoor. Ligt meer aan je opleiding en reistijd enzo. Als je bijv in het leger gaat kun je dat wel verwachten idd.

En ach ik vind het wel meevallen, denk dat het voor een paardje ook best lekker is hoor, wat rust. Als het maar niet voor eeuwig is vind ik.

_Lucy

Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Re: is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:08

het ligt helemaal aan je vakken paket enzo op de havo, en hoeveel huis/leer werk enz.
sommige redden het gewoon niet om én het goed te doen op school én elke dag naar hun paardje te gaan.

waarom zou het kwaat kunnen om je paardje lekker met rust te laten?
als ze 2zijn staan de meeste toch ook lekker het hele jaar op t land, waarom niet als ze ouder zijn.
paarden hebben mensen niet nodig(als ze maatjes hebben)
en rijden hebben ze ook niet nodig. :)

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:12

Moet prima kunnen maar als je dan bij ze komt en ze rijdt moet je natuurlijk niet intensief gaan rijden! Dan is het gewoon recreatief of een buitenritje ofzo.

En inderdaad wel belangrijk dat de staleigenaresse ze controleerd.

Jooon

Berichten: 474
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:22

Ik vind het erg weinig. Ik doe ook 3 HAVO en sta om 6 uur (elke dag!) op om mijn pony buiten te zetten/voeren en na school maak ik eerst mijn huiswerk en ga ik dan naar mijn paarden toe. Als je voor je school wilt gaan moet je geen paard nemen... ;)

YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 19:06

Jooon schreef:
Ik vind het erg weinig. Ik doe ook 3 HAVO en sta om 6 uur (elke dag!) op om mijn pony buiten te zetten/voeren en na school maak ik eerst mijn huiswerk en ga ik dan naar mijn paarden toe. Als je voor je school wilt gaan moet je geen paard nemen... ;)



wel wat kort door de bocht naar mijn idee . Ik kan begrijpen dat de meningen verdeeld zijn . Maar om nou te zeggen '' dan moet je geen paard nemen '' gaat wel ver , en je geeft er anderen een gevoel mee dat ze niet echt om hun paard geven . of dit wel of niet waar is moet je zelf kunnen na gaan hoop ik.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:12

School gaat voor en je paardjes staan er netjes bij!!
Dus gewoon voor school gaan, paardjes komen straks weer en ze hebben goed toezicht!!

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:20

Ook ik zit in het derde jaar van de middelbare school. geen fijn rooster, ook minder tijd. maar toch ben ik er zowiezo elk weekend en ook doordeweeks ben ik er.
als ik 3 uur uit ben, of eerder ga ik er gewoon heen. dat is dan 3 keer in de week dus in totaal ben ik er ongeveer 4/5 keer in de week. mijn paard word elke dag gecontroleerd en ook zetten hun hem in de wei en voeren ze.

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:12

KimRemy schreef:
melizz13 schreef:
Ik blijf het te weinig vinden. Bij mij staan ze aan huis dus dat betekend nog meer werk (mesten, voeren, verplaatsten enz.) En ik ga er iedere dag minstens 2 keer naar toe meestal zelfs 4 keer! Ik hoef er niet ver te lopen dat weet ik maar dan kan je toch als nog minstens 1 keer op een dag naar je paarden? Ik vind 1 keer in een week niet rijden al meer dan genoeg.
Mijn paard vind het niet leuk als hij die dag niet mag werken dan gaat hij het zelf doen in de wei of staat hij verveeld onder de bomen of bij het hek te wachten op zijn eten.
Ik snap dat je school voorgaat maar ik kan het toch ook prima combineren! En ik zeg niet dat havo een eitje is want dat ios het niet ik moet er ook mijn best voor doen. Maar ik heb meer dan een uur tijd voor mijn huiswerk alleen doe ik er geen uur over. In het weekend maar ik al mijn huiswerk wat ik al heb opgekregen van de hele week dat scheelt mij heel veel werk en dus meer tijd voor mijn paarden!
Ik zeg niet dat je perse iedere dag naar je paarden moet maar minimaal 3 keer moet toch wel lukken? En anders kan je toch een verzorgster zoeken, jij 3 dagen en zij 3 dagen en 1 dag rust. Gelukkig staan je paarden wel iedere dag buiten en hebben ze dus beweging.


ik moet ook mesten hoor ? en ook zakken vullen met voer( wij voeren het kuil in zakken zodat de porsies gelijk zijn ) je wilt niet weten hoeveel ik, mijn zusje en ouders daar bij me nverzorgponytjes doen.. en nee ik verzorg niet alleen mijn eigen verzorgponys, maar ook de rest van de knollies die er staan! die voorzie ik ook van een strontvrije wei en schoon water en eten.. ( nu ik naar school ga red ik het alleen niet meer om elke dag, stront van zo;n 7 paarden te mesten)


