Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 21:51

SophieFleur, misschien leuk om dan ipv een poetsplaats, hier en daar aan de wanden tussen de stallen in wat ringetjes te bevestigen zodat je er een halstertouw aan vast kan maken? dan is er toch een plek om te poetsen en op te zadelen, gewoon in het gangpad :)

Zoiets bedoel ik, even een voorbeeld plaatje van google
http://www.xead.nl/resize/500-500/uploa ... pwZw==.jpg

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 03:04

@horses voor draf klopt je been stand niet helemaal in draf beweegt een paard zijn benen diagonaal dus rechtsvoor en linksachter naar voren is dus linksvoor en rechtsachter naar achteren. Zoals ik het nu zie lijkt het meer op galop/stap.

@palmbier wow je mustang ziet er al goed uit! die kleur misstaat hem niet mooie vostint totaal niet oranje ogend.

Waar ligt vilt bij jullie in de acction? heb laatst al gezocht in het knutsel hoekje met verf en breed lint(ze hebben egt weinig hobby spul bij ons terwijl de winkel heel groot is) maar vond niks :n.

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:32

@roosje: ik wil meedoen aan je beginners wedstrijd!
PBL: jeetje ! hij is zoo verschrikkelijk..... MOOIIIII *inlove*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:47

horses: leuke foto :) maar ik zie niets aan de been stand wat veranderd is :? en leuk van die koeien :)
luna: ik gebruik webklik

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:21

het voorbeen is iets verbogen, maar je zou ook nog iets aan de stand van de achterbenen moeten doen,
idd zoals roosje zegt, kijk maar bij de friese hengst: http://www.schellens-speelgoed.nl/images/13667.jpg

ik heb hier nog een plaatje van de verschillende beenzettingen in draf:
Afbeelding

dus in jouw geval zou ik dan het 2e plaatje nemen en het rechterachterbeen naar achter buigen
zie dat je dat al een beetje geprobeerd heb, maar hij zou nog iets meer moeten buigen..

ik weet hoe moeilijk dat is, want bij mij wil mijn quarter merrie ook nog steeds niet lukken..

oja ik kreeg vannacht opeens een idee wat ik met de arabier hengst ga doen die ik over heb,
ik wou er eerst een drastische cust van maken, maar heb nu een ander idee,
ik hoop er zsm aan te beginnen..

ik zag hier leuke lichtjes om in de stal te hangen: http://www.schellens-speelgoed.nl/produ ... d0d3ff904a

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:01

@ roosje: Ik ben gister ook in de action geweest en bij onze action lag het bij het speelgoed, dus vandaar dat je het niet goed kon vinden.

@ PBL idd echt mooi je mustang <3

van wat maken jullie eigenlijk die achtjes? Ik loop nu steeds met paperclips te banketstaven maar wat gebruiken jullie? En waar haal je het?

Verder gister nog druk aan de knutsel geweest, weer een aantal dekens rijker dankzij vilt van de action ;)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:46

PBL: wauw!
Horses07: ah. <3
Luna: ik gebruik ook webklik
Lideli: gewoon bij een hobbywinkel ofzo en rolletje kopen, ik koop het bij de praxis.

Heb nu een oranje zadel gemaakt. Zal wel een keer foto's maken.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:27

_Aniek schreef:
_Aniek schreef:
Wow, deel 9 alweer!
Heb ooit een paar keer gereageerd en meegelezen in topic deel 1. Vind de repaints etc altijd erg mooi gemaakt! *D
Ik ga denk ik mijn spullen verkopen, ik doe er al heel lang niets meer mee. Het staat alleen maar op zolder.
Ik had toen een keer een stal gemaakt en ik zou een meisje pb'en als ik die stal zou willen verkopen. Alleen ik weet niet meer hoe ze heet.. Misschien is ze nog actief in dit topic?

Heb haar 'gevonden' :)

Dit was mijn stal (die had ik ook geplaatst in het oude topic):

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Het zijn niet zulke goede foto's. Maar ik heb een stal, 2 weilanden, een bak, een longeercirkel en een 'hooiberg' te koop :)
Als je interesse heb mag je me een pb sturen.

