Hoe deed jij dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinelover

Hoe deed jij dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:32

Hooii,
Hoe hebben jullie je ouders zo ver gekregen tot een eigen paard?

Charlie_P

Re: Hoe deed jij dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:33

Dat is nooit gelukt, omdat dat financieel niet haalbaar was voor ons. Daarom altijd verzorgpaarden gehad en op mijn 25e een eigen paard gekocht.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:36

uhm... ik en mijn zus hadden al een pony (was toen 7) en toen stond er een bonte op de wei (flash, heb ik nu nog ben nu 18) en daar stond ik heel de dag bij, en had het alleen maar over haar, altijd maar gezegd dat ik die graag zou willen hebben (nooit gezeurd)

en toen was ik jarig en toen kwam papa met de videocamera aan dat ik het filmpje is moest bekijken wat hij speciaal voor mij had gemaakt ; en toen stond Flash daar in de stal :D

heb verschillende paarden gehad, ik hoef er nooit om te zeuren voor niks eigenlijk :P ik vraag het gewoon, en sluit een goede deal af ;)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:37

Ik heb nooit eeen paard gekregen totdat ik stopte met paardrijden en we een jaar later naar een boerderij verhuisd zijn. Toen mochten m'n zusje en ik er opeens een uitzoeken dusja je weet maar nooit........

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:37

Mijn moeder had altijd een eigen pony vanaf haar 12e en later kwam daar een heel mooi veulen uit dat is overleden toen ik ongeveer 3 jaar oud was. Voor mijn ouders was het dus min of meer vanzelfsprekend dat, omdat ik ook zo dol op paarden was, ze voor mij ook een pony zouden kopen, ik was 5 toen ik mijn welshje kreeg.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:46

Toen ik twee was hobbelde ik al met de buurvrouw op een paard := En aangezien m'n moeder vroeger ook gereden had, begreep ze dat ik paarden geweldig vond. :j Dus op m'n 6e kreeg ik een shet x welsh. Een tijd later E pony's verzorgd, omdat ik voor het rijden op m'n shet x welsh te groot werd, en na veel gedoe en deels teleurgesteld te zijn door een aantal dingen hebben m'n ouders een E pony voor me gekocht.

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:47

Jullie hebben geluk.. ;)
Mijn ouders hebben niks met paarden

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:50

WD V -> YRT

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:53

mijn ouders hebben ook niks met paarden,maar in augustes krijg ik er wel een! :D wel staat hij dan bij mijn oma,stal en een hele grote wei;) gewoon blijven praten en een beetje zeuren,mij is het oiok gelukt! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:56

sifra01 schreef:
Dat is nooit gelukt, omdat dat financieel niet haalbaar was voor ons. Daarom altijd verzorgpaarden gehad en op mijn 25e een eigen paard gekocht.

ik ook, maar pas op mijn 36e :P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:58

Ik denk dat het bij mij nooit lukt. Als ik een paard wil zal ik er zelf voor moeten werken. Ze hebben allebei niet echt iets met paarden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:09

Niet, mijn ouders kunnen het financieel nog niet redden, en als ze het wel lukt, ben ik het huis al uit.
Maar ben wel super blij dat ze overal met Ramona rondtuffen voor mij(les, wedstrijden)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:11

Ik heb ook moeten wachten tot mijn 27e en zelfs nu is mijn paard eigenlijk niet van mij.

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:17

Als het te duur is voor mijn ouders neem ik een krantenwijk en dan betaal ik mee (het is togg wat) en de stalling is maar 45,- per maand duss:D maarjaa eerst nog mijn ouders iemand nog tips? of hoe je het voor elkaar gekregen hebt?

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:51

ik zou gewoon een rustig moment op zoeken thuis en even met je moeder gaat praten en uitleggen dat je graag een eigen pony wilt waarbij je echt zelf 100% verantwoordelijkheid neemt.

Miss is het slim om even een blaadje te maken waarop staat wat de pony nodig zal hebben (overal aan denken ; stalling , harnachement etc) en ook de evt. kosten erbij zetten (dus ook hoefsmid, inentingen, wormkuren)

Als je moeder ziet dat je er sirieus mee bezig bent, dus niet even opstaat en gaat eisen dat je wel eens even een pony wilt hebben, dan laat je al zien aan je moeder dat je al een beetje weet wat een eigen pony inhoudt. Want het is 7 dagen in de week zorg.. miss wel 25 jaar lang. Dus denk er zelf ook goed overna.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:53

Mijn lease-pony kwam te koop, dus hadden mijn ouders ovewogen om hem te kopen, want dat was wel ideaal, maar die eigenaresse verkocht hem liever aan andere mensen, en toen vroeg ik aan mijn ouders of we nu niet verder gingen kijken naar ander paarden, toen hebben ze gepraat, en het mocht, en gisteren heb ik mijn Quartertje Jewel laten keuren, en vandaag komt hij op mijn naam te staan :D

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 17:22

Zijn er nog meer mensen? *\o/*

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:54

I_L_horses schreef:
Mijn lease-pony kwam te koop, dus hadden mijn ouders ovewogen om hem te kopen, want dat was wel ideaal, maar die eigenaresse verkocht hem liever aan andere mensen, en toen vroeg ik aan mijn ouders of we nu niet verder gingen kijken naar ander paarden, toen hebben ze gepraat, en het mocht, en gisteren heb ik mijn Quartertje Jewel laten keuren, en vandaag komt hij op mijn naam te staan :D

Gefeliciteerd!

Mijn moeder had vroeger paardgereden en wilde altijd al een eigen paard. Toen ik genoeg ervaring had vooreen eigen paard (en na enkele omstandigheden met mijn oude manege) Had ze onze kwpn gekocht :D

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:10

Ik heb er niks voor gedaan.
Mijn ouders waren zelf helemaal gek van haar en omdat ze verkocht moest worden, hebben ze haar gekocht. :)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:29

er zijn hier echt al suuuuuper veel topics over, maar goed! ;)
ik heb mijn ouders laten inzien hoe ze het konden betalen.
zolang dat niet kan, dan kan je het echt wel vergeten, behalve als je het zelf kan betalen! ;)
ik had namelijk een plek gevonden waar ik heel goedkoop kon staan!
zodat mijn ouders het wel konden betalen! :)

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:28

Mijn moeder wou er gewoon een dus had ik mazzel!
En later kreeg ik er nog eentje :o

Maar waarom zou je er geen mogen van je ouders ?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:30

sifra01 schreef:

same here..
alleen geniet ik nu nog steeds van mijn verzorgpaarden en dat eigen paard komt later wel :D

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:36

ik ben nu in bezit van 2 eigen pony's
mijn ouders hebben bepaalt niets met paarden of pony's
we hebben een goede pensionstalling waar ze per maand een enorm laag bedrag voor vraag puur omdat het van die mensen hobby is
dus daar hadden we ook niet veel last van
75 euro per maand .. voor een pony en 95 euro per maand voor paard
en daar zit bij: Brok 2x per dag hooi 2x per dag iedere dag schone stal .. smorgens buiten gezet savonds binnen gehaald
we beschikken over een grote buitenbak met verlichting

dus daar had ik geluk mee

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 07:33

Heel miss lukt het volgend jaar... als me ouders zien hoe het op de middelbare gaat;)

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 07:34

@Eva_Verboom
Omdat ze bang zijn dat het volgend jaar niet lukt met me huiswerk...