Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uska

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:44

@ Susan: Leuke foto!
@ Telpeva: Dat zadel is mooi!

Update van m'n geheime projectje :P : Voor het probleem heb ik een oplossing bedacht, dus kan ik straks weer verder :)

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:54

(aaa ik kon niet meer wijzigen)

Okee het is dus officieel: ik ga dus echt wat nieuwe dekens bestellen bij Shettepret :P

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:19

Ik ben met mams vandaag naar de naaiwinkel geweest en heb daar een leuk bloemen stofje gekocht voor de dekentjes. Het dekentje is bijna klaar. foto's volgen snel :j *D

@ annickx: wat veel zeg! ik heb bij jou ook 2 bestellingen geplaatst. http://www.schleichrepaint.luondo.nl begint nu een beetje opgang te komen. maar nogsteeds niet echt heel veel bestellingen. Ik heb pas een grote verzonden. dat was intotaal mijn 3e

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:11

Haha, Annick!! Je bestelling is officieel bevestigd hoor!!

Ik heb vanmiddag 1 van mijn 3 (oude) Camergue merrie's gesloopt!
Ga daar mijn IJslanderx Stapper van maken! Apoxie zit erop en die staat nu te drogen.
Ook een opdracht staat te drogen. Nu even rustig dus kan zo gelijk aan de 1e deken van Annick beginnen.

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:12

Shettepret schreef:
Haha, Annick!! Je bestelling is officieel bevestigd hoor!!

Ik heb vanmiddag 1 van mijn 3 (oude) Camergue merrie's gesloopt!
Ga daar mijn IJslanderx Stapper van maken! Apoxie zit erop en die staat nu te drogen.
Ook een opdracht staat te drogen. Nu even rustig dus kan zo gelijk aan de 1e deken van Annick beginnen.

Zonde voor dat paardje. Maar ben wel benieuwd hoe hij wordt. Heeft iemand misschien nog tips om zadels te maken? Daar wil ik binnenkort namelijk wel meer beginnen. Weet iemand waar je leer kan kopen? :o

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:19

yeaahh ik heb mijn 15de schleich fjord binnen gekregen

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:04

15? wow dat is veel!
Susan, die foto's zijn echt heel erg leuk!
Ik koop leer op de markt ( in Apeldoorn in de stad) en daar is het heel goedkoop! Voor 1 vierkante meter vroegen ze ( toen ik er was) volgens mij 3 euro ofzo!

Ik ben blij! Ik ben blij! Ik ben blij! Ik ben blij! Ik ben blij! Ik ben blij! Ik ben blij! Ik ben blij!
Weten jullie waarom? Nou, ik wel! Ik heb mijn moeder meegesleept naar de wolhal, en daar had je zo'n 300 soorten kleuren, maten en patroontjes met lint! Ik heb mijn moeder overgehaald om 4 meter te kopen, en heb dus net mijn eerste echte mooie schleich halster van lint gemaakt! En we hebben ook nog wit vilt gekocht, en nog veel meer ik ben gewoon zooooooooooooooo blij! Ik ga zo denk ik wel even foto's plaatsen van mijn eerste echte halster. Trouwens, tipje: Bij de wolhal, zijn er heel veel soorten lint met verschillende patronen, en allemaal onder de 60 cent per meter! Vet goedkoop en heel erg mooie patronen ( vind ik )
Ik heb trouwens:
Vier kleuren groen ( in soort lint ) gestreept
Vier kleuren rood en roze in een soort lint ( het is niet echt lint, eerder stof achtig maar ook weer niet helemaal... Beetje katoenerig.
vier kleuren oranje in een meter lint
paars, blauw en groen in 1 soort lint!
wit wilt
En nog oneindig veel meer! Ik ben zo ontzettend blij vandaag ik ben helemaal happy!

( beetje te lang bericht xDxDxDxDxDxDxDxD )
( Meteen toen we thuiskwamen ben ik aan de tafel gaan zitten, weer opgestaan naar boven gerend de naald en draad gepakt, iets voor eren halstertouw en alles wat ik nodig had voor een halster en ben ik aan de slag gegaan en ik heb al 1 en een half halster af nu! )

Het halster heeft een kettinkje onderaan de neus, zoals de schleich halsters hebben en een touw en nog veel meer!
I'm soooo very happy!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:13

@Rosan2001: leuk! *\o/* Ik ben echt heel erg benieuwd naar je halstertjes. Waar haal je eigenlijk een ketting vandaan :o

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:19

Eehmm, mijn rommel laatje(s)??? De computer is bezig met de foto's uploaden, kan nog wel ff duren omdat ie vandaag supersloom is maar toch.
\
Ik vind de halstertjes zelf heel erg goed geslaagd, maar als jullie dat niet vinden als jullie ze hebben gezien, zeg het dan, want dan kan ik ze nóg beter maken! Maar zoiezo, ik ben nog maar 10 en net begonnen met tuig maken voor schleich dus ik vind het juist wel goed!

PS hierboven, ik vind hem heel leuk alleen misschien kan ie beter op een iets dikker model?! ;)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 21:23

15 fjorden, wat moet je daar nu toch allemaal mee..?

ben benieuwd rosan
btw wanneer komt de uitslag van jouw wedstrijd?