Nog wat extra informatie :o

Afmetingen:
'Hooiberg'
19,5 cm x 17 cm (Dikte plankje 1 cm, hoogte paaltjes 9 cm)

Longeercirkel en http://i1224.photobucket.com/albums/ee377/Aniek_L/4.jpg
Diameter ongeveer 30 cm (Hoogte paaltjes 9 cm)

Rijbak en http://i1224.photobucket.com/albums/ee377/Aniek_L/6.jpg
50 cm x 32 cm (Hoogte 10,5 cm, dikte plankje 2 cm)

Weiland 1
61 cm x 42 cm (Hoogte 10,5 cm)

Weiland 2 (met het hoekje eruit)
65 cm x 35 cm (Hoogte 10,5 cm) Hoekje eruit van 18,5 cm x 17,5 cm

Stal (met 4 stallen) en http://img189.imageshack.us/img189/78/spa0121d.jpg
70 cm x 23,5 cm (Hoogte 28 cm)

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:00

Jeeee......
heb ik webklik aangemaakt, SNAP IK ER NIET VAN!!! HET DOET NIET MAAR DAN OOK ECHT NIETS WAT IK WIL |( |( |( |( :(
Kan iemand me AUB helpen hoe ik een site kan maken?

K ga zometeen naar de action, voor vilt en andere dingen. Iemand zei laatst hier dat ie op zoek was naar de omkijkende camarque, een winkel (niet echt in mijn buurt) heeft het model nog staan dus ik kan hem een soort van voor je kopen?!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:11

Xlnalove: wat snap je niet precies misschien kan ik je helpen? Dat was ik! Maar de verzending mag niet niet al te duur zijn, anders mag het niet...

Zadels maken wordt steeds leuker! Maar nu zoek ik nepleer. Ik woon niet in de stad ofzo, waar kan ik dat halen?

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:13

@anika O!! het paardje daar is 7 euro dus wat bied je voor de ''moeite'' die ik doe voor het paardje?en de verzending is 0.70 cent.
Eigelijk snap ik NIKS van webklik :((

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:18

miss domme vraag maar wat is repainten?
iemand uitleg (via pb) over het maken van halsters en dekens enz.?

Dit zijn al mijn schleich paardjes:Afbeelding

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:47

Zo hier eindelijk een foto van mijn dekentjes :)

Afbeelding

vandaag nog in de stad geweest en heb alle mopshondjes en de alpaca hengst gekocht :D
wilde ook paardjes kopen maar wat ze nog hadden heb ik al,
is denk ik zelfde winkeltje als waar PBL shopt, want ook ik kreeg een kalender als vaste klant :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:16

lideli schreef:
is denk ik zelfde winkeltje als waar PBL shopt, want ook ik kreeg een kalender als vaste klant :o

*kruipt vanonder haar steen :') *

Hoeft niet persé. Ik kreeg ook gewoon een gratis Schleich kalender bij een gewone aankoop. Zijn die mensen er ook lekker vanaf, niet?

Trouwens, mijn Tinkermerrie wordt momenteel gerepaint door Sanne! Vanavond krijg ik nog een updateje (ze is zo goed als af) Maar toch even een impressie;
Afbeelding
Afbeelding
(Baardje is erop gecust, aangezien mijn echte paardje dit ook heeft. Check profiel voor foto's..)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:00

ziet er allemaal leuk uit :)

ja precies het is nu half 2012, dus ik denk dat ze nu gewoon van die kalenders af willen..
haha het was idd dezelfde winkel xD

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:49

ik ga morgen mijn stal beter maken denk ik door weer wat tuig erbij te maken.
heb deze week er bij gemaakt.
sjabrakjes
beschermers
halster
dekens

fotos komen snel

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:54

jeee, ben vanmiddag naar de action geweest en heb ff flink inkopen gedaan :D
(3 pakjes vilt !!!!!!)
dus ik kan lekker verder schleichen, voor de mensen die niet weten waar het vilt staat, vraag het ff aan een OUDER persoon, waarom? omdat ik het aan 3 persoontjes van rond de 15 gevraagd en die resgeerden: wat is vilt?? dus vraag een ervaren persoontje ! haha

