Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:24

in totaal heb ik 172 bestellingen gehad via de aheartforhorses.nl site, via de site die ik hiervoor had geen idee , maar www.aheartforhorses.nl heb ik sinds vorig jaar maart :P dus opzich best veel. maar in t begin dat k die site had, had ik bijna nooit een bestelling. maar de afgelopen maanden heb ik elke dag wel een bestellingen .... :P

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:26

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:28

annickx schreef:
in totaal heb ik 172 bestellingen gehad via de aheartforhorses.nl site, via de site die ik hiervoor had geen idee , maar http://www.aheartforhorses.nl heb ik sinds vorig jaar maart :P dus opzich best veel. maar in t begin dat k die site had, had ik bijna nooit een bestelling. maar de afgelopen maanden heb ik elke dag wel een bestellingen .... :P

zodeju zeg!

ik had trouwens een vraag over het verkopen van je zelfgemaakte tuig:
hoeveel mag je er eigenlijk voor vragen.
(kzal een foto makenXD)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:24

@anick;
Jeetje wat een bestellingen!
Daar verdien je ook wat mee!
En ik wou net vragen waneer de uitslag kwam nou deze week dus!
@voordegenedieoorkapjeshadgemaakt;
Leuk echt heel leuk!
@Iedereen;
Sorry, mijn foto's komen morgen.
Dat staat vast mijn Ipod kan alleen maar filmpjes van mijn manege van 30 seconde uploaden, dat schiet niet op. Morgen ga ik met de camera die nu in de oplader moet. Voor iedereen heel erg sorry!
offtopic maar sorry; kennen jullie iemand(of sta je zelf) op stal wennekers (Aalsmeer) met je pony? Ik zoek een verzorgpony voor meer info zie mijn profiel. Nogmaals sorry voor het offtopic gaan!
Edit; Telpeva heefd me uitgelegd hoe ik foto's kan uploaden en daar ben ik haar heel dankbaar voor _/-\o_ .
Maar dat is niethet probleem dat ik de foto's vandaag niet kan posten, lees de oorzaak anders terug als je het denkt da het hierom gaat :o

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:33

@ Iedereen die nieuwschierig is naar mijn ''geheime prjoectje'' :P : Ik loop die een beetje vast... Maar ga zo snel mogelijk ('k dnek zometeen al) weer verder :)
@ Shettepret: Ik snap dat je trots op ze bent!
@ Deelnemers wedstrijd PBL: Gefeliciteerd! Ik vind de winnende foto erg leuk! Trouwens, de foto van de hamster en de repaint (erg leuke trouwens) uit het album ook errug leuk!!! <3
@ Annick: Dat is nogal veel!

Rosan2001

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:56

PBL, leuke winnaars! Ik ben benieuwd wanneer mijn showhalster aan komt!!

Uska, ik ben zooooooooooooooooooooooo nieuwsgierig naar jou projectje dus ik hoop dat ie snel af is!

Annick, jij hebt echt vet geluk! Ik vind jou zadels heel erg leuk!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:57

@Annick, zozo, daar verdien je inderdaad wat mee! Geef je ook geld aan goede doelen? :)

@Eclair, het ligt aan de kwaliteit, materiaal en tijd die je in je werkjes steekt. Als je een minuut bezig bent om een flut halstertje te maken, is hij natuurlijk niet veel waard, maar doe je er wat langer over en word het ook super stevig, dan kan hij gewoon verkocht worden. Mijn echte leren halsters zijn met halstertouw €2,-. Dat valt wel mee hoe duur, want die halsters zijn super stevig! En materiaal: leer is toch wel een heel stuk duurder als suedine of dergelijke dus daar mag je best wel wat meer voor vragen, (natuurlijk niet €5,- per halster als hij van echt leer is, maar dat snap je wel :) )

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:03

Haha, ik denk dat het nog wel eventjes kan duren hoor Rosan! :D Ik heb nog geen oplossing voor het probleem gevonden, en wil gewoon dat het supermooi word gezien de tijd die erin zit :)

@ Eclair: Ik denk dat qua prijzen idd ook aan de kwaliteit ligt, net zoals Stephanie zei ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:04

ik vraag er 5 euro voor met touw, maar das ook niet meer dan redelijk aangezien ik nu echte miniatuur halster onderdelen uit duitsland heb. ik basseer mijn prijzen op de kosten van de materialen.

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:22

Wie kan mij helpen? Ik ben bezig met een hoofdstel, en ik moet nog teugels eraan maken. Ik weet alleen niet hoe want ik wil ze zo maken, dat je ze er ook nog af kunt halen :+
Ik heb voor het hoofdstel zwart leer gebruikt, en heb nu wel voor de teugels zwart suedine maar dat is te dik. Kan iemand mij helpen hoe ik de sluitingen bij het bit kan doen en van welk materiaal ik de teugel moet maken? :P
ik heb nu dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJ3R6UX3.jpg

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:24

Misschien kan je een karabijn haakje maken, of van ijzerdraad een sluitingkje buigen?