Ik had het tegen de TS. ;) Ik doe alles zelf want je moet niet denken dat mijn ouders iets doen voor de paarden, heell af en toe mijn vader. Ik verzorg mijn eigen 2 paarden en nog 2 pony's die bij ons staan en de schapen ook nog. (dat lijkt niet veel maar dat is het wel!) In de winter moet ik de bak ook iederedag mestvrij maken van 2 paarden. (1 trekpaard) En ook nog van het rijden. Dan nog binnen/buiten zetten. Ik ben dan wel zo bij de paarden maar ik zit om half 8 al op de fiets omdat ik nog een uur naar school moet fietsen.

Jooon

Berichten: 474
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:17

YelaBrenda11 schreef:
Jooon schreef:
Ik vind het erg weinig. Ik doe ook 3 HAVO en sta om 6 uur (elke dag!) op om mijn pony buiten te zetten/voeren en na school maak ik eerst mijn huiswerk en ga ik dan naar mijn paarden toe. Als je voor je school wilt gaan moet je geen paard nemen... ;)



wel wat kort door de bocht naar mijn idee . Ik kan begrijpen dat de meningen verdeeld zijn . Maar om nou te zeggen '' dan moet je geen paard nemen '' gaat wel ver , en je geeft er anderen een gevoel mee dat ze niet echt om hun paard geven . of dit wel of niet waar is moet je zelf kunnen na gaan hoop ik.


Tja ik ben van mening dat als je een paard hebt waar je maar 2x in de week heen kan omdat je te weinig tijd hebt, dat het te weinig is... Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat zulke mensen niet om hun paard geven.

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:22

YelaBrenda11 schreef:
Jooon schreef:
Ik vind het erg weinig. Ik doe ook 3 HAVO en sta om 6 uur (elke dag!) op om mijn pony buiten te zetten/voeren en na school maak ik eerst mijn huiswerk en ga ik dan naar mijn paarden toe. Als je voor je school wilt gaan moet je geen paard nemen... ;)



wel wat kort door de bocht naar mijn idee . Ik kan begrijpen dat de meningen verdeeld zijn . Maar om nou te zeggen '' dan moet je geen paard nemen '' gaat wel ver , en je geeft er anderen een gevoel mee dat ze niet echt om hun paard geven . of dit wel of niet waar is moet je zelf kunnen na gaan hoop ik.


Ik ben het met Joooon eens. Ik doe ook 3 havo zit om half 8 op de fiets en ben 4 uur thuis ga dan rijden en na het eten heb ik tijd voor huiswerk en nog vrijetijd dat is toch makkelijk te doen? Dat je een dagje niet gaat is geen ramp maar 1,2 keer in de week vind ik wel te weinig. Het betekent niet dat ik meteen vind dat je niet om je paarden geeft want de foto's in je profiel geven het tegendeel!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:53

Hoeveel paarden staan er in een weide voor de sier, voor de fok, voor de heb... Hoeveel hobbyboeren hebben een paardje waar weinig tot niets mee gedaan wordt?

Als hij goed wordt verzorgd (dwz gevoerd, dagelijkse check, als ze (schut) stal hebben etcetera etcetera) en niet opeens uit de wei geplukt om een rit van 5uur te maken is het maar net wat JOUW gevoel erbij is.

Tuurlijk is de gedachte zonde dat er ''weinig'' mee gedaan wordt, maar uitgaande van een goed leventje (vriendjes en de zorg) zou het nog veeeeeeel meer zonde zijn als jij je school verwaarloosd!

Tijdsindeling is iets wat je moet leren. Doe het eerst een paar weken zo, en kijk of je indeling efficient is, misschien merk je dat je tijd overhoud. En niet iedereen leert even snel, de een heeft meer tijd nodig dan de ander.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 16-09-10 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Geeske_

Berichten: 1060
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:54

maar de tijd die je nu achter de computer zit te bokken, kan je toch ook gebruiken voor 1 extra keer naar je paarden toe te gaan? :P

MJ__

Berichten: 977
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:53

wat zijn sommige onder jullie toch enorme dramaqueens,
er is iemand om bij de paarden te kijken elke dag,ze komt zelf 2 keer,ze krijgen altijd eten,en ze kunnen vrij lopen,
meer hoeft een paard écht niet,die shetlanders zijn allang blij met een weitje,en die andere daar rijdt ze toch mee?
als dat gaat zo,wat is er dan mis?

en idd,die tijd kan ze gebruiken om naar haar paarden te gaan,
maar ook om gewoon eens een keertje te computeren?
als je paarden hebt hoeft je leven er nog niet om te draaien toch?

