Eigenaren vragen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FornoydHest

Eigenaren vragen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 14:42

Okay, ik heb dus eigenlijk een probleem.
Ik kan pas een eigen pony krijgen, als ik een stallig (weide) vind.
Ik heb een hele leuke wei gezien, en de paarden zien er goed verzorgd uit...
Maar kan ik wel vragen of mijn pony daar dan zou kunnen staan? En hoe moet ik dat vragen?
Ik ken die mensen nog niet, is het dan niet heel onbeleefd en raar?
Misschien als jullie nog andere mogelijkheden hebben om een plekkie te vinden, ik hoor het graag.
Of hoe jullie het gedaan hebben.
We kunnen de pony niet in een pensionstal neer zetten, dat is veel te duur.

Fjordpower

PS: Ik weet niet of dit hier goed staat.

TLNLSDB

Re: Eigenaren vragen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:45

gewoon vragen, nee heb je ja kun je krijgen en misschien kan je dan ook zeggen, dat je best mee wilt helpen met dingetjes.

als je het niet vraagt kom je het nooit te weten..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:26

Als een pensionstalling te duur is dan zou ik nog even een paar nachtjes slapen voordat je een pony gaat kopen. Als je de stalling al niet kunt betalen hoe ga je het dan doen als je pony ziek wordt en een dierenarts en medicijnen nodig heeft? Ik heb afgelopen jaar alleen al een rekening gehad waarvan ik een pony bijna een heel jaar voor kan stallen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:37

Pensinstalling is vaak wel fors duurder, dus kan dat begrijpen. Maar wat denk je kwijt te zijn aan zo'n weide? Of laat ik het zo stellen hoe eel wil je kwijt voor je stalling? En in welke omgeving is dat? Kan ook schelen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:39

Dat ligt denk ik ook aan de omgeving :j Tuurlijk snap ik best dat je liever op een weiland staat omdat dat goedkoper is. Maar als je bij voorbaat al zegt dat een pensionstal te duur is dan ben ik wel benieuwt hoe je dat gaat doen met een ziek paard :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:43

Gewoon aanbellen en vragen of het land van hun is, zoja vragen of jouw toekomstige pony er bij mag staan. Ik ben momenteel opzoek naar een andere wei en bel ook gewoon aan bij mensen waar een weiland naast het huis ligt, of mail mensen uit de buurt via marktplaats die iets met paarden/weiland aanbieden O:)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:43

En in de winter wanneer de eigenaren van de wei de wei op rust willen hebben of als het gewoonweg te koud is voor de pony die je kiest om de hele winter op de wei te blijven...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:44

Te koud is het niet snel, mits je maar zorgt voor voldoende ruwvoer een een beschutte plek.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:45

Er bestaan ook altijd nog dekens. Mijn vorige pony was het niet gewend om dag en nacht buiten te staan in de winter en had het uiteindelijk koud. Die heeft onder dikke dekens buiten gestaan en het ging weer prima :)

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:49

capopjekop schreef:
Als een pensionstalling te duur is dan zou ik nog even een paar nachtjes slapen voordat je een pony gaat kopen. Als je de stalling al niet kunt betalen hoe ga je het dan doen als je pony ziek wordt en een dierenarts en medicijnen nodig heeft? Ik heb afgelopen jaar alleen al een rekening gehad waarvan ik een pony bijna een heel jaar voor kan stallen.

Nou, dat komt omdat ik dus van mijn geld de verzekering ga betalen.
Ziektekosten, WA en uitvaart. Dus als er iets is met de pony, heb ik nog de verzekering die me helpt.
En ik probeer het meeste van me eigen geld te betalen, en andere kleine dingen betalen me ouders.
Ik ben 12 hoor, ik heb nog geen werk.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:50

Akhal_Teke schreef:
En in de winter wanneer de eigenaren van de wei de wei op rust willen hebben of als het gewoonweg te koud is voor de pony die je kiest om de hele winter op de wei te blijven...

Nee, fjorden kunnen het hele jaar door op de wei.
Als je zorgt voor ruwvoer, kan dat zat.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:52

Gewoon heen gaan, je voorstellen en vragen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:53

Ik zeg het ook niet om vervelend te doen, maar soms hebben mensen geen goed idee wat een paard nu daadwerkelijk kost. Het is beter om er nu bij stil te staan dan dat je straks niet uitkomt met je geld en je paard weer moet verkopen :)

Bij de verzekering moet je wel goed opletten tot welk bedrag ze vergoeden en wat er onder valt. Soms wordt het bedrag te hoog en dan halen ze het paard uit de verzekering. Dan is het wel fijn als je zelf de kosten kunt betalen. Springen je ouders ook bij mocht je eens niet genoeg geld hebben?