Uska, jammer zeg! ik ben echt superbenieuwd!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:25

hoe maak je bandages??

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:29

teugels gewoon van hetzelfde materiaal maken word zo rommelig als je allemaal verschillenden materialen gebruikt. en wat rosan zeg met een sluitingkje vast maken.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:34

ik heb aan mijn teugels eerst een D-vormig ringetje gehangen (zelf gemaakt)
dan van binnen naar buiten door het bit gehaald
en dan terug gehaald en door het ringetje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-68FW46LU.jpg

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:12

oke bedankt allemaal, ik ga als ik klaar ben met leren even wat uitproberen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:17

De manier die PBL uitlegt gebruik ik ook. Ringetje om de teugel doen, teugel door het bit halen, teugel om het bit vouwen, en weer terug in het ringetje stoppen en hij zit vast. Wat ik meestal wel nog doe na afloop, is met een tangetje nog even het ringetje een beetje dichtknijpen, zodat de teugel ook niet zomaar losraakt.

Prijzen die je kan vragen hangen nogal af van de kwaliteit die je kan aanbieden, een handgemaakt rijsetje zoals deze is uiteraard niet te krijgen voor een paar euro.
http://cg4.tripod.com/css/SMW16.gif
http://cg4.tripod.com/css/SMW32A.jpg

Model hierboven is overigens een Stablemate, die zijn een schaal KLEINER nog dan Schleich. Zoals je ziet, het piepkleine detail is enorm, en daar betaal je voor.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 19:22

de foto's doen het niet telpeva

ik heb net een sinaasappelkistje in beslag genomen,
ik wil daar een schuilstal van gaan maken voor mijn paardjes..

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:27

Roosje01 schreef:
ik vraag er 5 euro voor met touw, maar das ook niet meer dan redelijk aangezien ik nu echte miniatuur halster onderdelen uit duitsland heb. ik basseer mijn prijzen op de kosten van de materialen.

Dan snap ik het natuurlijk wel, heb je die onderdeeltjes van mpv of riorondo?

@Telpeva,
de foto's doen het bij mij ook niet ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:32

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:38

@Telpeva,
Zowhee :oo, en dat zijn stablemates? Ik geloof dat ik ook even ga oefenen op mijn falabella :D

horses007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:14

joepie! heb net de lippizaner merrie gescoord! :D
ik ga haar repainten en miss ook custen! dan word het markies:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UOFCJTJ.jpg
maar ik heb een vraagje over het model:
is het normaal dat het heel scheef staat zodat het bijna omvalt?
hoe kan ik het corrigeren? :?

ik heb wel al hele mooie creaties zien voorbijkomen!

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:32

Ik meld me ook weer eens :D
@Iedereen: mooie creaties!

Ik heb de winterfoto's (van al een poosje geleden) nog even gemerkt... dit is de mooiste van de 2e reeks :o :
Afbeelding

voor de liefhebbers de rest: http://www.mijnalbum.nl/Album=HPGYST38 *\o/*

@ horses007: nee dat hoort niet.... :\

Ben in real niet zo blij omdat ik heel graag een paard oude schleichjes wil kopen maar dat mag niet van m'n ouders :( (nóg niet <<) )

Oja wat vinden jullie van de sneeuw foto's??? :P

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:20

@susan: Ik vind de foto's erg leuk :j

Ik was gistermiddag al de hele dag vrij, nu ben vandaag de hele middag vrij & mogen *\o/* Ben nu ook bezig met balkjes beschilderen ipv. paardjes & heb nog een half afgemaakt model in de kast liggen, dus dat doe ik vanmiddag wel even.
Mijn bestelling is nogal best groot en ben nu ong. op driekwart, het gaat al erg goed! (Maar ik ben zo ver omdat ik de hele middag vrij ben hoor niet omdat ik het afraffel.)
Verder heb ik jullie een paar pagina's geleden beloofd om foto's te posten van de aanbouw aan de manege, Het spijt me heel erg maar mijn fototoestel wil niet meewerken! :( Ik kan wel even snel foto's maken met mijn mobiel maar dan worden ze wel iets wazig? is dat heel erg? :?

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:34

@ Stephanie

haha nee ik geef niks aan goede doelen :P

dit weekend lekker de laatste paar beesten kopen van 2012 die ik nog moet bij mn opa en oma, zin n <3. Gister weer 2 bestellingen kunnen maken. Nog iets van 5 of 6 te gaan ofzo :P Nouja, voornamelijk zijn t kleine bestellingen :P

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:56

@susan super leuke foto's! Echt jammer dat er bij ons niet genoeg sneeuw is gevallen :o

Als ik heb geleerd (jajaa, alweer XD) ga ik verder met een nieuw zadeltje en misschien ook nog iets anders, ik weet het nog niet :)