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:30

Oohjaa, sorry voor de slowchat trouwens.
Ik ga denk ik van het weekend mijn website bewerken, maar ik kan wel vast de stand van de stemmen laten zien, hoeveel het er zijn gewonnen en wie er dus heeft gewonnen:
Elena Petersen: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FHXALC7J.jpg met IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII stemmen
Yenthe Messelingk: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNLDPO6C.jpg met IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII stemmen
Brigitte Huitema: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GIGOXEGW.jpg met IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII stemmen
en tot slot Clarisca Verboom: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVWDRPUV.jpg met Clarisca Verboom: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII stemmen.

Voor Elena dus 45 stemmen ( volgens mij ) die daarbij dus de meeste stemmen heeft. Dat si dus de winnaar en daarna brigitte, daarna Yenthe en daarna Clarisca. Dit is dus de uitslag ik ga hem van het weekend op mijn site zetten.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:34

Joepie gewonnen!!!! Happy, happy, joy, joy!!! *\o/*

Deken van Annick schiet al ernstig op!! Gaat steeds sneller, dekentjes maken!
Heb trouwens vandaag eindelijk mijn Engels Volbloed van Peter binnen! Ziet er nog best mooi uit.
Gebruikerskrasjes maar geen verfbeschadegingen oid.
Was besteld voor een opdracht, maar omdat het zo lang duurde heb ik daar inmiddels een ander voor. Deze staat nu te pronken bij mijn verzameling!!

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:50

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:37

Paar dagen niet geschleichd, voelde me niet zo lekker.
Ga morgen als ik tijd heb aan een nieuw halster beginnen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:23

Ik heb laatst ergens iets gezien, dat waren staafjes, en dan kon je die poeder daarvan op zon paard met een kwastje aanbrengen. ( weet niet hoe ik het anders moet zeggen )
wie weet hoe dit heet?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 03:28

gebruik even de zoek functie of kijk in de openings post |o

@rosan leuk je halster
@eva je deken is aan de achterkant te kort en aan de onderkant te lang misschien kun je hier op letten met je volgende maar voor eerste keer is zeker niet slecht.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 05:58

Nou sorry hoor, jemig wat word hier altijd lekker aardig gereageert :n
Kan er trouwens niks over vinden, aangezien ik er verder niks over weet.. vandaar dat ik het vroeg...

xDeena_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:30

tringtring_ schreef:
Ik heb laatst ergens iets gezien, dat waren staafjes, en dan kon je die poeder daarvan op zon paard met een kwastje aanbrengen. ( weet niet hoe ik het anders moet zeggen )
wie weet hoe dit heet?

Pastelkrijt heet het, Erg handig om te repainten!

eva20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:48

Citaat:
Roosje01: @eva je deken is aan de achterkant te kort en aan de onderkant te lang misschien kun je hier op letten met je volgende maar voor eerste keer is zeker niet slecht.

Ja, hij is inderdaad een beetje te kort aan de achter kant en ook iets te lang.
Ik vind hem zelf voor de eerste keer best goed gelukt. ;)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:54

Shettepret, het dekentje is heel lief en mooi! Ga ik nog een keer doen . :D

Mensen, heeft iemand nog een leuk filmpje van zn manege ?

ben bezig met een leuk dekentje, :D

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:45

Ben benieuwd hoe hij staat Jilles! Heb de IJslander merrie zelf nog niet, maar de hengst wel (ben ik trouwens erg verliefd op!! <3 ) dus, heb qua maat vooral naar hem gekeken!

1 deken van Annick is al klaar!! <<)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:02

Ja ik vind die ijslanders ook zooo lief!

Hier mijn deken, net gemaakt. (commentaar is welkom :D ): Afbeelding

Hier foto van lolly met dr mooiste dekentje! <3 : Afbeelding

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:29

Leuke dekens ozette! Misschien bij de bovenste kan je de buiksingels iets straker doen ofzo want het lijkt alsof de rug een beetje bol staat? :?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:18

Ozette, is dat de nieuwe Tennessee walker merrie? die is leuk!

Het onderste dekentje vind ik het leukste, die is leuk in verhouding, de bovenste lijkt wat dik? weet niet goed hoe ik het moet omschrijven :)

Kleine update over mijn percherons, ben gisteren verder gegaan met ze maar de reparaties aan het veulen zijn iets lastiger dan ik dacht dus dat gaat nog even duren. Gisteren ook voor het eerst epoxie uitgeprobeerd, waar ik vooral grote ruzie mee kreeg :o dus ik weet niet of het aan het merk ligt, maar de mijne vind ik tot nu toe echt niet fijn werken... maargoed, misschien is het een kwestie van oefenen. De mijne is vrij korrelig, bijna zand-achtig, en hecht niet echt lekker.

Kleine update Shetlander reparatie, de shet is inmiddels gerepareerd maar de vacht op de schouder is niet zo ruw als de rest van de vacht en ik twijfel nog of ik daar nog wat aan wil veranderen. Vanavond foto's.