Het liefste zou ik een 1 of 2 jarige fjord nemen omdat ik het erg belangrijk vind dat je een goede band heb met het paard en omdat ik gewoon graag het verleden van mijn paardje wil kennen.
Maar dan stuit ik al op het eerste probleem; het beleren. Langzaam aan het zadel laten wennen en het hoofdstel ect. dat gaat allemaal lukken maar om echt door te rijden daar heb ik weinig ervaring in.
Dit kan ik natuurlijk wel samen doen met iemand die er meer ervaring in heeft maar is dit wel zo verstandig?
Ik moet zelf natuurlijk ook meebetalen maar ik denk dat voor een flink deel wel gaat lukken. Ik verdien nu zonder de vakanties €160 euro per maand en vanaf mijn 16e ga ik ook nog in de supermarkt werken.
Me vader wil ook wel mee helpen qua financiën.
Zijn er nog punten waar ik me in ga vergissen?
Brand maar los want ik wil alles weten en wil voor zo min mogelijk verassingen komen te slaan
. 

liep helaas af tot verkoop dus: niet doen. verder ga ik met de rest mee. koop een goed doorgereden beestje
En ze moest natuurlijk álles nog leren. Opfok heb ik niet aan mee gedaan, wél gemengde kudde met weidegang op een pensionstal.