Dan zit je lekker te ontspannen, kom je erachter dat je nog naar je paard moet. Wat moet ik vandaag nou weer doen? Heb je tips voor wat variatie? Graag laten weten, in een pb is ook goed.
Ik ga wel eens zonder zadel rijden, en dan proberen met 2 zwepen te sturen. Dus het paard naar links of rechts "wapperen?" met je zweep. Alla Lorenzo zegmaar. Het werkt nog ook. Paard vind het ook leuk, lekker op een sukkeldrafje rondjes lopen. Offeh, heel serieus trainen?
Marlous
Geplaatst: 02-03-09 12:25
schriktraining. Pak er zo'n fel oranje zeil bij, paraplu's, yogaballen, verzin maar wat
Is erg leuk
Of gewoon rondje stappen, tussen de lijnen, vrijspringen, aan de hand springen?
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Geplaatst: 02-03-09 12:32
Of, als je een braaf paard hebt, eens proberen met een halsring te rijden? Is wel handig als je de bak voor jezelf hebt.
Ik ga meestal een lekker ontspannend buitenritje maken,vooral stappen dan en kleine stukjes draven,dan geniet je er echt wel van (natuurlijk nog meer als er dichtbij een bos ofzo ligt ) Of als ik niet zoveel zin heb om te rijden ga ik gewoon 'wandelen',zoals je met een hond gaat wandelen,is ook erg fijn,en je paard heeft er ook wat plezier aan om even uit die stal/weide te komen
Haha schriktraining is leuk. En wat ook heeeel leuk is in voltige. Dan moet je wel een braaf paard hebben, een voltige-singel en ook een vriend/vriendin die het paard longeerd. Maar het is de moeite waard.
Ga gewoon longeren of rijden of weet ik veel wat doe wat gezeligs met je paard misschien lekker met hem naar de bak leuk spelen dat hij je moet zoeken of verstoppertje of jij rent weg dan kan hij achter je aan komen ( of niet)
vandaag heb ik gewoon lekker gedressuurd. maar ik had me pony al 3 dagen neit meer gereden en dan wordt ze druk en vervelend, dus echt trainen was het niet. meer 'cross door de bak en heb heel veel lol' maar dat is ook wel es leuk vindt ik!