Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Gummybear

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:29

weet iemand van jullie wat leuks om te maken voor de schleich? Ik heb denk ik bijna alles zowat ;) Ik hoop dat ik straks door jullie weer iets nieuws weet, maar ik wou ook nog een dingetje zeggen: Ik ben ,m dubbele lippizaner ruin aan het customizen of hoe dat ook heet! Ik hoop dat ie leuk word! Maar wat vinden jullie: Moet ik hem ruin laten of hengst of merrie maken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:19

Roodvos, de wax die ik heb is wel gewoon van de modellen af te krijgen hoor, alleen kost het iets moeite om het echt netjes weg te krijgen. Als je steeds kleine beetjes gebruikt, zo klein dat het bit er maar net op past, dan zie je het ook vrijwel niet zitten. Ook is het redelijk transparant, dus als je iets te veel zou pakken dan is het ook niet meteen een probleem.

Ik weet alleen niet meer waar ik het vandaan heb, zal straks eens kijken of ik daar nog achter kan komen.

Lonneke: misschien een idee om iets leuks te maken voor een veulentje? Daar zie je nooit zoveel van langskomen. Of misschien iets dat met deze tijd van het jaar te maken heeft?

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:40

@Telpeva: Bedankt! ik ga denk ik veulenhalsters maken! En een amerigo:) als het lukt ;)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:52

Ik heb met suprise's op school een schlipeich hondje gekregen!
Namelijk deze;
http://www.schleich-s.com/toys/dogs_gol ... ver_puppy/
Ik ben er super blij mee!
Ik heb alleen nog geen naam verzonnen.
Weten jullie een leuk naampje? Laat me weten!

Ik ga denk ik. Zo nog even aan de knutsel voor halstertjes (etc.) maar ik weet niet zeker.

Ik vind het zo jammer dat inmijn achtertuin alleen maar stenen liggen! Als er gras was zou ik nog schleich kunnen fotograveren, nu niet echt, nouja dN word het niet heel mooi.
Ik ga deze winter denk ik wel weer een wintershoot houden!
Vorrig jaar lag er een laagje sneeuw in de achtertuin, en toen wilde ik graag op ijs.
Dat lukte niet want daar had ik niet genoeg tijd voor, dit jaar hoop ik dat het wel gaat lukken!

Mijn vader gaat een doos meenemen en daar ga ik proberen een mooie stal van te maken, verdere informatie volgt!

In mijn stal (met 7 boxen) heb ik wollen lijntjes gehangen zodat het een soort van uitloop stalleen worden, ziet er leuk uit, maar toch best onhandig.
Ik ga het weghalen denk ik, of ik moet iets nieuws verzinnen wat handiger is.

Oh p, het schiet me net te binnen dat ik nog een goede doos heb!
Ik ga er gelijk mee aan de slag!
Verdere info volgt!

Sorry voor het lange bericht, maar dat is beter dan een oneliner ( :')) en dan heb ik mijn praatje weer gehad!

Edit;
De doos die ik nu kan gebruiken ik niet zo groot, maar ik ga sowieso nog de stal maken met een doos van mijn vader want die heeft vele maten dus dan kan ik kijken.

mistyrola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:41

hihi, ik heb voor sinterklaas ook een schleich paardje gehad! hij zat in een doosje met watten, nu heb ik die watten in mijn wei gelegd zodat het net sneeuw lijkt XD

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:56

Hoiii, ik heb al een begin gemaakt van mn veulenhalster :) Het word een roze van lint :) Ik ga straks denk ik foto's maken van mn items ;) Mn laatste westernzadel is echt zoooo goed gelukt!!! <3 Die kunnen jullie waarschijnlijk over een tijdje dus zien :) Weet iemand nog wat anders leuk voor me om te maken?? Want ik kan steeds niet verder met mn customize omdat ik geen goede klei heb... :( Welke klei gebruiken jullie hierbij? En bij welke winkel kan je dat kopen?

