Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniexh

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:33

Welke kleur wil jij maken dan? Als je bijvoorbeeld een bruine pony wilt maken hoef je opzich geen spier wit paard ;) .

Daglicht is inderdaad beter. Maar ik schilder soms ook wel eens in het donker. Dat wil opzich wel, want ik heb een hele felle lamp.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:35

het moet een panterbonte appaloosa worden, dus het moet wel wit zijn ;)
idd ook niet spierwit, maar nu lijkt hij een beetje te geel denk ik..

met een andere kleur doe ik het ook vaak s avonds, alleen wit is zo lastig..

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:42

Vandaag de hele dag gewerkt aan een kartuigje voor mijn haf en evt. ook nog voor andere die hem passen. ben heel tevreden over het resultaat. het is mijn eerste kartuigje dus ik vind hem nog best goed gelukt :) foto's komen later

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:43

@Stephaniexh: Heb je mijn foto al ontvangen?? Ik vond hem wel mooi geworden maar ik bedenk 2sec. na het verzenden dat ik iets vergeten ben... Haha :') soms ben ik een beetje verstrooid....

@PBL: Panterbont? Leuke kleur! <3 op welk model dan? (of heb ik hier nu overheen gelezen..?)

@Loverhorses0: Leuk! Een kartuigje ligt voor mij nog een beetje te hoog gegrepen... ;) Aangezien ik nog niet zo veel verstand heb van mennen en dat alles.. :')
Laatst bijgewerkt door _Marell op 26-12-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:45

Gaaf pbl! Ben benieuwd!

Ja howrse, je foto is volgensmij wel binnengekomen. Als je iets vergeten bent kan je het nog veranderen hoor en een nieuwe foto opsturen, dat mag natuurlijk altijd! 'T kan nu nog. Maar morgen niet meer..

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:49

Heb je mijn foto ook al binnen stephanie?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:50

volgens mij had ik ergens het model genoemd, maar denk dat het in een ander topic was..
het is iig op de knabstrupper hengst,
ik heb zijn manen ook nog iets verlengd,
iig dat hij geen stekels meer heeft,
binnenkort volgen er foto's..

het voorbeeld is een oude lievelinspony van mij

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:52

Citaat:
@Loverhorses0: Leuk! Een kartuigje ligt voor mij nog een beetje te hoog gegrepen... ;) Aangezien ik nog niet zo veel verstand heb van mennen en dat alles.. :')

ik dacht ook dat het veel te moeilijk zou zijn, maar dat valt reuze mee hoor! gewoon simpel beginnen en een voorbeeldje zoeken op google :) ik ga zo even foto's maken van mijn tuigje :)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:56

Palmbierlove schreef:
volgens mij had ik ergens het model genoemd, maar denk dat het in een ander topic was..
het is iig op de knabstrupper hengst,
ik heb zijn manen ook nog iets verlengd,
iig dat hij geen stekels meer heeft,
binnenkort volgen er foto's..

het voorbeeld is een oude lievelinspony van mij

Leuk! Heb je een foto van je lievelingspony dan? De ks heeft idd. de langste manen niet nee.. :P

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:02

ik zal even gaan zoeken,
het is trouwens een lieveling van n aantal jaren geleden,
hij is nu niet meer op de manege..

edit: 1 foto gevonden, geengoede kwaliteit en alleen zijn hoofd (oeps was blijkbaar een beetje groot, dus maar in link gelaten)
http://94.100.125.29/151200001-15125000 ... _LDqT.jpeg
hier heeft hij knotjes, maar eigenlijk waren zijn manen een handbreedte..

hij is nog uit de tijd zonder digitale camera, dus heb verder alleen losse foto's liggen ;)
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 26-12-11 22:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:05

yliljeey schreef:
Rosan2001 schreef:
Ik vind dat setje nogál leleik. Het valt me tegen van schleich dat er nu ineens alleen maar leleikere modellen komen!

ja he? you are my 2e bff 4ever

dit is ook geen ABN dus kijk eerst is ff naar je eigen spelling voor je iemand anders erop wijst.

@ponylies geef je helemaal gelijk!
word hier idd steeds meer een zooitje heb de afgelopen 4 pagina's volgens mij op elke pagina wel 1x getemt. De mods zie ik, hier ook niet meer reageren, maar als jullie zo door gaan word dit topic nog gesloten en zou het niet eens zo gek vinden!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:56

Dit topic word echt een stuk minder. Elke keer komt dit onderwerp weer in beeld. Maar daarna word 't dus niet echt beter...

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:19

leuk dat nieuwe rijsetje , alleen dat meisje nietzo ...

loverhorses, wow lekker veel dubbel post! straks word dit topic wel erg snel vol.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:37

Ik had trouwens laatst even snel geprutst met een dressuur hoofdstelletje. Dit is de uitslag geworden (jaja, keelriem zit er nog niet aan) :

Afbeelding

http://www4.picturepush.com/photo/a/722 ... 228517.jpg

Voor de liefhebbers van het bit:

http://www3.picturepush.com/photo/a/722 ... 228521.jpg

En nu ff een soort show-dressuurhoofdstelletje:

Afbeelding

http://www2.picturepush.com/photo/a/722 ... 228540.jpg

Ik was gewoon ff snel aan het denken en prutsen dus is niet perfect! :)

Edit; één foto deed het niet dus heb dat even veranderd ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:50

Ziet er chique uit, dat bit is echt <3 die is echt goed gelukt! enne.. kon je mijn gedachte lezen ofzo, ik dacht al meteen 'dat bit wil ik van dichtbij zien' en de foto stond daar meteen recht onder :')

Stomme vraag, heb je misschien een detail foto van de onderkant van je leer, de wittige pluizige kant zegmaar? misschien dat ik een tip voor je heb om dat wit dat aan de zijkantjes van je leer eruit piept weg te werken, maar dan moet ik weten welk materiaal het is. Kijk de frontriem is mooi, maar ik neem aan dat de witte pluisjes aan de rest van het hoofdstel niet de bedoeling zijn?

