Hoe Kan Ik Er Voor Zorgen Dat Ik Een Eigen Pony Krijg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dondertje2

Hoe Kan Ik Er Voor Zorgen Dat Ik Een Eigen Pony Krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 20:12

Mijn ouders zijn niet zo rijk.
we wonen in een rijtjeshuis met een normale tuin.
en me ouders vinden een eigen pony veels te duur ;(
ik lease nu een shet. :D
wie weet iets zodat ik me ouders kan overhalen

Groetjes Dondertje2& (_)(_)(_)(_) Donder

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:13

wachten tot je groot bent en hem zelf kan betalen :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:14

Niet? even wachten he.. dat doe ik nu ook al hele tijd maar ooit zal het beloond worden!

Yffiejj

Re: Hoe Kan Ik Er Voor Zorgen Dat Ik Een Eigen Pony Krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:15

Geduld word beloond :D

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:15

als je ouders er geen geld voor hebben kan je ze moeilijk over halen, geld dat er niet is, kan men ook niet tevoorschijn toveren...
ik weet niet hoe oud je bent, misschien kan je gaan werken ervoor, maar dan kom je lang niet bij het bedrag wat je maandelijks voor een pony moet betalen,
weet je wel wat dat allemaal kost?!

Stallingskosten liggen meestal al rond de 200 a 300 euro per maand.
Wat dacht je van de hoefsmid, DA, wormenspuiten e.d. die je allemaal moet kunnen bekostigen, ook het harnachement van je pony is ook niet goedkoop.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:16

Opzoek naar een verzorg?
Lease is toch ook leuk
Ik heb ook geen eigen maar rij er wel 2 bij :) Heel leuk heb je ook geen verplichtingen ofzow en als je gewoon een dagje geen zin hebt hoef je ook niet te rijden en je hoeft er ook nooit aan te denken voor eten en noem maar op

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:16

Wachten tot je oud en wijs genoeg bent om hem zelf te kunnen betalen, of wanneer je ouders vinden dat je genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebt om er goed voor te zorgen en zij zelf genoeg geld hiervoor hebben, anders zit het er gewoon niet in.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:20

Moderatoropmerking:
Bij deze een slotje voor overleg.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:28

Moderatoropmerking:
En weer open. Het is niet de bedoeling om te roepen dat de kerstvakantie is begonnen of dat het weer een pennytopic is. Op YRT komen vaker dit soort topics voorbij en het is dus niet nodig om op deze manier offtopic te gaan. Dus graag ontopic en reacties waar de TS iets aan heeft. Alvast bedankt!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:32

als je lol beleeft met die shet, is dat toch prima?
niet iedereen kan zich een eigen paard/pony veroorloven weet je.
wie weet heb je geluk en kun je het later zelf wel betalen. ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:34

Door Er Vriendelijk Om Te Vragen En Er Niet Zo Om Te Drammen!

En door met je verzorgshet te laten zien dat je best een eigen pony waard bent, na een poosje. Maar dan nog zullen je ouders waarschijnlijk gewoon geen geld hebben voor een eigen pony voor je, en dat heb je dan maar te accepteren. Je zou toch niet willen dat ze om jou een plezier te doen ze in financiële problemen komen?
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 18-12-09 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:35

Het kopen van een paard is vaak het probleem niet, het onderhoud maakt het duur. Laten we voor de lol het rekensommetje eens doen:

Stalling: €235,- euro per maand, jaar rond = €2820,- jaarlijks
Hoefsmid, iedere 8 weken à €25,- euro (alleen bekappen) = €150,- jaarlijks
Dierenarts, inenten en gebit, 1x per jaar = €80,- jaarlijks
Potje voor eventuele ziekte: €50,- per maand = €600,- jaarlijks
Potje voor vervangen van kapotte spullen = €600,- jaarlijks
Wormenkuren 1x per jaar €35,- = €35,-
Les 1x per 2 weken €25,- euro = €1200,-
Huur van de trailer 2x per jaar een dag (om wat voor reden dan ook) €10,- per keer = €20,- jaarlijks
Muesli €12,- per maand = €144 per jaar
Wortelen ’s winters, appels zomers €3,- per week = €156,-
Anti-jeuk shampoo, cremé etc (en ja, ik dacht ook dat ik een jeukvrij paard kocht) €20,- per maand, voorjaar en zomers = €150,-

Maakt in totaal: €5955,- per jaar
€5955,- / 12 = €496,25- per maand

En dan heb ik een sober paard. Geen dekens, geen dure supplementen, geen ijzers, geen wedstrijd outfit, geen startkaart, geen benzine kosten voor het heen en weer rijden naar wedstrijd, geen trailer huur/aanschaf. Als je dat wel wilt, ben je duurder uit.