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:02

@ cathyenbeau ; Die bitringetjes had ik al ;)
@ x_lonneke; ik ben benieuwd! Hopelijk kan je snel foto's maken
en voor je lippizaner hengst; misschien een Circusset, Westerset, een longeerset, trailerbescherming of aan de dubbele teugels?
of een bitloos hoofdstel of hulpteugels ( martingaal, slof, elastiek, kaptoom)
@ Mistyrola; leuk idee hahahahahha
@ manonfleur; lief hondje! Ik vind Joy altijd wel een leuke naam voor een hond.
@ dalena; huh wat raar van je moeder! Kan je er anders met haar over praten dat je het niet zo'n goed idee vond?
Want ik zou dat echt niet zomaar accepteren ;)

Verder heb ik voor mijn 'barbiepaard' een westernset cereeërd, met een nieuwe westernpad ( grijs met zwart en zilveren pailletten)
en een nieuw westernhoofdstel.
Ik zal er morgen even foto's van plaatsen, als ik tijd heb.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:07

@ankie1999;
Joy is inderdaad wel heel leuk!
Bij deze doop ik Naamloos om tot Joy!
Bedankt!

Ik ben alvast een beetje begonnen met de stal en heb foto's gemaakt. Maar als de stal af is mogen jullie die pas zien! Zegmaar als een sorrt fotoverhaal oid.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:14

@ manonfleur ; hahahaha dankje!

Ik vond net nog een paar foto's van een week geleden, ik had allemaal setjes bij elkaar gescharreld;
en deze was de grootste;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-F3YC8MBS.jpg
bestaande uit;
hoofdstel
zadel
deken
dekje
pees/strijklappen
horsebeads
oornetje
2x halster
halstertouw
bandages

en 3x op het paard als set;
rijset;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IHWCTLDH.jpg

vervoers/uitstap/stal set ofzo;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y8OGFVLU.jpg

en de horsebeads set, of showset;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TT87HEC8.jpg

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:51

Ik heb gisteren voor het eerst iets van schleich gemaakt! :)
een roze halster. ben er niet echt tevreden mee, maarja het is wel mijn eerste.
Foto's komen later want heb geen idee hoe je die erop moet zetten :o
en ik kan het ook niet vinden...
kan iemand helpen?

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:32

Is er iemand die wilt uitleggen hoe je oornetje maakt voor je schleich paard het wil me maar niet lukken xd

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:09

omgg ik heb een paar weken geleden een paard paarden gerepaint en eentje heet nu echt haar
en de paarden staan nu op de winter sralling omdst de stal nog geen deuren enzo had dus ja
en ik hooop dat ik met kerst ook schleich krijg:) dooeeeiii

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:17

Ik heb zoo uber zin in morgen ! Dan krijg heel veel schleichspulletjes..Ik hou ervan als jer er 50 euro voor krijgt en zelf iets mag uitzoeken.
Vandaag heb ik een hoofdstelletje zonder neusriem gemaakt, best wel gaaf. Nu ga ik nog even werken aan mn zadeltje voor mn wit paardje en dan is amerigo ook weer klaar :P

@suuzmickey, ik zou het ook echt niet weten! En zelf wil ik het ook heel graag...Iemand dus tips ?

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:47

Awhh mensen, jammer dat wij dit jaar geen sinterklaas meer vieren met stapels cadeau's x'D Nouja, maar wachten tot kerst i think x'D But ik zal binnenkort ook eens foto's plaatsen :3

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:10

maar wie customized hier? Want ik weet dus niet welke klei het beste hiervoor is.... :( Graag even zeggen dus welke klei jij gebruikt, en waar je het koop ;)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:22

Ik heb lamg niks meer van me laten horen
Heb wel gewoon meegelzenen hoor :o
Ik heb ook sinterklaas geviert bij mijn oma
Ik heb heel veel schleich gekregen :)
Het voltige set dn het western set
Ook het meisje met zadel ,het meisje dat borsteld en de instructeur
Ook nog 2 paardjes
De knabruper hengst en de andalusier merrie
Ben er echt super blij mee :)
Heb ook mijn eerste halster gemaakt
Ene hierboven ze zeggen dat das klei goed werkt ?
Heb ik ergens gelezen

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:43

straks sinterklaas, ik heb er echt heel veel zin in. ik heb die sticky wax toch maar gekocht, ben er erg blij mee. custen doen de meesten mensen met das klei of epoxie(twee componentenklei), en telpeva gebruikt greenstuff(schrijf je dat zo? dat is ook twee componentenklei)
@iedereen die iets gemaakt heeft: foto's!!!
hier heb ik nog een dekentje, tips en tops graag:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4DWPMTWY-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAYKZFEG-D.jpg
special edition nero mag hem showen :D het is niet mijn allereerste, maar wel de eerste met gewoon twee dingen onder de buik enzo met gewone sluitingen(heb er al eerder eentje met klittenband gemaakt en een andere met touwtjes als singels)

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:44

Wij hadden zaterdag al sinterklaas gevierd, helaas geen schleich gehad. Sinterklaas vond dat ik er al te veel had :o

Trouwens die deken hierboven ziet er leuk uit! vind de kleurencombinatie erg leuk ;)

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:06

HorseLife heeft weer een winactie waarmee je een limited edition deken kan winnen!!! :D
Sorry maar ik kan mijn bericht niet meer bewerken ofzo dus vandaar 2 berichten achter elkaar.