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:58

Heey allemaal
ik heb al heel lang niet meer gereageerd maar ik zag zoveel leuke dingen voorbij komen , en ben zelf ook met iets bezig dat ik dacht
laat ik toch maar zeggen

Palmbier: ik vind je dekentjes echt heel leuk ! , en dat westernsetje dat je gekocht hebt is echt prachtig
DaphneG: jouw hanno repaint vind ik ook prachtig
Natas: je tuigjes zijn erg leuk (ik heb het ook geprobeert maar dat mislukte gigantisch)
horses007: ik vind het inderdaad meer lijken alsof hij stapt
lideli: je dekentjes zijn echt heel schattig

Okee dat moest ik allemaal even kwijt
nu komt mijn nieuwe projectje
We hebben proefwerkweek dus had ik heel veel vrije tijd (natuurlijk moet ik leren maar als je een dag geen proefwerken heb heb je toch wel vrije tijd ;)

ze is nog lang niet klaar
maar hier alvast een voorproefje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjess

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:14

Wauw birrie! die is wel mooi <3
doe jij ook in opdracht?

Lunalove, ja klopt dat had ik ook, zo'n gabbertype, dus ik vragen waar is de vilt. Sorry wat wil je? ehm de vilt. Geen idee wat dat is maar zal het even vragen.... tja jeugd van tegenwoordig :P

Jaimy: ben benieuwd naar je creaties!

Heb trouwens leer gekocht bij de stoffenwinkel dus dit weekend eens proberen of ik een zadel zou kunnen fabriceren :+

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:39

met wat voor soort verf beschilder je je repaints?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:50

Birrie: wauw! Wat wordt die mooi.
Lideli: heb benieuwd naar de foto's.
Nietes: je kan het met acrylverf of olieverf doen. Maar acrylverf is het beste. Pastel kan je ook nog gebruiken.
Heb mijn eerste schleichmode.webklik.nl! Het is de bennersetter zitt nd. *\o/*
Mijn EK zadel:
Afbeelding
Heb het zadel ook in de groene en paarse kleur gemaakt. Ben nu bezig met andere kleuren.

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:06

@nietes: ik maak hem wit met acryl verf en voor de rest gebruik ik pastelkrijt.
(zwart doe ik ook met acryl maar alleen in de manen en soms staart)

@lideli super leuk ! maak er wat moois van

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:30

@birrie hoe krijg je die vlekken dan zo mooi? doe je dan eerst pastel en schilder je ze er dan later overheen?

Mijn mustang cust staat nu buiten te drogen in de vernis was droog maar lucht word steeds donkerder en dreigender, dus hoop dat het nog ff droog blijft want heb hem net gespoten en nu kan ik hem niet verplaatsen. Ik zit te denken om misschien mijn lippi cust met pastel te maken maar heb nog geen kleur inspiratie hij is nu wit en in palomino heb ik hem al vaak voorbij zien komen. Misschien bruin of zwart.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 15:50

Roosje, hoe doe je je modellen normaal gesproken neerzetten dan wanneer je ze vernist? Misschien een tip, als je je model op een stuk stevig karton vernist dan kun je je model nog verplaatsen als het nodig is, gewoon door het geheel voorzichtig op te pakken bij het karton. Natuurlijk is het niet geschikt om vaak te verplaatsen omdat het totaal niet stevig is, maar als je op zo'n manier net je model een paar meter kan verplaatsen kan dat toch iets schelen.

Desnoods een klein bolletje sticky wax onder de hoeven zodat je zeker bent dat hij blijft staan wanneer je hem met karton en al oppakt. Het zal je nu niet helpen, maar misschien een idee voor een volgende keer?

Is hij al bijna af trouwens? ik heb hem alleen nog maar met acryl gezien en nog niet met pastel, vind het een erg mooie kleur en ben benieuwd naar hoe je mustang er nu uit ziet :o

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:02

zo morgen jarig! verwacht minstens 1 schleich van mijn moeders oudtante de camarque (of hoe je dat ook schrijft) hengst en de verslagen zijn net uitgedeeld dus daar komt waarschijnlijk ook nog wel een schleichje vanaf.