Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:31

Faline schreef:
Ja het woord SCHENKING heb ik nou wel 10000x gelezen. Ik kan echt lezen. Daar vraag ik niks over.

Het gaat om het feit dat er geen contract aanwezig is. Dat is in heel veel gevallen niet zo. Dus ik vraag me af hoe je dan wel kunt aantonen van wie een paard daadwerkelijk en wettelijk eigendom is? Dat lijkt me in dit geval ook wel handig om te weten.
(En als TS niet als eigenaar gezien wordt, hoe zit het dan met de betalingen die ze gedaan heeft? Kan ze die evt terugvorderen?)

Hoe dat zit zonder contract heb ik al meermaals uitgelegd, dmv betalingsbewijzen van de stalling, DA en dergelijke. En dan nog hangt het af van de omstandigheden van het geval, dus hoe/wat/waar. Tav veulens die je zelf fokt is de uitleg van Joyce uitstekend.

TS zou de gedane betalingen als in DA kosten terug kunnen vorderen, ja. Of ze het geld daadwerkelijk krijgt is een tweede.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:33

kohtje schreef:
Kan je wel wat schenken aan een minder jarige? Is het niet net als verkopen aan een minder jarige? Waarom stappen haar ouders er dan niet heen als het zo zeker is dat de pony van haar is?

Schenken aan minderjarig is wettelijk mogelijk, maar ouders akkoord zijn/haar wettelijk vertegenwoordigen. Schenken is niet hetzelfde als koop. Ouders zijn volgens mij wel akkoord gegaan met de schenking, je laat je dochter niet zomaar thuis komen van "pap, mam ik heb een shet gekregen". Waarom haar ouders niets doen, moet je aan TS vragen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:35

Oke, dat zeg ik dus net. Als je dmv betalingsbewijzen dat aan kunt tonen is het klaar. Vervolgens is het antwoord: 'Ja, maar zo simpel ligt het niet.'

TS heeft betalingsbewijzen. Ja oke... daar komt het hele schenkingsverhaal weer bij kijken.
Feit blijft dat ze (enkele) bewijzen heeft. En is het met schenking ook niet zo dat er wettelijke termijnen en/of voorwaarden gelden dat je er weer op terug zou kunnen komen? Naar mijn idee staat TS vrij sterk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:42

sharontucker schreef:
Ze heeft eerst achter de praxis gestaan (klein weiland) toen ze nog van die kamper was.
daar heb ik haar in augustus weggehaald.ben toen naar schalkhaar gegaan.
In december naar Lettele en februari achter de praxis in het weiland NAAST het weiland waar ze eerst in stond.

Tucker staat NIET op de grond van de vorige eigenaar. Hun willen niet dat ik er meer kom,,
Toezichthouder houd Toezicht op de paarden :') die regelt het hooi etc.
Hij zegt alleen dat als ik Tuck mee zal nemen dat die vorige eigenaar dan aangifte zou doen.
Hij vind ook dat Ik de eigenaar ben,

Maar eerst zeg je dat de toezichthouder aangifte gaat doen áls je Tucker mee zou nemen.

citaat: Ik heb de toezichthouder gesproken en voor de gein gevraagd wat hij zou doen als ik haar weg zou halen,en dat was aangifte doen.

En nu zeg je dat de toezichthouder zegt dat de vorige eigenaar aangifte zal gaan doen.
Als de toezichthouder vind dat jij de eigenaar bent,waarom zou hij dan aangifte doen tegen jou als je je eigen shet daar weg haalt?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:46

Faline schreef:
Oke, dat zeg ik dus net. Als je dmv betalingsbewijzen dat aan kunt tonen is het klaar. Vervolgens is het antwoord: 'Ja, maar zo simpel ligt het niet.'

TS heeft betalingsbewijzen. Ja oke... daar komt het hele schenkingsverhaal weer bij kijken.
Feit blijft dat ze (enkele) bewijzen heeft. En is het met schenking ook niet zo dat er wettelijke termijnen en/of voorwaarden gelden dat je er weer op terug zou kunnen komen? Naar mijn idee staat TS vrij sterk.

Dat klopt TS staat sterk, termijn is nog niet verstreken aangezien het nog geen jaar geleden is. Maar dan nog moet je een brief naar de betwistende partij sturen stellende dat je eigenaar bent

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:50

Douraque,ik had je net een pb gestuurd,ik zal je zo weer even een pb sturen :)
Joyce,mijn ouders hebben je brief gelezen en gaan ermee akkoort *geen idee hoe je dat schrijft :o*.
Je krijgt hier ook nog een pb over :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:56

TS hoe zit het dan over die toezichthouder?
Laatst bijgewerkt door gohya op 19-07-12 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:58

Uhm,hij regeld altijd het hooi? of bedoel je dat niet ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:00

Nee ik bedoel dit:

gohya schreef:
sharontucker schreef:
Ze heeft eerst achter de praxis gestaan (klein weiland) toen ze nog van die kamper was.
daar heb ik haar in augustus weggehaald.ben toen naar schalkhaar gegaan.
In december naar Lettele en februari achter de praxis in het weiland NAAST het weiland waar ze eerst in stond.

