mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 14:35

geen enkel paard is perfect , sommige nadelige trekjes bij je paard moet je gewoon accepteren .

zo zal mijn paard nooit goed luisteren op stem en zit ( nouja , zeg nooit nooit natuurlijk)
en zijn er 2 ruiterpaden waar ze niet langs wil .

ik laat dat zo , mijn paard is niet volmaakt , dat is geen enkel paard :)

kunnen jullie nadelen van je paard noemen die moeilijk om te lossen zijn ,en waar je mee moet leven .

en dan bedoel ik eigenlijk niet fysiek , maar echt in de omgang .

ben benieuwd !

liefs

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:37

mijn paard wil nog wel eens op de rem gaan voor een tuinstoel die al zeker 2 seizoenen al naast onze bak staat.
Maar als die los staat in de bak speelt die er mee natuurlijk ;(

het zal wel aan mij liggen ;(

YelaBrenda11

Re: mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 14:42

nee hoor , ligt niet aan jou , ieder paard heeft zo z'n trekjes.

ik luisten dan ook nooit naar ; je moet je paard aan pakken , strenger zijn . nee die ''nadelen '' maken der zoals ze is . soms is het vervelend , maar dan hak geen paard moeten kopen ,maar een robot hihi.

tja als ie er zelf mee gaat spelen kan miscshien komen omdat hij zich dan niet gedwongen voelt , of het is een gewoonte van hem geworden om er niet langs te gaan of om gek te doen .

maar verder geen ramp!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:02

Mijn paard heeft geen nadelen, althans ik zie het niet zo.

Ze is een erge heethoofd en wordt té fanatiek in het werk als ze iets nieuws en/of leuks mag doen. Hierdoor eindigd ze vaak op haar achterbenen, gewoon omdat ze te graag wil en ik haar tegenhoud.

Zo zijn we de laatste tijd heel erg bezig om haar op haar achterbeen te rijden, dus ook veel stap/galop overgangen. Twee keer een eenvoudige wissel en ze wil niet meer gewoon rustig stappen en dan mag ze gewoon niet aangalopperen (ze meot leren wachten) dus eindigd dat wel eens op haar achterbenen.

Ik heb er alleen totaal geen moeite mee, ze is zoals ze is. Een enorm graag werkend paard, wat een veel te intelligent karakter heeft. Maar ik ben blij met haar en kan lezen en schrijven met haar, ze is gewoon echt mijn meisje in alles!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:30

mijn paard heeft geen nadelen, wel een paar glitches in de opvoeding :s

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:32

Even denken.

Diva hangt meestal de pismerrie uit. :))

Ennuuhh, de rechtergalop is níet een galop om normaal in te doen.. :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:32

Dat hij nogal sloom is maar, ik moet zeggen dat dat echt al verbeterd is! :):)

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:37

het paard van mijn vader is echt een show bink dus doet dat ook vaak als hij de kans krijgt gaat hij showen en luistert hij gewoon niet meer!

zafina is een echte merrie en word helaas best snel heet dus gaat ze stuiteren gelukkig gaat ze er dan niet vandoor...

de pony van me zusje kan niet zo goed alleen zijn hij gilt de hele boel bij elkaar en gaat heel erg wild doen.:(
en nu de laatste tijd doet hij heel fel bij het buitenrijden:(
hij blijft bokken tot je valt

en floris is iets te eenkennig aan het worden(A)
hij vertrouwd mij 100% en dat is soms best vervelend want als ik dan het land in kom lopen komt hij meteen aan gerent en vraagt alle aandacht maar het blijft een sgatje!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:37

Ik denk wel eens dat mijn paard contact-gestoord is :o
Ze staat altijd onderaan in de rangorde, en heeft een blinde waas als ze een haflinger ziet want daar is ze altijd verlieft op :+ Tsjah we zullen het er maar op houden dat ze bij de vorige eigenaar een paar deukjes op heeft gelopen :(:)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:46

Beide paarden zijn verliefd op elkaar. Ze kunnen niet alleen in bak/wei/stal, alleen samen. Dikke prima, tot je wil gaan rijden of op wedstrijd wil..
Verder.. Mijn merrie heeft letterlijk een vervelend tikje, vooral in draf en galop. Ze geeft dan een heel hard maar heel kort rukje aan het bit en neemt een sprint..

De rest zie ik net als Quir niet als nadelen, meer als minder leuke kanten. Ze denkt teveel vooruit. Inderdaad wat Quir ook zegt. Na 2 keer een eenvoudige wissel is de stap kwijt. Met trens bit kent ze geen appuyement, geen keertwending. Zo gauw als er een slof of S&T in/aan gaat, weet ze alles weer (slof hangt los, pak ik niet vast, stang teugel zelfde..).

Mijn ruin is nogal een druif :+ hij wil te graag werken en denkt teveel vooruit, net als de merrie (alleen nog minder gevorderd). A afwenden wijken bijvoorbeeld. Na 2 keer wijken, weet ie niet meer hoe hij rechtdoor moet.

