S heeft Balis gekocht samen met iemand anders. Toen ze zwanger werd, is ze het contact met de andere eigenaars en Balis even kwijt geraakt. Voor die tijd, heeft ze op Balis gereden en was ze heel braaf. Maar toen ze na haar zwangerschap er weer op is gaan zitten, lag ze er binnen 2 seconden vanaf.
Mam en ik hebben thuis Balis eerst losgewerkt, we merkten gelijk dat ze nerveus werd. Laterna heeft mam de longeersingel er op gedaan. Gewoon rustig aan, niet te strak enzo. Zelf was ik er toen niet bij maar, mam vertelde dat Balis ongeloofelijk gebokt heeft. Gewoon pure angst, niet wetend waar ze heen moest. We zijn nu vaker met haar aan de slag geweest en het gaat langzamerhand ietsje beter. Wel elke keer als je op stal komt, draait ze meteen weg want ze is bang dat ze dan de singel weer omkrijgt. Maar zodra we dan in de loswerkbak staat en de singel is om bokt ze bijna niet meer. Mam zet haar dan aan het werk en dan gaat het wel. Balis is verder een schat van een beest. Ze wil je wel vertrouwen maar heeft in haar achterhoofd nog steeds die singel. We weten dus niet wat met haar gebeurt is in de periode dat S het contact is kwijtgeraakt..
Nu heb ik haar ook al een keer losgewerkt. Zodra ze ziet dat er iemand aan komt lopen met een touw begint ze gewoon al te poepen van angst, echt sneu. Dus ik doe haar gewoon zonder singel om loswerken. En met succes! Toen ik klaar was, liep ze als een hondje achter me aan
En sinsdien gaat het weer ietsje beter!
Ik hou jullie op de hoogte!
. Als mam erbij is wel.