Tucker staat NIET op de grond van de vorige eigenaar. Hun willen niet dat ik er meer kom,,
Toezichthouder houd Toezicht op de paarden :') die regelt het hooi etc.
Hij zegt alleen dat als ik Tuck mee zal nemen dat die vorige eigenaar dan aangifte zou doen.
Hij vind ook dat Ik de eigenaar ben,

Maar eerst zeg je dat de toezichthouder aangifte gaat doen áls je Tucker mee zou nemen.

citaat: Ik heb de toezichthouder gesproken en voor de gein gevraagd wat hij zou doen als ik haar weg zou halen,en dat was aangifte doen.

En nu zeg je dat de toezichthouder zegt dat de vorige eigenaar aangifte zal gaan doen.
Als de toezichthouder vind dat jij de eigenaar bent,waarom zou hij dan aangifte doen tegen jou als je je eigen shet daar weg haalt?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:02

Wat ik zal doen is met z'n alle rond de tafel , dus degene die nu de pony hebben en jij en je ouders. En dan bespreken wat er kan gebeuren. Als je ouders niet mee willen praten of degene die de pony hebben dan houd het denk ik op. Ik vind het maar allemaal erg ingewikkeld!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:03

Och,ben ik weer onduidelijk geweest :o ik moet echt eens op gaan letten wat ik zeg..

Ik vroeg aan de toezichthouder wat de vorige eigenaar zou gaan doen als ik Tuck mee zou nemen. Dat zou dus aangifte zijn.

Sorry voor de onduidelijkheid.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:04

Oke dan is dat duidelijk.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:06

Aan alle mensen: ik heb pb/mail contact met TS, ik heb haar een aantal vragen gesteld en ze is duidelijk de eigenaar.

We gaan gewoon de brief versturen, reageert de wederpartij niet moet ze de shetlander weghalen. Wel aan de politie laten weten dat je hem weghaalt, dat er misschien problemen kunnen komen en dat hun daardoor in actie kunnen komen. Reageren ze wel, zien we wel verder

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:07

:) hoop dat het lukt!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:09

sharontucker schreef:
:) hoop dat het lukt!

Ik heb de brief nu vluchtig doorgenomen, vanavond reageer ik uitgebreider per mail. Maar Joyce wat heb jij een keurig nette brief geschreven, ik denk dat er weinig tot geen aanpassingen in hoeven, behalve datgene wat sharon zelf wenst te veranderen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:13

Poe, was even eten haha, topic vordert wel gestaag zo zeg! Neem straks nog wel ff de tijd om wat uitgebreider te reageren en verder bij te lezen. Eerst zo ff m'n poowns voeren en uitmesten.

Douraque; dankjewel. :o

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:14

Volgens mijn moeder is alles goed,behalve dat rode stuk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:18

Oké, dat is goed om te weten. Dat rode stuk heb ik ook bewust in het rood gezet, aangezien ik bijna zeker was dat je moeder dat niet wilde, maar voor alle volledigheid het er wel in gezet, mocht ze het bij nader inzien wél willen.

Nu nog even over dat contact opnemen nadenken........

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:20

Inderdaad,Ik ga nu even stukje lopen met mijn moeder,als ik thuis ben zal ik gelijk weer even mijn mail kijken :)

Echt super bedankt iedereen die mij zo ontzettend goed helpen!! *\o/* :o

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:38

als stille meelezer wil ik je toch heel veel succes wensen nu. Ik ken die mensen van dat kamp daar een beetje, en dat zijn bepaald geen lieverdjes als je ze tegen je hebt. Helaas heb ik voorlopig geen trailer ter beschikking, anders had ik je (als alles rond is) daarmee kunnen helpen. Succes ts!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:40

Dankjewel,maar mijn moeder vind dat ik gewoon bij die wei kan blijven staan omdat ik verder geen ruzie ofzo heb met die weide eigenaar.
Ben daar zelf niet echt bij mee ofzo :=

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:42

Hm... dat is wel het laatste wat ik zou doen als ik jou was. Als jij tucker eenmaal hebt zou ik daar dan ook zo snel mogelijk wegwezen voordat je weer over iets anders problemen krijgt met de mensen daar. Als ze banketstaaf willen doen en jij staat daar nog met tucker kunnen ze je het leven heel zuur maken...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:47

Ik zou als ik jou was even aan je moeder duidelijk maken dat het beter is dat als je tuck eenmaal weer hebt, haar daar wel weghaalt, en dan als voorbeeld even n & a nemen, die ook geen problemen hebben met die mensen daar, omdat zij niet weten waar hun ponys staan.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:50

n&a? :')
We wachten eerst maar eens even af..

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:00

Naomi en Anouk, was te lui om voluit te typen op mobiel :')