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:28

Ik vind het erg weinig..Mijn motto is altijd géén tijd of geld, of vriendje belangrijker dan de paarden.. verkopen..

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:29

Fien__ schreef:
wat zijn sommige onder jullie toch enorme dramaqueens,
er is iemand om bij de paarden te kijken elke dag,ze komt zelf 2 keer,ze krijgen altijd eten,en ze kunnen vrij lopen,
meer hoeft een paard écht niet,die shetlanders zijn allang blij met een weitje,en die andere daar rijdt ze toch mee?
als dat gaat zo,wat is er dan mis?

en idd,die tijd kan ze gebruiken om naar haar paarden te gaan,
maar ook om gewoon eens een keertje te computeren?
als je paarden hebt hoeft je leven er nog niet om te draaien toch?


Dan moet je niet aan beesten beginnen, en ze zo snel mogelijk verkopen..

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 01:08

tuurlijk kan dit als ze voor de rest gewoon dagelijks voer krijgen enzo :j

Paarden rijden is echt niet het belangrijkste, die beesten zijn blij als ze gewoon op een weitje hun zin mogen doen.

Ik heb er ook een paar staan en die krijgen van mij elke dag hun voer en verzorging maar ik zadel ze miss 1 à 2 keer per maand :')

MJ__

Berichten: 977
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:54

Elco schreef:
Fien__ schreef:
wat zijn sommige onder jullie toch enorme dramaqueens,
er is iemand om bij de paarden te kijken elke dag,ze komt zelf 2 keer,ze krijgen altijd eten,en ze kunnen vrij lopen,
meer hoeft een paard écht niet,die shetlanders zijn allang blij met een weitje,en die andere daar rijdt ze toch mee?
als dat gaat zo,wat is er dan mis?

en idd,die tijd kan ze gebruiken om naar haar paarden te gaan,
maar ook om gewoon eens een keertje te computeren?
als je paarden hebt hoeft je leven er nog niet om te draaien toch?


Dan moet je niet aan beesten beginnen, en ze zo snel mogelijk verkopen..


Dat moet helemaal niet,
mensen die de stress dat paarden meebrengen niet aankunnen,er mee gaan rijden en erop slaan als ze niet binnen de minuut doen wat ze zeggen,hun paarden behandelen als machines(maar dan ook niet altijd),hun paarden laten verkommeren in een dretsweitje ergens aan een baan,.. dié moeten ze zo snel mogelijk verkopen,
Ik ga ook niet elke dag naar mijn paard hoor,zou niet weten waarom,ze kan niet meer rijden,ze wordt op stal en op de wei gezet,ze krijgt haar eten,en er is een meisje van stal die zich af en toe bezig houdt met haar vertroetelen en snoepjes geven,
als ik dan 2 keer per week naar haar toe ga is dat méér dan genoeg.

sommige zijn nu eenmaal wat fanatieker dan andere,en als die beesten ook gelukkig zijn,doet ze helemaal niets fout.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:58

Elco schreef:
Fien__ schreef:
wat zijn sommige onder jullie toch enorme dramaqueens,
er is iemand om bij de paarden te kijken elke dag,ze komt zelf 2 keer,ze krijgen altijd eten,en ze kunnen vrij lopen,
meer hoeft een paard écht niet,die shetlanders zijn allang blij met een weitje,en die andere daar rijdt ze toch mee?
als dat gaat zo,wat is er dan mis?

en idd,die tijd kan ze gebruiken om naar haar paarden te gaan,
maar ook om gewoon eens een keertje te computeren?
als je paarden hebt hoeft je leven er nog niet om te draaien toch?


Dan moet je niet aan beesten beginnen, en ze zo snel mogelijk verkopen..

Hoeveel paarden staan er niet in de opfok of met pensioen, waar de eigenaar niet wekelijks bij komt kijken?
Ik heb hier ook (tijdelijk) een pony van mijn vriendin gehad waar ik voor zorgde. Zij kon ook niet wekelijks komen. 1 van mijn paardjes heeft ook 300 km verderop gestaan..... tja dan ga ik ook niet elke dag even heen. Als ze maar goed verzorgt worden zie ik het probleem niet.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:40

Elco schreef:
Fien__ schreef:
wat zijn sommige onder jullie toch enorme dramaqueens,
er is iemand om bij de paarden te kijken elke dag,ze komt zelf 2 keer,ze krijgen altijd eten,en ze kunnen vrij lopen,
meer hoeft een paard écht niet,die shetlanders zijn allang blij met een weitje,en die andere daar rijdt ze toch mee?
als dat gaat zo,wat is er dan mis?

en idd,die tijd kan ze gebruiken om naar haar paarden te gaan,
maar ook om gewoon eens een keertje te computeren?
als je paarden hebt hoeft je leven er nog niet om te draaien toch?


