Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_Marr schreef:Dan vind je moeder dat wel heel snel!![]()
Softijs schreef:Blesje_love: past idd nogLeuke combi zijn jullie, ook qua grootte!
ChantalSmook schreef:Heee, ik had eigenlijk een vraagje.. mijn vriend wil heel graag leren paardrijden, super leuk natuurlijk..! alleen nou komt het probleem.. hij is 2 meter lang.. en weegt iets meer als 100 kilo.. hij is niet echt super dik omdat het door zijn lengte verdeelt is.. maar nou zag ik op verschillende sites, en op de manege waar ik laatst een x heb meegereden dat er een maximum was van 90, ergens anders was dat geloof ik weer 100... kan hij het echt vergeten om te rijden?
Jorine_ilysm schreef:ChantalSmook schreef:Heee, ik had eigenlijk een vraagje.. mijn vriend wil heel graag leren paardrijden, super leuk natuurlijk..! alleen nou komt het probleem.. hij is 2 meter lang.. en weegt iets meer als 100 kilo.. hij is niet echt super dik omdat het door zijn lengte verdeelt is.. maar nou zag ik op verschillende sites, en op de manege waar ik laatst een x heb meegereden dat er een maximum was van 90, ergens anders was dat geloof ik weer 100... kan hij het echt vergeten om te rijden?
Natuurlijk niet! Er zijn vast wel manege's waar ze mensen tolaten met +100 Kg. Alleen moet je vriend dan niet op een sportpaard ofso. Meestal worden het dan belgishe trekpaarden. Lekker zoeken , en hij hoeft het niet te vergeten hoor!
En je kan ook afvallen , tot de 90 na veel werken en je kan erop
Bokkenrijder schreef:Ik rijd op een shet van ongeveer 1.17cm en ben zelf 50 kilo, ik pas er nog gewoon op kan niet met mn benen op de grond ofzo
Volgens de eigenaresse kan ik nog gewoon op haar rijden
en ze gaat er soms nog steeds met me vandoor
wat vinden jullie ?
nikki160287 schreef:Nou dan moet je wel echt flinke paarden hebben die 100 kilo mogen dragen. Dan kom je al snel bij een grote tinker of een grove (niet dikke!) gelderse of iets dergelijks. Het kan zeker wel, maar op bijv. een KWPN-er zal het niet goed kunnen. Grote paarden kunnen niet meer dragen. Steviger gebouwde paarden wel.
Hier een heel artikel erover:
http://www.dehoefslag.nl/content.asp?menuid=495
Ik hoop dat je er wat aan hebt ChantalSmook!
Citaat:Sorry als dit bot over komt maar dat bedoel ik niet zo.
Ik vind die reactie dus nergens op slaan dat het dan een trekpaard wordt. Ik ben ook niet een van de dunsten en ik rijd ook op gewone paarden en heus niet op trekpaarden!
Vind het dus echt werkelijk nergens op slaan.
@ChantalSmook:
Je moet gewoon een keer naar een manege gaan om te informeren. Zijn vast wel maneges die je kunnen helpen!
Jorine_ilysm schreef:Citaat:Sorry als dit bot over komt maar dat bedoel ik niet zo.
Ik vind die reactie dus nergens op slaan dat het dan een trekpaard wordt. Ik ben ook niet een van de dunsten en ik rijd ook op gewone paarden en heus niet op trekpaarden!
@ChantalSmook:
Je moet gewoon een keer naar een manege gaan om te informeren. Zijn vast wel maneges die je kunnen helpen!
Zou jij iemand die een beetje gewicht heeft dan wel op een klein en dun paard zetten?
Ook ik bedoel dit niet bot.
Maar je zult zeker 1 van de zwaardere types nodig hebben, anders nemen veel manege's je niet aan .
Jorine_ilysm schreef:Citaat:Sorry als dit bot over komt maar dat bedoel ik niet zo.
@ChantalSmook:
Zou jij iemand die een beetje gewicht heeft dan wel op een klein en dun paard zetten?
Ook ik bedoel dit niet bot.
Maar je zult zeker 1 van de zwaardere types nodig hebben, anders nemen veel manege's je niet aan .