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:56

Ik zou er ook nog even overna gaan denken, de verzekering betaalt ook niet altijd alles.

en buiten de stalling/weide heb je ook nog spullen nodig voor de Verzorging, Zadel, Hoofdstel, Dekens etc. en niet te vergeten het voer.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:17

De pony hoeft geen dekens, daar heeft ze nooit mee gelopen. En het is een pony die goed tegen het koude weer kan.
Vliegendeken loopt ze ook niet mee.
Verzorgspullen heb ik zelf. Alles.
Zadel word bbp en hoofdstel word bitloos.
Die ga ik niet helemaal nieuw kopen. Gewoon 2ehands.
Mijn ouders kunnen bijspringen. Zat, maar ik denk dat ze wel willen dat ik gewoon een groot gedeelte betaal.
Alleen ik ben niet zo'n brutale... Wat moet ik zeggen als ik daar sta?
Hallo, ik ben die en die en ik ga misschien een pony kopen. Alleen we hebben nog een wei nodig waar ie in kan staan.
Zou dit bij jullie kunnen? We willen een vergoeding betalen per maand. En dan mijn persoonlijke dingetje...?
Is dat iets?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:19

Als je het niet alleen durft kun je ook je ouders mee vragen, of een vriendin :)

PBA_

Fjordpower schreef:
capopjekop schreef:

Nou, dat komt omdat ik dus van mijn geld de verzekering ga betalen.
Ziektekosten, WA en uitvaart. Dus als er iets is met de pony, heb ik nog de verzekering die me helpt.
En ik probeer het meeste van me eigen geld te betalen, en andere kleine dingen betalen me ouders.
Ik ben 12 hoor, ik heb nog geen werk.

Je ouders staan erachter? Wat voor kleine dingen zullen zij gaan betalen? Bij een verzekering heb je een stukje eigen risico en dan ook nog dat als je ziektekosten verzekerd bent dat er ook nog een eien bijdrage bij zit van meestal zo'n 20% per behandeling. Een ziektekosten verzekering kost veel geld daar moet je rekening mee houden en dan wordt ook nog lang niet alles vergoed. Een weide is in verhouding niet duur maar al het voer etc komt er dan nog bij. Als je niet werkt waar moet het geld vandaan komen want dat zoek ik dan ook.
Dan heb je nog het tuig dat je nodg hebt en je zadel moet ook van degelijke kwaliteit zijn en jaarlijks worden nageken. En uiteraard komen er een hoop vaste kosten bij die je jaarlijks teru ziet komen. Heb je dat al beseft? Laat een weten wat JIJ denkt dat een pony kost dan kunnen wij beoordelen of deze juist zijn. Nu kan je nog zonder er emotioneel bij betrokken te zijn er iets aan doen. Als je die pony eenmaal hebt en blijkt dat je het niet kan betalen is dat vele malen erger voor je. Snap je.

Just_Biancaa

Als je gaat vragen voor de wei zou ik zowieso je ouders meenemen die kunnen het verhaal wel op gang brengen, en als je het echt zelf wil doen zou ik idd zeggen dat je een pony gaat kopen en daar een wei voor zoekt en vragen of je tegen betaling een wei kan huren.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:20

DeSa schreef:
Als je het niet alleen durft kun je ook je ouders mee vragen, of een vriendin :)

Idd :j En anders gooi je een briefje bij ze in de brievenbus met je verhaal + telefoonnummer en email ofzo, dan is het al een stuk minder eng.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:21

Ik zou idd je ouders meenemen. Jij als 12 jarige zullen ze niet snel aannemen (no offence maar je bent nog piepjong).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:05

Ik zou ook je ouders meenemen idd, die kunnen ook beter inschatten of de prijs reëel is en ik denk dat de eigenaren van het land volwassenen serieuzer nemen.

Ik ben trouwens wel benieuwt hoe je de kosten inschat. Wat denk je per maand kwijt te zijn aan een pony?

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 18:46

Ik ga een van m'n ouders ook meenemen.
Ik heb nagevraagd bij een verzekering voor paarden.
Die 3 verzekeringen kosten 30,- per maand.
Dat kan ik betalen.
Verder, dat weitje, ik weet niet wat ze er voor willen hebben, maar dus die prijs. De prijs van het weiland ga ik vragen om het iets te verlagen in ruil dat ik klusjes doe zoals uitmesten, poetsen enz.
En het water. Dat zal dan wel bij die wei inbegrepen zitten.
Ik heb nog niet met die mensen gesproken dus ik weet niet wat ze er van vinden.
Hoefsmid kan ik met me ouders delen (de prijs) en dierenarts ook.
Van alles is gewoon de verzekering het duurst en die is 30,-.
Maar het hoeft niet te betekenen dat we dat niet kunnen betalen.
En eigenlijk wil ik het onderwerp van kosten nu even stoppen want dat was niet mijn vraag.
Over de kosten heb ik zelf al nagedacht.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:49

Ik vind het onrealistisch maar goed dat is je vraag niet. Ik denk niet dat je korting krijgt omdat je klusjes doet. In princiepe werkt het zo dat als je op zo iets staat dat je gewoon mee moet helpen met de dagelijkse bezigheden. Oftewel het hoort r gewoon bij.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:52

Ik zou ook even vragen hoe het in de winter gaat als het gaat vriezen etc. of je dan nog steeds dezelfde prijs moet betalen en hoe of wat ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:53

Ik zou zowiezo je ouders meenemen. Dat komt een stuk serieuzer over dan een meisje van 12 alleen. Leuk dat je misschien een eigen pony krijgt, maar denk er wel heel goed over na, het is niet zomaar wat ;)