Dan moet je niet aan beesten beginnen, en ze zo snel mogelijk verkopen..


Daar ben ik het niet mee eens, het is juist goed als je hele leven niet om paarden draait. Je moet verder kijken dan alleen je paard, want er is meer op de wereld. Tuurlijk moet je er goed voor zorgen en voldoende aandacht geven. Mijn dieren betekenen super veel voor me, maar ik rijd maar heel weinig, met weinig tijd moet je soms iets laten vallen.

KimRemy

Berichten: 145
Geregistreerd: 28-12-07
Woonplaats: Oude Pekela.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:41

mijn merrie (bijna 90% arabier) heeft deze hele winter buiten gestaan zonder deken.. en met die buien? denken jullie dat ik haar in de schuilstal kon zetten? nou echt niet..
haar moeder net zo, ook zo'n bloedkikker gewoon buiten en zonder deken..
vonden ze heerlijk..
mijn merrie moet je ook echt niet opsluiten, dan hou je geen stal over..

en inderdaad, ik hoor mijn pony niet klagen hoor..
die krijgt haar eten en water, kan dag en nacht rondlopen en staat lekker in de wei..
als ik kom is ze wel heel blij en moet ook echt alle aandacht naar haar gaan..
ook hoef ik mijn vriend niet mee te nemen, design gaat echt werkelijk tussen ons in staan en heel boos naar hem kijken.. :o
nu nog wel schattig, als het maar bij booskijken blijft :P

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:16

KimRemy schreef:
mijn merrie (bijna 90% arabier) heeft deze hele winter buiten gestaan zonder deken.. en met die buien? denken jullie dat ik haar in de schuilstal kon zetten? nou echt niet..
haar moeder net zo, ook zo'n bloedkikker gewoon buiten en zonder deken..
vonden ze heerlijk..
mijn merrie moet je ook echt niet opsluiten, dan hou je geen stal over..

en inderdaad, ik hoor mijn pony niet klagen hoor..
die krijgt haar eten en water, kan dag en nacht rondlopen en staat lekker in de wei..
als ik kom is ze wel heel blij en moet ook echt alle aandacht naar haar gaan..
ook hoef ik mijn vriend niet mee te nemen, design gaat echt werkelijk tussen ons in staan en heel boos naar hem kijken.. :o
nu nog wel schattig, als het maar bij booskijken blijft :P


Beetje nutteloze post, heeft geloof ik niets te maken met de OP.. }>

isis_karel
Berichten: 441
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:27

YelaBrenda11 schreef:
Jooon schreef:
Ik vind het erg weinig. Ik doe ook 3 HAVO en sta om 6 uur (elke dag!) op om mijn pony buiten te zetten/voeren en na school maak ik eerst mijn huiswerk en ga ik dan naar mijn paarden toe. Als je voor je school wilt gaan moet je geen paard nemen... ;)



wel wat kort door de bocht naar mijn idee . Ik kan begrijpen dat de meningen verdeeld zijn . Maar om nou te zeggen '' dan moet je geen paard nemen '' gaat wel ver , en je geeft er anderen een gevoel mee dat ze niet echt om hun paard geven . of dit wel of niet waar is moet je zelf kunnen na gaan hoop ik.

nou eigelijk is t ook wel een beetje egoistisch om niks met je paard te doen
welke dagen ga je eigenlijk ?

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: is het erg dat ik niet zo vaak meer bij m'n paarden kom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:33

ik moet ook nog iedere dag gewoon naar school zit in mn examenjaar. maar daarbuiten rijd ik nog 3-5paarden doe de stallen etcetera. toen ik vorig jaar juni stage moest lopen van 8 tot 5 elke dag en ook nog is een goede 3kwartier moest reizen stond ik om 5u op deed de stallen reed er 1 ging door naar stage (was op manege) en als ik terugkwam ging ik er nog 2 rijden

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:38

Ik doe mijn hoed voor je af dat je je zo wil inzetten voor je school! Wat vinden je ouders van de hele situatie? Steunen zij je niet? Ik zou iemand erbij zoeken die af en toe ook zich om ze bekommert. Al is het maar om ze even een aai te geven en te poetsen. Ik kan altijd merken dat mijn paard het me bijzonder kwalijk neemt als ik minder kom ook al staat ie met maatjes op de wei enz. Hij vindt de aandacht die hij van mij krijgt gewoon heel erg fijn. En laat die paarden van anderen even zitten! Eerst je eigen vriendjes hoor! Ik had idd op het VWO mijn handen al vol aan één paard en die stond nog wel aan huis!