Schrikken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveCharlie

Schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 15:47

Hoi allemaal! ik heb gisteren een smak gemaakt op de grond van mijn verzorgpony af |(
We waren aan het galopeeren en toen waren er jongens aan het voetballen op het voetbalveld en 1tje schoot de bal over het hek, precies achter Charlie(mijn verzorgpony)... Hij ging ineens in rengalop, gooide zijn hoofd omhoog en gaf en keiharde bos, en ja hoor! daar lag ik! ik heb best veel geluk gehad want hij stond op mijn mauw en als hij 10cm was opgeschoven had ik mijn arm gebroken! maargoed: hij ging keihard in galop naar het weiland terug :( hij heeft nog op zijn teugel gestaan en die is nu gebroken ;( hij was zo geschrokken dat hij bij het hek nog weg rende... maar al snel kreeg ik hem gekalmeert :(:) ik zelf heb er niet veel aan over gehouden behalve erge hoofdpijn en nu nogsteeds hele erge last van mijn schouder, charlie heeft zelf ook gelukkig niks! :o hebben jullie meschien tips voor me dat als het de volgende keer weer gebeurt dat ik hem kan inhouden??

crazybeeotch

Re: Schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:51

Dit soort dingen zijn niet altijd te vermijden die kunnen gebeuren... als je bijvoorbeeld een grasmaaier tegen komt kan je zijn aandacht gaan focussen op de andere kant maar bij een voetbal die ineens van achter komt ja dat gebeurt ineens...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:55

tjsa...dat hoort er bij, kan je weinig aan doen, blijven vluchtdieren en schrikken en wegrennen kan altijd gebeuren. Wees blij dat je er niets aan over hebt gehouden!

Meara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:32

Wel vervelend ja, maar tegen onverwachtse dingen kun je weinig doen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:33

Heel vervelend, maar was je buiten aan het rijden?
Anders snap ik niet hoe hij terug naar zijn wei gegaan is.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:34

elk paard/pony, hoe braaf en betrouwbaar ook, is en blijft een vlucht-dier. Dus nee, helaas geen tips om dit te voorkomen, het is meer hoe je ermee omgaat. Als je zo'n bok krijgt is het gauw gedaan en lig je ernaast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:44

Je plaatst je topic bij Aangepast Paardrijden dus ik neem aan dat je een handicap of beperking hebt, en dat je met je gevraagde tip ook echt een tip voor jouw specifieke situatie bedoelt? Dan is het handig dat je even vertelt waar we precies rekening mee moeten houden.

Gharfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:48

alle paarden/pony's schrikken weleens het enige wat ik als tip kan geven is achterover gaan zitten maar als het onverwachts gebeurd kun je er niet veel qaan doen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:18

AP -> YRT

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:09

Je kan er niets aan doen, behalve proberen naar achter te zitten om de bokken op te vangen. En als het niet onverwacht is het paardje z'n aandacht afleiden.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:54

siskeh schreef:
Heel vervelend, maar was je buiten aan het rijden?
Anders snap ik niet hoe hij terug naar zijn wei gegaan is.

Miss. was de bak open? :)
Gelukkig is mijn pony niet bang van zulke dingen, wel een beetje, maar dan schiet hij naar voren en dan is het klaar ;)
Gelukkig hebben jullie niks, beter een gebroken teugel dan een gebroken nek ;)

supersill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:55

Wel vervelend, maar vaak kan je er niet zoveel aan doen dat een pony een keertje schrikt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:56

@bumper: als de bak open was vind ik het nog steeds levensgevaarlijk, zeker als ze ook nog richting weg kunnen..
Maar zoals ik lees was TS tussen de huizen/bebouwde kom aan het galopperen, dat vind ik absoluut verkeerd

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:13

Idd siskeh, dan kun je nog beter in de wei gaan rijden of stappen.
Het is zowiezo niet verstandig om binnen de bebouwde kom te gaan rijden, dan kun je beter in de wei rijden ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:02

Ik zeg niet dat het niet verstandig is om binnen de bebouwde kom te rijden(dus gewoon in de berm/op de weg), maar wel om daar te galopperen.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:32

Tja die dingen gebeuren altijd onverwachts

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:36

ben je al bijde dokter geweest met hele erge hoofdpijn en last van je schouder kan gebroken zijn je sleutelbeen. komt vaker voor. en droeg je een cap?

LoveCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 16:28

Ja ik had gelukkig wel een cap op! maar ik reed niet tussen de huizen! er is zegmaar de weg en dan heb je ee heuvel naar beneden en daar heb je alleen maar gras en daar reed ik!

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:33

Dat is schrikken!

Maar het zijn en blijven dieren hè die zijn onvoorspelbaar. Gelukkig dat het goed is afgelopen.