Hee Ik was benieuw hoe lang jullie zweep/zwepen is/zijn? En waar gebruik je hem voor, en hoe groot je pony is! Want voor een shet gebruik je natuurlijk een kortere zweep dan voor een E-Pony. Vertel! Liefs Cailey
En een lange dressuurzweep voor het dressuur, denk dat ie ong 60cm is.
Ik rij trouwens paarden van 1.70 tot 1.80m
CaileyS
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-10 18:35
Ik heb er een van 110 cm voor de manege pony's en een van 1 m. Dat is mijn oude zweep voor als het wat minder goed weer of minder goede omstandigheden zijn (modder enzo)
ik heb voor springen één van ik denk 50? cm ofzo. en voor dressuur een hele lange dunne buigbare, 80 cm? ongeveer. Ze liggen bij stal, kan het nu niet opmeten ;P mijn fjord is 1.45 haha en natuurlijk een longeerzweep voor longeren en voor het mennen.
CRos95
Geplaatst: 01-04-10 18:37
Ik heb er één van 100cm (dressuurzweep) en vind hem ontzettend onhandig , veel te lang voor t overpakken (er waren geen kortere en ik had wedstrijd...) had er één van 90cm maar daar is een shet op gaan staan xd en nog één springzweep met zo'n flappertje, maar die maakt alleen kabaal, die doet niks
Ik weet niet precies hoe lang mijn zweep is. Ik gebruik hem nu alleen niet. Paard is soms wel wat schrikkerig maar heel erg voorwaarts en ik vind beenhulpen nu veel belangrijker dan de zweep (waar ze trouwens mee ontploft als die dr bibs raakt)
nou mijn veulen is nu ongeveer 1.35 en die is een maar ik ga geen zweep gebruiken maar ik zal een zweep van 1.10 doen
xROMY
Geplaatst: 02-04-10 14:26
Ik reed meestal ook met een 110 cm op een d/e-pony. Nu nog steeds met dezelfde lengte op een paard, maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen als aanwijzing bij het wijken en bij het aangalopperen. Heb liever een zweep dan sporen.