Altijd bij de nadelen maar zo denken: ieder nadeel heeft zijn voordeel. Mijn merrie in de proef weet dat in stap de galop eraankomt. Ja, ze gaat lopen drillen, maar de jury ziet dit 9 van de 10 keer niet. Hoef mijn hand maar iets mee te geven en ze maakt een nette overgang naar de galop.
(de minderheden van mijn ruin moet ik ook nog om zetten naar voordelen ;) duurt nog even haha)

elvirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:49

Mijn paard heeft geen echte nadelen, hij gaat niet graag alleen op pad maar gehoorzaamt uiteindelijk wel en
ja ik heb zelf ook zo mijn nadelen waar mijn paard weer mee moet leven ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:51

Mijn paard staakt als ik het park in wil,en mijn paard staakt als er niemand mee gaat op de fiets.Dus dan kom ik niet verder dan de straat uit.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:51

mijn paard is een ongelooflijke angst haas.. Sommige dagen ben ik zo trots op der, als er een vrachtwagen ofzo aan de piste voorbij komt en ze zet het niet op een loopje, maar de dag daarna kan ze al schrikken van iemand die de trap van de kantine afkomt :+

Ik voel wel dat het betert, maar ik hoop dat het er ook echt uitgaat. Want soms als ze schrikt blijft ze echt rennen |( en dan duurt het 2 toeren voor ik der terug kan nemen, want dan paniekeert ze echt op alles..
Naja gelukkig is dat nu wel alweer even geleden en krijgt ze steeds meer om meer vertrouwen.

Ook heeft ze van sommige paarden erge schrik, als ik met die paarden in de piste ben, probeert ze gewoon altijd bij die paarden weg te lopen :D

Oh en ik kan ook niet met der op straat! Ze schrikt echt van alles..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:53

Ik bedenk me nu net }:0 :

Ik heb in mijn eentje meer nadelen dan mijn beide paarden samen }:0

He snot... :\

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:31

als ik de bak in loop hij me wel is mee trekt :P

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:34

buiten ineens op de rem gaan staan... Tja mensen met een hond op het ruiterpad is eng natuurlijk en koeien in de wei (die daar altijd staan) moet ook voor gestopt worden.. Maar ze is wel perfect verder hoor ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:35

Ik heb maar 1 nadeel van mijn pony kunnen ontdekken :+

Dat is dat hij door een plasje gaan NOOIT zal doen, hij gaat nog liever een stijl heuveltje op dan daardoor te gaan :+

Maar het water gaat ie zo in, en een diepe plas ook :+
Maar een kleintje, vooral als er modder bij is?
NO WAY :+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:36

Soms heel onstuimig zijn in de galop
Gaat gelukkig steeds beter :)
Het is wel zo dat ze een onwijs hekel heeft aan honden ben er daardoor ook een keer flink vanaf gekletterd
En met springen (zelfs gewoon emmer met balk erover) dat ze dan dikke rengalop erover wilt en er na ook, dan heb ik d'r eindelijk zover in draf erover alleen dan na de sprong heel hard :P

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:40

Mijn paard is mega-eigenwijs (ik ook) dus dat is soms wel eens een nadeel. Maar vaak kan ik daar ook ontzettend van genieten en om lachen.

Het grote irritante nadeel van mijn paard is dat ze zich niet alleen laat vervoeren op de trailer. Ze loopt er zo in, maar zodra we gaan rijden breekt ze alles af. En dar baal ik flink van aangezien ik met haar wil endurancen en ik graag buitenrijd. Soms word ik wel eens boos op haar en denk ik verdomme je bent ene verwend rotpaard, je hebt je eigen trailer, ik heb zelf mij e-rijbewijs, we kunnen dus overal heen waar we willen, waarom doe je zo?
En dat terwijl we samen zo kunnen genieten als we in het bos zijn.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:52

Mijn lieve arabier heeft een hekel aan roosters... Ze gaat er pas langs als ik afstap en mee loop (en ja, dit is dom van mij, dat weet ik :P Hier ga ik ook aan werken met mijn instructrice)...

Ze kan ook inderdaad enorm schrikken van een blaadje, terwijl een gigantische vrachtwagen haar niet eens opvalt...

En ik zie dit ook niet echt als nadelen. Het eerste punt is mijn eigen fout... En het tweede punt is al een stuk verminderd, omdat ik de verkeerde reactie gaf als ze zo schrok. :D Ik ben heel blij met haar, en ik heb ook mijn mindere punten, dus dan mag zij dat ook wel hebben ;)

elvirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:14

Ik vraag me af wie heeft de meeste last/ergernis, mijn paard van mijn nadelen of ik van de zijne :o
Als paarden konden praten zouden ze ongetwijfeld heel wat af mopperen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:38

Ook dit is iets voor YRT.
Daarom van RT-P naar YRT.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:41

Tja, mijn ene paard heeft de neiging om buiten moeilijk te doen.
De ander is super braaf, maar die vind ik dan weer snel te saai.
hahaha het is eigenlijk altijd wat.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:47

Mijn paard heeft op 1 hand dat ze een bokje/huppeltje doet voor de galop, maar dat leert ze vanzelf af en we werken hier ook wel aan.
En ze is bang voor gekleurde stenen zoals de overgang in een dorp van klinkers naar asfalt :S XD

Maar der voordeel is wel dat ze snel leert en heel verkeers mak is.

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:58

mijn verzorgpony karel is een echt shetlander hengstje en heeft vele trucjes ik zal ze wel ff opnoemen :
kopstoten van boven (dan komt hij heel hard met zn hoofd neer op de mijne van het stijgeren :( )
bijten
bokken
stijgeren
op je springen als je ff niet oplet
op je teen trappen
nep poepen
weg rennen
ik kan beter zeggen wat niet nadelen zijn maar als ik in ze lieve oogjes kijk met zn mooie lange wimpers maakt dat het weer helemaal goed en natuurlijk hou ik van je omdat je zo een gekkerd bent he kareltje http://www.mijnalbum.nl/Album=GWNHJ4GK http://www.mijnalbum.nl/Album=GWNHJ4GK