Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
karijn schreef:Shan is niet levensgevaarlijk maar gewoon ontzettend lomp en heeft ontdekt dat joligheid erg leuk is..
MarcoBorsato schreef:Absoluut niet poedersuiker bedoeld, ik zeg ook niet dat je nooit een paard mag hebben. Maar je bent zo onzeker, zo onervaren. Er is niks mis mee om te toe te geven dat het je boven het hoofd groeit en dat je het niet redt alleen. Regel een fijne bijrijder die hem wat beter kan mannen.
Ik had echt mijn paard niet kunnen hebben zonder hulp toen ik jouw leeftijd had. Maar zowel mijn ouders als mijn broer rijden en zodoende ben ik altijd geholpen.
genja schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat er geen kwaad is in het paard. Maar een combi van factoren.
Jong paard met nog niet veel ervaring., jonge eigenaresse met weinig ervaring en onzeker.
En ook nog een paard wat weinig uitdaging krijgt.
Als ik bv de longeer filmpjes zie daar kan een paard zijn energie niet in kwijt. Alles op een sukkeltempo en veel stap. Zoek ook met longeren hulp hang er bv een longeerhulp aan en laten lopen. Niet dat gesukkel voorwaarts in draf en galop. Ts geen verwijt aan jou trouwens want als je dit niet gezegd wordt kan je het ook niet weten.
Ook je vorige bijrijder is niets voor hem. Heel banketstaaf om dat tegen haar te zeggen snap ik. Maar ze is echt nog te jong voor hem. Dat beetje grondwerk en wandelen wordt het voor jou niet beter van.
Je moet een bijrijder hebben die No nonsens hem lekker aan het werk zet. Kilometers maken dat heeft hij nodig.
Wat ik zou adviseren: zet hem ergens in training voor paar maanden. Bij jou in de buurt zodat je er makkelijk heen kunt. En dan eerst een maand goed door rijden. En daarna nog 2 maanden daar dat hun hem rijden. En jij er 2 tot 3x per week heen kunt voor privé les op hem. In die les moeten ze jou dan ook gewoon gaan leren hoe longeer ik een paard. En hoe houdt ik hem alleen ook bezig met rijden.
In die 1e maand kan jij dan lekker kijken of ze een ander braaf paard hebben om te lessen om weer vertrouwen te krijgen.
Komt echt wel goed maar heeft even een geld en tijdsinvestering nodig.
suikermeisje schreef:genja schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat er geen kwaad is in het paard. Maar een combi van factoren.
Jong paard met nog niet veel ervaring., jonge eigenaresse met weinig ervaring en onzeker.
En ook nog een paard wat weinig uitdaging krijgt.
Als ik bv de longeer filmpjes zie daar kan een paard zijn energie niet in kwijt. Alles op een sukkeltempo en veel stap. Zoek ook met longeren hulp hang er bv een longeerhulp aan en laten lopen. Niet dat gesukkel voorwaarts in draf en galop. Ts geen verwijt aan jou trouwens want als je dit niet gezegd wordt kan je het ook niet weten.
Ook je vorige bijrijder is niets voor hem. Heel banketstaaf om dat tegen haar te zeggen snap ik. Maar ze is echt nog te jong voor hem. Dat beetje grondwerk en wandelen wordt het voor jou niet beter van.
Je moet een bijrijder hebben die No nonsens hem lekker aan het werk zet. Kilometers maken dat heeft hij nodig.
Wat ik zou adviseren: zet hem ergens in training voor paar maanden. Bij jou in de buurt zodat je er makkelijk heen kunt. En dan eerst een maand goed door rijden. En daarna nog 2 maanden daar dat hun hem rijden. En jij er 2 tot 3x per week heen kunt voor privé les op hem. In die les moeten ze jou dan ook gewoon gaan leren hoe longeer ik een paard. En hoe houdt ik hem alleen ook bezig met rijden.
In die 1e maand kan jij dan lekker kijken of ze een ander braaf paard hebben om te lessen om weer vertrouwen te krijgen.
Komt echt wel goed maar heeft even een geld en tijdsinvestering nodig.
Ten eerste; we kunnen niet in haar ouders portemonnee te kijken, dit is een heeeeele dure optie.
Ten tweede: dat trainen is bij VT al gebeurd eigenlijk, daar was hij braaf dus wat dag betreft zou het goed moeten komen. Maar dan moet ze wel een ruiter die bv twee maal per week erop wil. Maar er moet toch wel een bijrijder te vinden zijn. Helemaal als je er geen held voor vraagt.
Verder eens met Oji. Longeerhulp had ik al geopperd, kosten €20. Moet ie nageeflijk gaan lopen en met zweep door laten lopen en niet behandelen als een barbiepaard.
Kim: stop niet gelijk met de hoop hebben. Zet hem eens echt san het werk de komende tijd.