we wonen in een rijtjeshuis met een normale tuin.
en me ouders vinden een eigen pony veels te duur

ik lease nu een shet.

wie weet iets zodat ik me ouders kan overhalen
Groetjes Dondertje2& (_)(_)(_)(_) Donder
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Vjestagirl schreef:Het kopen van een paard is vaak het probleem niet, het onderhoud maakt het duur. Laten we voor de lol het rekensommetje eens doen:
Stalling: €235,- euro per maand, jaar rond = €2820,- jaarlijks
Hoefsmid, iedere 8 weken à €25,- euro (alleen bekappen) = €150,- jaarlijks
Dierenarts, inenten en gebit, 1x per jaar = €80,- jaarlijks
Potje voor eventuele ziekte: €50,- per maand = €600,- jaarlijks
Potje voor vervangen van kapotte spullen = €600,- jaarlijks
Wormenkuren 1x per jaar €35,- = €35,-
Les 1x per 2 weken €25,- euro = €1200,-
Huur van de trailer 2x per jaar een dag (om wat voor reden dan ook) €10,- per keer = €20,- jaarlijks
Muesli €12,- per maand = €144 per jaar
Wortelen ’s winters, appels zomers €3,- per week = €156,-
Anti-jeuk shampoo, cremé etc (en ja, ik dacht ook dat ik een jeukvrij paard kocht) €20,- per maand, voorjaar en zomers = €150,-
Maakt in totaal: €5955,- per jaar
€5955,- / 12 = €496,25- per maand
En dan heb ik een sober paard. Geen dekens, geen dure supplementen, geen ijzers, geen wedstrijd outfit, geen startkaart, geen benzine kosten voor het heen en weer rijden naar wedstrijd, geen trailer huur/aanschaf. Als je dat wel wilt, ben je duurder uit.
Nee, ik vind het niet zo gek dat je ouders je geen paard willen geven…
Edit: k kom er net achter dat k vergeten ben dat k ieder jaar een schaar moet kopen om haar manen te knippen, coolinggel, shampoo etc... Dus tis nog n euro of 2 meer per maand.
Vjestagirl schreef:Maakt in totaal: €5955,- per jaar
€5955,- / 12 = €496,25- per maand
En dan heb ik een sober paard. Geen dekens, geen dure supplementen, geen ijzers, geen wedstrijd outfit, geen startkaart, geen benzine kosten voor het heen en weer rijden naar wedstrijd, geen trailer huur/aanschaf. Als je dat wel wilt, ben je duurder uit.
Nee, ik vind het niet zo gek dat je ouders je geen paard willen geven…
Edit: k kom er net achter dat k vergeten ben dat k ieder jaar een schaar moet kopen om haar manen te knippen, coolinggel, shampoo etc... Dus tis nog n euro of 2 meer per maand.