Pony noemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofie189

Pony noemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:07

Hallo,
Ik krijg mischien en pony
Yesss!
Maar en paar dingen hoe kan ik hem noemen?
Of welk dekje kleur neem ik?
En welk Ras ?
Weet jij op een van deze vragen antwoord mail me of zet natuurlijki op dit forum.
(Deze pony op de foto is en verzorg pony)
Mischien wou je het even weten?

Gr:Sofie :D

Tanja

Re: Pony noemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:02

SV-->YRT

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:08

Je krijgt misschien een pony maar in je profiel staat dat je al een pony hebt die Max heet? :+
⚠️ Bellatrix kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:11

ja idd :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:12

Als je een pony koopt, heeft ie meestal al een naam ;)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:35

Idd, en ik zou niet specifiek naar een ras kijken, gewoon naar een pony die bij jou past en kan wat jij wilt doen (springen/dressuur)

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 08:39

ne maar die ponys op de fotos zijn mijn verzorg ponys IDD

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:43

Kijk wat voor ras je leuk vind,en waar je over een paar jaar nog plezier van hebt.Ook is het handig om de pony van tevoren te laten nakijken,zodat je zeker een leuke/goede pony koopt.

ilovehorsesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:06

Ik vind Fee wel een mooie naam voor een Merrie, Of Chips! (:

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:49

Ik zou kijken voor een paardje wat bij jou past, het ras is dan denk ik wat minder belangrijk. Meestal heeft het paard al een naam.
Eigenlijk zijn alle kleuren dekjes wel mooi, ik vind paars, bruin, groen en felle kleuren altijd wel leuk! :)
Het is verstandig om je paard te laten keuren.

Veel plezier met je paard! :D

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:48

Ik zou een tinker nemen, ik heb er zelf ook een! het zijn rustige en betrouwbare paarden. *D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:49

in het paardennamen topic kun je wel een naam vinden

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:51

Licht er een beetje aan wat je ermee wilt doen, als je nou de sport in wilt kun je bijvoorbeeld een new-forest ofzo doen, maar als je echt buitenritten enzo wil maken kun je beter een haflinger ofzo nemen ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:54

Wat wil je met je pony doen? Op wedstrijd, of lekker in het bos rijden? Heb je al erg veel rijervaring of nog niet? Hoelang wil je met de pony doorgaan? Als je antwoord op die vragen hebt, ben je al een heel eind in het zoeken naar een fijne pony.

Als je bij een pony gaat kijken, neem dan altijd iemand mee die er veel verstand van heeft. Neem de pony ook eerst een paar weken op proef, om te kijken of hij echt bij je past!

Succes

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:55

een paardje heeft altijd al een naam als je hem koopt. mocht je die echt niet mooi vinden dan kun je hem anders noemen maar meestal is dat niet nodig. de leur van je dekje ligt ook aan de kleur van je paardje. misschien zit er wel een zadel en dekjes bij!
en tja een ras. ik vind het zonde als jij nu een pony krijgt waar je nu leuk op staat en goed mee kunt rijden maar dat hij na 2 jaar te klein geworden is en je hem weer moet verkopen. ik zou wel gaan ijken naar een paardje waar je wat langer mee kunt doen! misschien een fjord/halinger of tinker. daar kun je ook nog op rijden als je volwassen bent!

arlette5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:52

Precies..wat wil jij met je paardje?
Hoe oud, karakter, niveau, sport (ja/nee en zo ja wat dan), etc..
en wat is je eigen niveau etc?
Kijk behalve naar ras en uiterlijk ook naar of het klikt tussen jou en je pony. Ik ben zelf 2 jaar op zoek geweest naar die "klik", koop niet zomaar "iets" want je gaat nog lang samen zijn!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:25

Het ligt eraan wat je wilt gaan doen. :)
Als ik een paard/pony neem dan neem ik er eentje waarmee ik lekker kan springen en wat dressuur kan rijden. Ik heb 6 jaar rij-ervaring, en ik vind een uitdagend paard ook leuker.
Maar dat ligt niet bij iedereen zo. Hoeveel rij-ervaring heb je? Wat vind je het leukste om te doen met je paard? Zoals een buitenrit of misschien ben je wel gericht op wedstrijden.
Je kan nooit van te voren zeggen: "Ik koop een bruine Arabier met 3 witte voetjes, linksvoor, rechtsvoor en linksachter en hij moet 4 jaar zijn." (Voorbeeld.)
Ga gewoon op zoek naar iets en je loopt echt wel wat tegen het lijf. ;) Wees niet te vastberaden want je vind nooit de pony die je eigenlijk had gedroomd. (Niet precies teminste.)