Paardensport: krijgt te weinig publieke aandacht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reggue

Paardensport: krijgt te weinig publieke aandacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:38

Hallo!
Vinden jullie ook niet dat de geweldige paardensport te weining aandacht krijgt,kijk,het zal nooit zo populair worden als voetbal of zo,maar zelfs tennis is vaker op tv,of er is meer reclame voor golf! De radio kan normaal ook niet missen,maar nu wel...
Het is jammer dat deze ronduit geweldige sport zo weinig aandacht krijgt...
Is dit ook jullie mening,of heb ik het fout,liefs,Reggue
Laatst bijgewerkt door Judje op 26-05-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Judje

Re: Paardensport: krijgt te weinig publieke aandacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:24

Verplaatst van TAO naar PP.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:37

Vind ik ook. En het enigste wat ze af en toe eens laten zien is jumping. Dressuur of cross zal je nergens zien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:46

Ik kom geregeld paardensport tegen op tv, maar ik moet zeggen ik heb er niet echt behoefte aan om erna te kijken. Het is geweldig om zelf te rijden, maar ik word nou niet echt wild van een dressuurwedstrijd op tv. Olympische spelen uitgezonderd, daar kijk ik wel graag naar.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:48

PP > YRT ivm leeftijd TS.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:09

Ik vindt het wel goed zo.

Als publiek groter wordt wordt de aanvang voor het paardensport groter.

Kans dat paardensport groot gaat worden = meer kans paarden mishandeld gaan worden alleen voor de sport.

Hoe het nu zo is vindt ik het wel lekker. Niet nodig een giga groot publiek denk jou paard ook daar niet op aan het wachten is.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:27

En ook als paardensport meer commercieel zou worden, zou het kunnen dat paardensport meer in de mode komt, omdat die mensen denken dat ze dat ook kunnen, wat dan misschien niet zo blijkt (omdat ze bijv. denken dat je iets als een piaffe na een paar keer oefenen geheel onder de knie hebt) en dan stoppen ze er weer mee, vele hadden halsoverkop een paard gekocht, die moet ook weer de deur uit, dus komen er een hoop gedupeerde paarden.
Ik kijk heel soms paardensport op Tv, op zo'n sportzender, maar die paarden springen allemaal het zelfde rondje, en dat wordt altijd een beetje saai..

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:47

klopt het is meestal alleen maar te zien op woensdag avond op euro sport maar dat is ook maar eventjes.
een ook niet altijd ja mag best wat meer

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:49

Ik vindt dat er meer aandacht moet komen voor paardensport!
Woensdag komt er van half 10 tot half 11 op eurosport springen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:39

er moet zeker meer aandacht komen voor de paardensport

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:42

met de winterspelen komen er dagen achter elkaar curling op tv :( dan is paardrijden toch een stuk minder achtelijk!

IneeMinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:33

als er springen is op tv kijk ik er wel altijd na, maar vind het op de duur toch saai worden.
IK zou ook een cross of dressuur willen zien, dat zie je zelden op tv.
x Ine

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:46

De enigste reden waarom het het niet zo populair is omdat het vrij stil is.

Zoals bij voetbal wordt er onwijs veel gejuicht en veel commentaar gegeven bij de wedstrijd.

Bij de paardensport moet er vrijwel stilte worden behouden natuurlijk wordt er wel commentaar gegeven maar niet zoveel als bij voetbal.

Ik denk dat dat juist het reden is dat het niet echt veel publiek aandacht heeft tenzij de persoon een titel heb,

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:13

Aan de ene kant wel, aan de andere kant worden er zoveel sporten beoefend dat het onmogelijk is om alle sporten dan ook aandacht te geven.

Even een beetje een 'extreem' voorbeeld: er schijnen in Nederland meer dan een paar miljoen vissers te zijn, dus dat is veel meer dan de geschatte 400.000 actieve ruiters (meer dan eens per maand paardrijden), maar vissen komt eigenlijk al helemaal niet op TV.

Ik ben blij dat er op Eurosport nog geregeld uitzendingen zijn en dat we via internet een hoop kunnen volgen.

Springen komt nog wel geregeld op tv, zeker op Eurosport, omdat het veel makkelijker te volgen is, ook als je er geen verstand van hebt. Net zoals voetbal: een goal is een goal.
Dressuur is echter zoiets specifieks, dat op de ruiters na verder niemand snapt waar het over gaat (en dan zelfs een deel van de ruiters ziet het niet), ziet geen verschil tussen de combinaties en daarom is het niet te volgen en wordt het dus snel saai, want die beesten doen toch niets meer dan een paar figuurtjes lopen.