hoe vaak rij jij je pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lily201

hoe vaak rij jij je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 16:50

haai, hoe vaak rijden jullie? bij ons op stal verschilt het heel erg, het ene paardje rijd maar 2x in de week, de andere word iedere dag vd week gereden.

in de winter rij ik 5 lessen (4 dressuurlessen, 1 springles), 1x in de week longeren, met of zonder pessoa, en 1 dag vrij.

in de zomer rij ik 3 lessen (2 dressuurlessen, 1 springles), 1 dag rij ik voor mezelf of longeer ik met pessoa, en 1 dag gewoon longeren , en 2 dagen vrij.

in de winter rij ik meer lessen want de buitenbak is dan bevroren dus dan kan je niet rijden en dan moet je in een kleine binnebak rijden waar dan meestal ook nog mensen aan het longeren zijn, en dat is echt zwaar irritant want dan kan je alleen maar voltes rijden.

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:55

Ik rijd ongeveer 4x per week, een half uurtje tot drie kwartier. Mijn pony is pas 4 jaar oud, en ik vind dit voor hem echt genoeg.
De andere dagen doen we rustig aan, bijvoorbeeld wat spelen in de paddock, of kunstjes aan de hand. Ongeveer één keer per week is hij helemaal vrij, dan gaat hij op de wei (net als de andere dagen overigens), poetsen en verder niks.

wendyy1988

Re: hoe vaak rij jij je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:33

Mijn paard word ongeveer 5 keer per week gereden maar ook wel is 6 keer per week :) Soms ook minder vaak maar word er wel voldoende mee gedaan...

Denk ook dat het er maar net aan ligt wat je paard voor conditie enz heeft.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:28

die van mij rijd ik nu zo'n 3 dagen per week en 1x longeren vanwege dat ik haar nog maar net heb en haar conditie bere slecht is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:30

Zo'n 5 a 6 keer per week, soms ook iets minder.

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:31

Ik rijd 4 à 5 keer per week heel afwisselend, longeren, buitenrijden, springen, mennen enz.
en mijn verzorgster rijd 2x per week mijn paardje

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:34

ongeveer 4 a 5 x per week (dressuur, buitenrit, racen, longeren)
en 2x per week met mijn andere pony mennen, of ik longeer haar 1x.
pak mijn menpony soms ook voor mijn nichtjes dat ze erop kunnen rijden
ik probeer niet teveel te rijden, dan worden ze te dun.
ik vind persoonlijk dat je wel heel erg veel les hebt.
bij mij zou de lol er snel af zijn

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:37

6 dagen p/w ongeveer 1uur meestal gwn dressur heb ongeveer 3 keer in de week priveles mijn paard is woensdag4 geworden

paarden896

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:39

ik rijd mijn pony bijna elke dag hij heeft 1 a2 dagenin de week vrij in verband met de leeftijd( 5 jaar )
hij is nu B springen en L1 dessuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:58

wanneer ik zin heb :P
Kan zo zijn dat ik 2 weken niet rijd of dat ik ineens elke dag rijd :) ( natuurlijk hou ik rekening met eventuele conditie als ze langer heeft stil gestaan etc ).
Ik rijd lekker recreatief en zou t niet kunnen dat als ik aan de sport meedeed ik elke dag zou moeten trainen, ik zou dan met tegenzin zoveel rijden en breng je over op je paard. Ik heb mn paard vooral om haar zelf, niet om t rijden. Das bij mij een pure bijzaak. Ik wil ook absoluut niet dat het een *verplichting* word.
Gelukkig kan je zo weer opstappen en wegrijden al heeft ze een jaar stil gestaan :). Voor de rest loopt ze gewoon lekker in een kudde buiten :) dus die geeft zichzelf ook wel beweging

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:07

Ik (en de eigenaar) rijden mijn verzorgpony ongeveer 5 keer per week, 3 keer per een uur les en dan vaak nog 2 keer een halfuurtje in het weekend. :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:08

ong 3 keer in de week hij is pas 4 en ik rijd eigenlijk alleen maar buiten en vraag verder niks aan hem

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:11

Ongeveer 5 keer :). Dat verschilt maar ze heeft werkelijk een topconditie :) en als ze even vrij heeft de ene dag gaat ze de andere dag weer met plezier aan het werk :).

