ik heb een soort van ruzie met een meisje zij zegt namelijk dat je niet zou kunnen springen met bijv. een haflinger als je 1.49cm bent !
En dat je ook niet kunt springen met een ijslander want dan breek je zijn benen of zoiets....Dan zegt ze tegen mij dat een ijslander niet kan springen maar zelf springt zij 1 meter met een shet!
En ze zegt tegen mij dat het gemeen is om een zweepje te hebben met paardrijden of je hem gebruikt of niet(ik heb hem altijd bij mij om het paard te laten merken dat ik de baas ben maar ik gebruik hem nooit) en dan 1 dag later slaat zij haar shet kei hard! Zoo hard dat hij er kei hoog van bokt en er uit peert, met mij der op! Ik wist ook niet dat zij dat ging doen, en ik was hem toen aan het uitstappendus toen zij dat deed had ik had lange teugels...(haar shet is pas 3-4 jaar)
Ze zegt ook dat je kan springen met fleece bandages. en ze zegt dat je altijd met pees beschermers moet rijden....ze heeft ook een bontje en een dekje onder haar zadel, en Anton(haar shet) moet echt ALTIJD op de teugels lopen!
Echt dat beest is nu zooo bang alleen maar als je je benen een beetje aanklemt begint hij te steigeren en zo!
Toe ik hem als verzorgponny had was hij hardstikke lief en nu heeft zij hem als haar eigen ponny en nu kan ik bijna nooit meer op hem rijden en hij is superr bang! iik hem gewoon medelijden met dat beest.
Als hij rustig moet worden schreeuwt ze tegen hem!
En toen mijn shet daar was heeft ze hem waarschijlijk geslagen ofzo, toen ik namelijk hem op kwam halen was hij hardstikke bang!
En toen ik Sunny (mijn shet) had getraint met springen was hij natuurlijk hardstikke moe!
Heft zij hem zonder toestemming van mij s'avonds nog gereden omdat haar paarden waren weg gelopen!
Echt niet normaal!