Nee, ik vind het niet zo gek dat je ouders je geen paard willen geven…

Edit: k kom er net achter dat k vergeten ben dat k ieder jaar een schaar moet kopen om haar manen te knippen, coolinggel, shampoo etc... Dus tis nog n euro of 2 meer per maand.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:40

Je kan al beginnen met te accepteren dat je ouders het geld er niet voor hebben (ze zijn heus niet de enigen) en je rot amuseren met die lease-shet van je!
Je kan er nog veel van leren zodat je, tegen de tijd dat je een eigen paard kan betalen, er tenminste goed voor kan zorgen ;)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:46

Als je ouders het niet kunnen betalen moet je er niet aan beginnen! Ik geef je ouders groot gelijk. Als je ouders het al niet breed hebben, komen ze met een pony erbij misschien wel in de schulden, dan is je mooie rijtjeshuis met normale tuin zo vervangen door een krappe flat.

als je hierboven kijkt in het bericht van Vjestagirl zie je hoeveel het ongeveer kost per jaar, alhoewel het mij veel minder kost dan dat (maar dat komt omdat ik geen rijpony heb dus geen zadel & andere kosten ect.) en de stallingen hier in de buurt zijn allemaal rond de 150 per maand.

verder kost een eigen pony veel tijd en geregel. Denken van "ik ga een dagje niet, heb geen zin" dat kan niet!

geoon wachten, dan komt het vanzelf wel, echt waar ;)

mijn mama zei altijd tegen mij: "als je iets echt graag wil met heel je hart en je ervoor gaat, dan lukt het je!"
Er is vaak geduld voor nodig, en soms komen er bloed zweet en tranen aan te pas. Maar dat word beloond ;) beleef gewoon veel plezier met je verzorgshet en laat het over je heen komen, het komt vanzelf wel.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:48

Heeeel hard werken en sparen en op je 18e zelf een pony kopen ;)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:11

Vjestagirl schreef:
Het kopen van een paard is vaak het probleem niet, het onderhoud maakt het duur. Laten we voor de lol het rekensommetje eens doen:

Stalling: €235,- euro per maand, jaar rond = €2820,- jaarlijks
Hoefsmid, iedere 8 weken à €25,- euro (alleen bekappen) = €150,- jaarlijks
Dierenarts, inenten en gebit, 1x per jaar = €80,- jaarlijks
Potje voor eventuele ziekte: €50,- per maand = €600,- jaarlijks
Potje voor vervangen van kapotte spullen = €600,- jaarlijks
Wormenkuren 1x per jaar €35,- = €35,-
Les 1x per 2 weken €25,- euro = €1200,-
Huur van de trailer 2x per jaar een dag (om wat voor reden dan ook) €10,- per keer = €20,- jaarlijks
Muesli €12,- per maand = €144 per jaar
Wortelen ’s winters, appels zomers €3,- per week = €156,-
Anti-jeuk shampoo, cremé etc (en ja, ik dacht ook dat ik een jeukvrij paard kocht) €20,- per maand, voorjaar en zomers = €150,-

En dan heb ik een sober paard. Geen dekens, geen dure supplementen, geen ijzers, geen wedstrijd outfit, geen startkaart, geen benzine kosten voor het heen en weer rijden naar wedstrijd, geen trailer huur/aanschaf. Als je dat wel wilt, ben je duurder uit.

Edit: k kom er net achter dat k vergeten ben dat k ieder jaar een schaar moet kopen om haar manen te knippen, coolinggel, shampoo etc... Dus tis nog n euro of 2 meer per maand.

en ik heb dus wel een wedstrijd pony. mét dekens, ijzers etc.
nee meid, het spijt me maar als je ouders al aangeven dat ze het geld er niet voor hebben, en dan hebben we het dus nog niet over de tijd en de moeite die je in je paard moet steken, komt het er gewoon op neer dat het niet kan.
jammer, maar leg je er bij neer. nog veel erger is het wanneer je een pony krijgt, maar dat ie na een tijdje weg moet omdat het toch te duur blijkt te zijn..