Ik probeer er voor te zorgen dat het voor beide leuk blijft! :D En niet elke dag hard trainen :n.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:20

Meestal gewoon 5 keer per week (soms 4 keer). Met 1 keer in de week dressuurmatig les.
Verder een dagje vrij en een keer longeren (of soms 2 keer longeren).
Op haar 'vrije daagjes' doe ik soms ook iets anders dan anders, zoals lekker wandelen, een relaxed ritje zonder zadel of vrijspringen.

Afgelopen winter alleen inderdaad een hele tijd niet normaal kunnen rijden vanwege het weer (heb alleen beschikking over een buitenbak).

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:24

ongeveer 3A4 x per week, maar ik ben erg van het weer afhankelijk (kan alleen maar buiten rijden.)

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:40

Mijn wedstrijdpony 6 keer in de week waarvan 1 keer dressuurles, 1 keer springles, en minimaal 1 keer een buitenritje.
De rest ook iets van 5 of 6 keer in de week alleen niet zo lang, ongeveer een half uurtje.
Ik rijd ook alleen maar in een buitenbak maar als het regent heb ik dus gewoon pech.

charissa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:46

ik rij in principe 3 a4 keer in de week en dan een half uurtje maar ik ben ook erg aan het weer gebonden. ook alleen een buitenbak :(

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:48

ik rij 5 dagen per week ongvr. 1 dag rust en 1 dag longeren
en die week erop weer 6 dagen rijden 1 dag rust.
en soms krijg die extra dagje rust.
en aan het weer gebonden alleen buitenbak
en 1 dag per week les en elke dag hulp van me vader.

(en nog een vraagje weten jullie hoe je een toppic plaats een eigen := ben nu al tijd aan zoeken maar kan maar beter even vragen)
Laatst bijgewerkt door Jacqanne op 30-05-10 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:32

Ik probeer mijn pony 5 tot 6 keer per week te rijden, de andere dagen krijgt ze vrij of gaan we wandelen/longeren.
Van die 5/6 keer rijd ik meestal 1 tot 2 keer in de bak en verder maken we lekker buitenritten. :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:28

2 à 3x per week, waarvan 1x les.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:52

Ik heb nooit echt een schema voor mijn paarden hoevaak wel en wanneer.
7 dagen moet ze gewoon aan het werk, waarvan meestal rijden is. Soms longeren, Soms vrijspringen, andere keer is het rust of een wandeling(fiets) en onder het rijden versta ik 1x per week (soms 2x) Les(dressuur), vaak gewoon dressuur oefeningen, heel soms springen of buitenritje.

maar bij het jong paard van me is het 2x (soms 3x) per week wat rustig hobbelen en de rest longeren of wandeling(fietsen) en vrije dagen.

Ik bekijk het vaak gewoon aan de hand van de dagen wat ik gedaan heb wat ik die dag ga doen en heeft ze goed haar best gedaan krijgt ze wel eens rust.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:53

Rijd me verzorgpaard 2x in de week. Maar ben van plan om dit meer om te gaan pakken! :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:57

lily201 schreef:
haai, hoe vaak rijden jullie? bij ons op stal verschilt het heel erg, het ene paardje rijd maar 2x in de week, de andere word iedere dag vd week gereden.

in de winter rij ik 5 lessen (4 dressuurlessen, 1 springles), 1x in de week longeren, met of zonder pessoa, en 1 dag vrij.

in de zomer rij ik 3 lessen (2 dressuurlessen, 1 springles), 1 dag rij ik voor mezelf of longeer ik met pessoa, en 1 dag gewoon longeren , en 2 dagen vrij.

in de winter rij ik meer lessen want de buitenbak is dan bevroren dus dan kan je niet rijden en dan moet je in een kleine binnebak rijden waar dan meestal ook nog mensen aan het longeren zijn, en dat is echt zwaar irritant want dan kan je alleen maar voltes rijden.

:D

bedoel je dat je 4 dressuurlessen en 1 springles in 1 week hebt :oo
Dat is echt wel heel erg veel zeg! Ik ben al bij dat ik 1 les in de week kan betalen :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:59

Zo'n 5 à 6 keer rijden in de week, hangt van het weer af, waarvan 1x les in de week en clubles 1x in de 2 weken. En meestal 1x in de week longeren met pessoa.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:00

4 tot 5 x.
soms 6x.

En dan is het buitenrijden,dressuur of longeren.
Heel af en toe een sprongetje.

Ze heeft wel altijd 1dagje vrij in de week, mag ze lekker in de wei met haar vriendjes.