ga op ponykamp rij al lang aleen ken wijnig manege dingen.!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marysa123

ga op ponykamp rij al lang aleen ken wijnig manege dingen.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:47

heey..!!

ik heb een probleem waar ik me enorm zorgen over maak.! namelijk: ik ga van de zomer op ponykamp erg leuk natuurlijk.! :o maar ik heb al meer als een jaar niet op de manege gereden. rij nu bij mijn tante met het "naturel hormanschip" gedoetje ben daardoor heel veel dingen vergeten terrwijl het jammer zou zijn als ik in de beginners groep kom terwijl ik al vanaf mijn 3e rij.! ;( wat zou ik kunnen doen hieraan.? wie wil mij helpen.??? :(:) de dinggetjes die ik ongveer niet snap:

hou doe je een halve ophouding.?
hou galopeer je aan (als in draf het been naar voren gaat)
wat is een keertwending om de voorhand ( heb een jaar op de manege gereden weet aleen niet was het is .. }>

enz enzzz.! allemaal belangerijke dingen.!!

gr marysa

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:54

Ponykamp is leuk en gezellig. Daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken. En je kan dan tijdens een les daar toch alles vragen wat je wil weten? ;) En je bent pas 11, een keertwending is nog niet echt aan de orde bij jou denk ik. Galop is buitenbeen naar achteren, binnenbeen op de plek, stelling in de bocht en met 2 kuiten je hulp geven. Maar wel eerst doorzitten. ;)

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:58

Bellatrix schreef:
Ponykamp is leuk en gezellig. Daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken. En je kan dan tijdens een les daar toch alles vragen wat je wil weten? ;) En je bent pas 11, een keertwending is nog niet echt aan de orde bij jou denk ik. Galop is buitenbeen naar achteren, binnenbeen op de plek, stelling in de bocht en met 2 kuiten je hulp geven. Maar wel eerst doorzitten. ;)

ik weet het maar toch maak ik me er wel zorgen over... maar dankjewel... :D p.s las in een boek keertwending om de voorhand.. in een begineersboek ...

xm marysa

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: ga op ponykamp rij al lang aleen ken wijnig manege dingen.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:00

In een beginnersboek? Best apart eigenlijk. :+

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:01

RT-P ->> YRT

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:03

Om de halve ophouding en de wending om de voorhand zou ik me zeker geen zorgen maken. Dat zijn geen dingen die je hoeft te weten als je op ponykamp gaat.

Is het niet een idee om een paar weken van de tevoren een paar lessen mee te rijden op de manege? Zo krijg je er weer wat meer gevoel voor. :)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:40

keertwending om de voorhand zul je ook niet leren op de manege neem ik aan. Iig niet in de groepslessen. Goed idee van Iris, ik zou een paar lesjes meepikken. Alhoewel, het zal niet echt nodig zijn.

poons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:45

ja, over het ponykamp inderdaad niet. volgensmij wen je het op het ponykamp ook wel weer een beetje aan hoor;) ik ga deze zomer ook :D in Drenthe ga ik en jij? xxx

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:37

Nou ik rijd al 6 jaar op de manege en ik weet ook niet wat een halve ophouding is (of jullie noemen het gewoon anders dan wij dat kan ook maarja)
En ik ga ook elk jaar op ponykamp en bijna elk jaar zit ik gewoon in een gevorderde groep hoor.
(alleen de eerste keer niet maar dat is dan ook al best wel lang geleden vandaar)
Dus er is niks om je zorgen te maken hoor.
En als het toch gebeurd kan je altijd vragen of je toch nog in een hogere groep mag rijden ;)

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:33

poons schreef:
ja, over het ponykamp inderdaad niet. volgensmij wen je het op het ponykamp ook wel weer een beetje aan hoor;) ik ga deze zomer ook :D in Drenthe ga ik en jij? xxx

ik ga in ehh overijzel! waar ga jij heen ik wooon namelijk in drenthe ken er erg veel manege's.! :D xx marysa

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:35

Bellatrix schreef:
In een beginnersboek? Best apart eigenlijk. :+

en nu op ponykamp tamara is het boek.. echt een kinderboek...! :o (voor 10 tot 12 ofzo ) en ik snap het niet :(:) haha

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:36

xGriezelda schreef:
Nou ik rijd al 6 jaar op de manege en ik weet ook niet wat een halve ophouding is (of jullie noemen het gewoon anders dan wij dat kan ook maarja)
En ik ga ook elk jaar op ponykamp en bijna elk jaar zit ik gewoon in een gevorderde groep hoor.
(alleen de eerste keer niet maar dat is dan ook al best wel lang geleden vandaar)
En als het toch gebeurd kan je altijd vragen of je toch nog in een hogere groep mag rijden ;)

ja maar ik heb al meer als een jaar niet op een manege manier gereden.!! ;) ik weet niet meer hoe ik moet aangloperen op welk been ik moet lichtrijden enzz enzz.! dat is erg stom .! xx *D

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:23

Maar je rijd toch bij je tante? Anders vraag je het haar? Ben je bij je tante dan nog niet aan galoperen toegekomen?

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:30

Ja dat vraag ik mij ook af, of je niet galoppeerd enzo. Dat hoort toch bij de basis. Als je niet kunt galopperen hoor je ook niet in een gevorderde groep thuis..

Ik zou gewoon een stuk of 3 privélesjes nemen. Heb je genoeg aan en dan wordt alles weer even opgefrist. :)

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:23

marysa123 schreef:
xGriezelda schreef:

ja maar ik heb al meer als een jaar niet op een manege manier gereden.!! ;) ik weet niet meer hoe ik moet aangloperen op welk been ik moet lichtrijden enzz enzz.! dat is erg stom .! xx *D

Ja ik was er ook een jaar mee gestopt maar na een jaar wist ik alles nog.
Maar bij lichtrijden moet je omhoogkomen wanneer het buitenbeen voor is en het paard moet in galop altijd zijn binnenvoorbeen altijd iets verder naar voren doen dan het andere voorbeen.
Zo, dan weet je dat ook weer ;)