je bent te oud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonne

je bent te oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:08

toen ik klein was vroeg mijn tante of ik samen met mijn vriendin op paardrijden wou ik zei toen ja.
en de rij juf had 1 pony waar iedereen op ging rijden ze gaf prive les .
en dat was toen ik 6 jaar was. maar nu ben ik 11 en die pony sonja is al heel oud.
ik hoor nu van alle kanten dat ze te oud is ze is namelijk 28 en wordt in mei 29.
maar ik ben heel gehecht aan haar en we hebben zoveel meegemaakt
ikviel in de sloot toen ik heel boos was werdt zij ook boos en kon ik haar niet meer houden maar daarna moest ik lachen en werd zij ook weer lief
ik viel voor het eerst van haar en toen kwam ze naar me toe en wachten ze tot ik klaar was en toen deed ze heel voorzichtig.
en ik deed met mijn broertje een wedstrijd in de wei wie het eerst was en zij deed toen ook mee hihihi
en nu rijdt ik elke zondag samen met mijn vriendin vera en met zijn drieen hebben we veel lol
alleen nu hoor ik van mijn juf dat ik samen met verate groot ben en dat we eigelijk op een paard horen( die ze ook heeft)
maar omdat we met onze gedachten bij sonja zitten mogen we nog even op sonja rijden.
maar ik vind haar paard heel eng toen iemand dat paard had vast gebonden ging ze poetsen en toen werdt ze boos omdat ze iets niet mocht en toen trok ze die hele ring eruit!!! en ik vind haar heel eng en vlogens mij vind zij mij ook niet zo aardig..
heeft iemand tips voor mij hoe ze mij ietsje aardiger vind en hoe ik mijn verdriet weg kan werken??

aerdenhout1

Re: je bent te oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:19

Ik denk meis, dat je tante wel gelijk heeft en de pony te oud gaat worden om nog op te rijden.
Zelf ben je natuurlijk ook veel beter gaan rijden in de loop der jaren en wil dus steeds meer van de pony, terwijl de pony ouder word en steeds minder kan..snap je??
Wil natuurlijk niet zeggen dat je niets meer met haar mag doen en ik denk dat tante dat ook niet wil, maar lekker borstelen en eens spelen en wandelen met deze oudere dame is ook heel leuk hoor!
Daar naast ga je dan een band opbouwen met het paard van je tante....en in het begin zal dat vast een beetje eng zijn omdat die vast een stuk groter is dan de pony, maar als je die leert kennen en met behulp van tante gaat dat vast en zeker steeds beter en vind je die over een aantal weken net zo lief als de pony!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:22

Ik denk dat ze toch te oud gaat worden meis,
29 is al een hele leeftijd en jij groeit en groeit natuurlijk.
een band kan je met een paard nog steeds hebben ookal rij je er niet op..
je kan nog altijd een lekkere wandeling maken langs het gras (zeker weten nu de zomer eraan komt ;))
en dan ga je weer andere dingen leren met een ander paard, en daar ga je dan dezelfde band mee opbouwen..
zolang ze nog lekker daar staat, zou ik ze lekker vertroetelen maar toch op een ander paardje gaan rijden..

zonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:23

oke bedankt ik zal het proberen dankje

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:26

Niets proberen!!! DOEN!! lekker gaan rijden op het grote paard van tante hoor!!!!!!!!
Lijkt eng in het begin, maar dat went heel snel, geloof een oude rot in het paarden wereldje!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:35

Ooit, op de manege, hadden ze een paard van erg 30+, niemand wist meer precies hoe oud. Met dat paard heb ik nog gereden en dat vond ie erg leuk, vooral toen we tijdens een springwedstrijd door de ring gingen rijden om het publiek te vermaken tijdens het aanpassen van het parcours. Het was altijd een springpaard geweest en hij dacht duidelijk dat de oude tijden terug waren!

Mijn eigen paard (ex-manegepaard van diezelfde manege) jakkerde op haar 28-ste nog als een dolle door het bos. Dat paard is uiteinedelijk 29 geworden en ja, wanneer ik voorzichtiger was geweest, was ze misschien wel 30 geworden; maar dan had ze niet de lol gehad die ze nu wel had en ik heb indertijd bewust gekozen voor haar lol en niet voor een langer leven.

Dus, nee, ik denk niet dat ze te oud is maar je moet misschien wel wat voorzichtiger worden. Jij bent ook niet kleiner geworden en misschien wat aan de zware kant voor haar, maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen vanachter de PC.
Wat "iedereen" zegt, dat kun je naast je neerleggen, dat is niet jouw probleem. Ga aan de slag met wat de eigenaar nog verantwoordt vindt voor de pony en besteed gewoon tijd aan het "enge" paard. Dat paard komt wel goed. Er zijn maar weinig paarden zo ongelukkig dat ze in de binnenzak van een ander kruipen. Je zult je plekje bij dat paard moeten "verdienen" en dat kost wat tijd.

zonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:23

oke bedankt voor de tip en dit paard was ook een heel goed spring paard.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:44

TAO-->YRT.