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:03

Ik zat met hetzelfde probleem... Ik was aan het sparen en als ik 16 was zou ik er heeeel hard voor werken! Maar ondertussen heb ik een verzorgPony waar ik niks voor moet betalen! Meer nog, de eigenaar van de pony wou mij zelfs betalen! Maar dat sloeg ik af! :') en eigenlijk is het toch een soort van m'n eigen paardje de man heeft er een beetje bang van enz..en ik ben de enige die hem nu verzorgt dus...
Dus, wees toch al blij dat je een leasePony hebt, voor Filou (mijn verzorgpony) had ik helemaal geen paardje dat toch een beetje van mij is! Dus wacht nu gewoon tot je ouder bent en geld verdient enz... en wees nu een beetje bezig met je leasePony...
GroetjeSsSs Amber... :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:05

De mening van je ouders respecteren tot je oud genoeg bent om zelf op te draaien voor de kosten.
Een pony kost klauwen vol met geld, je kunt je ouders niet dwingen/verplichten om dat voor jou te betalen.

dondertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:21

me shetje is wel lieff hoor
maar als ik in galop aanspring probeert ze me der af te bokken.
en in draf gaat ze steeds harder.
dat beestje heb geen rem xD
en ik hou heel veel van der hoor
maar ik wil super graag een eigen met me moeder :P
want zij rijd ook

xxx

Fyne Kerstfagen Gelukkig New Year (:) trouwens

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:27

Als het geld er niet voor is is het er ook gewoon niet. En je moet nog heel lang wachten totdat je Alles zelf kan betalen.. stalling/evt.lessen/voer/dierenarts weet ik allemaal wat accepteer het gewoon.. Ik heb dus wel een eigen paardje die heeft heel wat gekocht, als mijn ouders van te voren hadden geweten dat het zoo duur was zouden ze volgens mij niet weer een pony kopen, en dan betaal ik nog best veel mee. zelf hoefsmid/goedkope da kosten/wedstrijden/voer e.d Gewoon een goeie baan nemen later en dan een mooi paardje kopen! ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:31

werken, werken en nog eens werken,. tot je wél genoeg geld hebt :j
als je ouders het niet kunnen betalen houdt het op, jullie hebben vast geen geldboompje in de tuin?

ik zou voorlopig maar sparen en werken en dan kijken of het lukt :)

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:52

Je ouders vinden het te duur. Leg je daarbij neer, als ze een gemakkelijk een pony voor je konden betalen deden ze dat vast wel. ;)
En als dat niet kan, dan kan het niet, simpel. Je kan een baantje zoeken, en sparen voor een pony, en later, als je wat ouder bent en meer verdient zelf een pony kopen.
Overigens mag je al heel blij zijn met je lease-shet. Er zijn ook kinderen die het met één keer per week manegeles moeten doen. ;)

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:58

Er is vast wel een reden dat je ouders je geen pony willen kopen :) Je zegt zelf al dat er geen geld is, dus daar heb je je reden al :) Je ouders kunnen ook geen geld toveren. En je hebt al een leasepony, dat is toch al heel wat? En het kost veel minder dan een eigen pony ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:05

Vjestagirl schreef:

Wáááa zoveel???
Nee joh ben je mal! Ik heb 1 paard en 1 pony en ben alles in totaal 1200 euro per jaar kwijt :D (oke als je stalling erbij moet rekenen aan het goedkoopste van 600 euro per jaar voor een weiland kom ik op 1800 euro).
Ik zou zeggen: ga naar een boer toe, bied aan wat klusjes te doen bij de paarden (of manege) en vraag in ruil daarvoor te rijden.
Is net zo leuk en zo doe je veel ervaring op met andere verschillende paardjes.
Mijn ouders konden het ook niet betalen, hadden ook een rijtjeshuis. Ik kreeg zelfs geen paardrijlessen en heb die op mijn 17e zelf betaald.
Thats life!
Mijn dochter van 4 heeft al een eigen pony en krijgt als ze wilt straks een eigen rijpaard. Tja, zo gaat dat.
Heb je geen vriendinnen met een rijpony? Misschien dat je daar ook eens mee mag rijden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:11

blijven hopen en blijven sparen ;)