zoals de titel al zegt ik word nog eens gek van mezelf..
ik zit nu als uitwisselingsstudent in amerika. Het bevalt me prima op een van de belangrijkste dingen naa......PAARDEN.
Ik had asl organisatie Taste gekozen, omdat dit de enige organisatie was wat gastgezinnen hadden met paarden. Het zag er allemaal goed uit, je moest vele formulieren invullen zoals bijv. hoe lang je paard reed, wedstrijd ervaring, nivo, of je eigen paard had, of je engels/ western enz. reed en of je iets nieuws wilde uitproberen of je aan je " stijl" wilde vasthouden.
Nou heb ik dus een super leuk gastgezin maar de 2 paarden wat ze hebben zijn ligt uitgedrukt 3x niks. ( eentje is een pony(18) van 1,48 zo blijkbaar western gereden zijn, nou heb ik nie zoveel verstand van western maar het lijkt me logisch dat ook bij western een paard rechtgericht loopt en op de achterhand grotendeels en de basishulpen kent als stap,draf, rechts/links galop enz. dat kan die dus niet) het andere paardje wat we hebben ( 1.60m groot 6 jaar en was alleen maar wat buiten gereden, spieren alleen in onderhals, basis zat er niet in...je wilt rechts okee trek met alle kracht wat je heb aan de rechter teugel en dan gaan we rechts, draven schop een paar keer en dan okee gaan we wat sneller) beide natuurlijk met super scherpe bitjes gereden aangezien ze niet wisten/weten welk bitje zacht of scherp is.
ik ben 1.75 (lange benen) rijd normaal gesproken bijna ieder weekend wedstrijd. Heb een 5 jarige thuis (zelf opgeleid) was ik L1+13 in 4 wedstrijden mee. Met mijn pony die mijn zusje nu rijdt was ik in 2 jaar tijd van niks (was 4 jaar) M + springen en L2 + dressuur. Ik reed een ander jong paardje voor iemand die binnen 3 maanden ook wedstrijd B klaar was. Mijn leven bestond eig. uit school, trainen ( tot ong 22.00u) hw maken en dan slapen, weekend was paarden en nog eens paarden dus van trainen tot wedstrijd dagen enz. en als ik eens geen wedstrijd had moest ik werken.
Ik was dus eig. steeds met iets bezig in de buitenlucht meestal dus paarden rijden,verzorgen en weet ik veel, ik was gewoon vrij kon doen en laten wat ik wou en wilde ik ergens heen pakte je de fiets en je was weg.
nu ben ik dus in amerika. Alles is big. Dus alles moet met de auto, je kan nie zomaar ff hier of daarheen.
Paardjes worden om de dag maar gereden ofja misschien beter gezegd wat gehobbelt, (3 rondjes draven en ze zijn al kletsnat en moe)
We hebben dus gezocht naar een beetje dressuur paard wat ik kon rijden of een springpaardje (aangezien basis dressuur hier ook te pas komt) maar die zijn hier in de regio niet echt te vinden alles bijna western of vrije tijd. Of meteen 15.000 dollar. Je kan niets leasen ofso.
Ik zit dus veel thuis en krijg mijn energie niet echt kwijt. Ik voel me zoo opgesloten. Ik wil rijden..!!
Ik word gewoon knettergek van mezelf...heeft er iemand tips?????
sorry voor het lange verhaal moest het ff kwijt