Klik Hier voor de actie

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:36

idd DAS klei custen de meest mee,
klei van de action kan ook,
die heb ik nu liggen, maar nog niet gebruikt..

de kleuren van de deken zijn idd leuk,
net als dekentjes maken ;)
een tip: om de achterkant iets minder rond te knippen,
want nu lijkt hij iets te kort van achter..

aangezien het repaint topic een beetje dood is,
hier mijn laatste repaint, Nikita <3
Afbeelding
eindelijk weer tijd om te repainten

ook al een zebra veulen op het liggende haf veulen afgerond,
alleen nog even lakken

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:07

mooie repaint palbierlover en bedankt iedereen voor het custklei commentaar Xd ! Ik ga morgen een schleich fotoshoot doen :D P.S. sorry voor deze oneliner :(

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:25

@PBL; Erg mooie repaint :D

Eindelijk weer eens een bestelling binnen, ben helemaal happy :)
Met oa. deze longeerset;
Afbeelding

Dit is een vernieuwde set, en ik was benieuwd of jullie er misschien nog min- of pluspunten uit kunnen halen?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd, de besteller zelf was er gelukkig heel blij mee :)

En ik heb net ook goud leer gekregen, ik ga zsm. aan een hoofdstel beginnen, nadat ik de bestelling helemaal compleet en netjes af heb. Ik kan stiekem gewoon niet wachten :')

Oh, en voordat ik het vergeet, ik heb een rubberen zadel gemaakt van een binnenband.
Helemaal perfect is hij zeker niet, maar toch wel leuk gelukt :D

Afbeelding

Ook hiervoor ontvang ik met alle liefde tips, ik vind hem zelf een beetje saai..
Iemand énig idee hoe ik hem een beetje op kan pimpen?
Ik wil graag iets helemaal nieuws proberen..? :Y)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:30

Horwse schreef:
[ Afbeelding ]

Ook hiervoor ontvang ik met alle liefde tips, ik vind hem zelf een beetje saai..
Iemand énig idee hoe ik hem een beetje op kan pimpen?
Ik wil graag iets helemaal nieuws proberen..? :Y)

Misschien een zadelbontje voor erop of eronder of voor aan de singel?
http://www.google.be/imgres?num=10&hl=n ... =141&ty=89

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:33

@pbl;
Leuke repaint, mooi!
@howrse;
Leuke dingetjes! het zadel zou je kunnen oppimpen met een sabrakje, maar eigenlijk vind ik niet dat je een zadel op hoeft te pimpen ofzo := :+. maar je kunt het natuurlijk altijd uitproberen, of het leuk is, of je genoeg materiaal hebt. Je kan altijd proberen!

Ik ben bij de action geweest, heb wel dingen gezien voor schleich mar heb niets gekocht. Dan lukt het gewoon niet on te zeggen; "mam mag ik dit voor mijn shleich?" hoe goedkoop het ook is. Een bol wol, heb ik nog nodig, €0,99! Een leuk opbergdoosje (sowieso onder de €5,- dat weet ik zeker) waar ik schleichdingetjes in kan bewaren. Ijzerdraad voor nog geen €1,-. Etc. Volgende keer ga ik het wel vragen, maar nu niet want we moesten sinterklaas dinetjes kopen. Verder geen schleich gekregen van sinterklaas di jaar. Maar we zullen kijken wat kerst ons bied dit jaar, ik zal schleich op mijn lijst zetten!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:00

Horwse, wat je nog erbij zou kunnen doen zijn wat kleine details op het zadel zelf, zoals de ringetjes om hulpteugels aan vast te maken bijvoorbeeld, of van die leren lusjes aan de zijkant van het zadel waar je het uiteinde van de stijgbeugelriem doorheen kan halen.

Misschien een piepklein logo/embleempje/dingetje ergens erop, zodat het net een luxe merkzadel lijkt?