lifestory of Fury M

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuryLove5

lifestory of Fury M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 12:12

heey,
fury is een pony van 16j. met nog bijzonder veel pit , uithoudingsvermogen en kracht!!
hij is geboren in hasselt godsheide, bij zijn eerste eigenaars..
zijn ouders kennen we niet want de eigenaars zijden dat ze de papieren hadden kwijt gespeeld.
hij is daar goed opgeleerd en er is ook kempische regionale mee gereden,spijtig genoeg is hij bij tien punten geschrapt door een onenigheid bij de jury;
de eigenaars hebben daarbij een 2de pony gekocht waarbij fury minder goed presteerden door verwaarlozing . de mense hebben hem dan doorverkocht aan andere mensen maar die kenden niet zo veel van paarden :(:)
zij hebben dan goed met hem gereden 2jaar aan een stuk maar ze konden fury niet de baas en met een zware valpartij is fury alleen zonder veel andacht buiten soms een beetje snoep gaan brengen op de wei achter gebleven;
nu reed ik al een zo wat heel mijn leven maar door financiele reden kunnen wij geen paarden maandelijks betalen..
nu speel ik en mijn mama ook tennis en een tennismaatje van mama vertelde een keer over de Fury daarbij ben ik direct in actie geschoten en heb de dochter die zwaar gevallen was weer opgedut om mee te doen ik ondekte veel in de pony pit , kracht... we zijn nu van augustus een dikke maand bezig met trainen en heb de afgelope dagen voor de eerste keer 2 keer op Fury gereden zelfs gesprongen maar nu: de dochter van het zware ongeval genaamd maartje heeft er ook weer even op gezetende eerste dag ging alles fantasties en gisterenwas het fataal ik was net klaar met rijden en zet maartje er op ze hing redelijk fel in de teugels waarop fury het beu werd en gek begon te doen hij sprong en sprong ik probeerde hem te kalmeren met mijn stem maar dat hielp niet uiteindelijk heeft maartje hem daan stil getrokken en ze is gevallen :oo

FuryLove5

Re: lifestory of Fury M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:08

Nu heeft ze mega veel schrik en vertrouwd ze niemand nog als ik op fury rij is hij braaf als zij rijd is hij net een dolle koe

wat moet ik Doen??

Firewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:14

Rustig gaan opbouwen, vooral veel geduld gaan hebben. Rustig alles oefenen, eerst een beetje kunnen aanraken etc gewoon alsof je weer een paard aan het beleren bent lijkt me ;)

sterkte ermee :(:)

xJolien

Re: lifestory of Fury M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:57

Ik zou die eigenaar er dan voorlopig niet meer op laten rijden.
Eerst moet Fury het vertrouwen weer een beetje terug krijgen.