Enge hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Enge hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 18:28

Ja 19 juni heeft mij vriendin met haar paard meegedaan aan een kleine onderlinge springwedstrijd.
Ze heeft 6 x geweigerd. Er waren 7 hindernissen :)

Als je een hindernis neerzet gaat het paard eerst 3 x weigeren daarna springt ze.
Als je dan de hindernis hoger/lager maakt of hem op andere plaats neerzet, gaat ze weer 3x weigeren voordat ze springt.
Het is niet zo dat ze niet kan springen als ze springt springt ze harstikke mooi. Ze vind het inschatten wanneer ze moet afzetten wel moeilijk. En felle hindernissen ook.

Ik ga denk ik zaterdag maar eens oefen met enge dingen zeil enzo.

Maar heeft iemand ook zo'n paard die dit doet/ deed?
En wat deed je er tegen?

Alvast bedankt!

Elles

Re: Enge hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:13

RT-P >> YRT

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:27

Die van mij doet het niet, maar mijn vorige vz pony wel, die racede eropaf, maar ging er op het laatst toch langs, deed ze maar af en toe, maar toch :)

Ik zou nog niet gaan oefenen met zeil enz.
Zet een parcoursje op van ong. 50 cm, en hoge kruisjes, zo kan ze 'leren' de afstand in te schatten en vertrouwt te raken met springen.
Je kunt ook galop balkjes neer leggen, wel met maar 2 balken, als het mis gaat dan zijn het er maar 2 ;)
ong. 2 grote passen ertussen is meestal wel goed.

Verder, goed je benen eraan houden en 'opsluiten' tussen je teugels :)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 20:33

bumper schreef:
Die van mij doet het niet, maar mijn vorige vz pony wel, die racede eropaf, maar ging er op het laatst toch langs, deed ze maar af en toe, maar toch :)

Ik zou nog niet gaan oefenen met zeil enz.
Zet een parcoursje op van ong. 50 cm, en hoge kruisjes, zo kan ze 'leren' de afstand in te schatten en vertrouwt te raken met springen.
Je kunt ook galop balkjes neer leggen, wel met maar 2 balken, als het mis gaat dan zijn het er maar 2 ;)
ong. 2 grote passen ertussen is meestal wel goed.

Verder, goed je benen eraan houden en 'opsluiten' tussen je teugels :)

Ok die balken kunnen me niks schelen. :) Als het me pony maar niet is. Ja ik heb allang een pacoursje opgezet laag. Helpt niet Balkjes erlangs ook helpt niet we zijn al lang bezig met trainen.

cin_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:36

Mijn paard heeft 2 lessen van die fratsen gehad maar gewoon volhouden blijven oefenen dus. En idd goed opsluiten en zelf goed tellen zodat jij kan aangeven wanneer je pony moet springen. Als je al weet dat ze het moeilijk vind moet je de pony niet alles zelf laten uitzoeken.

succes

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:27

gewoon veel oefenen, zelf zeker zijn, want als je verwacht dat ze weigert voelt ze dat ;)

en laat haar eens los springen, kan ze dan wel goed inschatten enzo?

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:30

Het paard goed begeleiden, en misschien een springles nemen. Kan je veel van leren (of je vriendin aangezien het haar paard is).
Mijn pony sprong eerst ook niet goed, maar na paar keer les begon hij afstanden e.d in te schatten en zelf te springen wat meer. Begeleiden is nog altijd nodig, maar niet zo heel erg meer.

Dus mijn advies : Zoek een goed springinstructrice en vertel haar/hem je probleem en ga er dan aan werken. En niet teveel zelf prutsen, stel dat je de pony bang maakt e.d