(zit er nu ook een soort van ijzer stukje onder de kaak wat de bitringen verbind?)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:54

Dankjewel Telpeva! En ja, ik kan je gedachten lezen hoor, dus pas op! :P

Dat spul is skai, ik probeer dat witte altijd weg te werken, want erger mij er dood aan... Maar ja, die hele onderkant is wit, best wel lastig... Als je nog een detail foto wilt kan ik hem morgen wel maken hoor ;) .

Nee een ijzerstukje zit er niet aan. Dat lijkt wel zo ja :)

frederica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:55

Hallo
Ik kom niet zo vaak op forum maar langs deze weg zou ik willen vragen hoe ik het schleish fjord kan vinden. Ik zoek deze voor mijn dochter. Ze zou zo graag ons eigen paardje in miniatuur hebben. Kunnen jullie mij helpen of heeft iemand deze toevallig te koop?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:00

Stephaniexh schreef:
Dankjewel Telpeva! En ja, ik kan je gedachten lezen hoor, dus pas op! :P

Dat spul is skai, ik probeer dat witte altijd weg te werken, want erger mij er dood aan... Maar ja, die hele onderkant is wit, best wel lastig... Als je nog een detail foto wilt kan ik hem morgen wel maken hoor ;) .

Nee een ijzerstukje zit er niet aan. Dat lijkt wel zo ja :)

Als je goed kijkt naar de onderkant, is het dan pluis wat je ziet, of lijkt het een soort van linnen draadjes die aan elkaar geweven zijn? beetje zoals deze foto van google: http://www.jerseyfashion.nl/WebRoot/Sto ... line_s.jpg

Als het van die linnen draadjes zijn heb ik een tip voor je, die kan je namelijk individueel beetpakken met een pincet en eraf scheuren en trekken.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:08

Het lijkt geloof ik meer op die linnen draadjes... Ik zal morgen wel even kijken want lig nu in mijn bedje. Maar ik geloof dat het dat wel is ja!

Alleen is er nu 1 probleem.. Als ik dat eraf trek dan gaat het skai een soort van krullen.. Beetje lastig dus. Maar ik zal het nog wel een keer proberen! Dankjewel!

Edit; hmmm, ik kon het toch niet laten even stiekem uit mijn bedje te kruipen en een foto te maken!
Toch niet echt linnen draadjes volgensmij...

Dit is het wel:

Met flits:

Afbeelding

Zonder flits:

Afbeelding

Hoop dat het zo duidelijker is!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:14

Het nepleer dat ik gebruik krult ook enigszins wanneer ik dat doe, er zit zelfs een beetje rek in (ik zou het bijna elastisch noemen) maar meestal trekt het wel weer een beetje bij, zeker wanneer je het strak om je model maakt (singels, riempjes aan het hoofdstel goed aantrekken, etc.) dan zie je er op het uiteindelijke 'plaatje' ook niks meer van. Maar of dat ook met echt leer werkt heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen skai in huis.

Edit!
Ziet er inderdaad uit als een soort van linnen, wat ik meestal doe is één draadje proberen te pakken met een pincet (vaak kan je de draden aan de uiteinden waar je geknipt hebt het makkelijkst pakken) als je die draad een beetje omhoog kan halen of er zelfs al uit kan halen, heb je al een beginnetje. Als het niet meewerkt kan je proberen de draad door te knippen terwijl je hem apart houd van de rest, en als je op deze manier meerdere draadjes weet te slopen en eraf kan trekken dan wordt het steeds makkelijker om te slopen.

Slopennnn <<) ~~}> ik hou van slopennn! en dan daarna weer mooi maken :))

Als het leer daaronder zwart is, dan ben je klaar. Als het wit is zoals het linnen of een andere kleur, kan je erover heen gaan met een lekkere dikke stift. Wel oppassen dat de stift niet afgeeft op je model! :D

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:39

Dankjewel voor je tip Telpeva! Daar heb ik zeker wat aan! *\o/* (haha, hou jij ook al zo van slopen? }> }> )

Iemand trouwens ervaring met een website maken met weebly? (wil diegene mij ff een pb sturen? )

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:51

Stephanie wanneer word de winnaar van jou wedstrijd bekend gemaakt??

Verder vandaag niet schleich maar werken......... pfffff ik zit nu al op men werk maar nog geen kind te zien blehhh

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:01

Telpeva schreef:
Het nepleer dat ik gebruik krult ook enigszins wanneer ik dat doe, er zit zelfs een beetje rek in (ik zou het bijna elastisch noemen) maar meestal trekt het wel weer een beetje bij, zeker wanneer je het strak om je model maakt (singels, riempjes aan het hoofdstel goed aantrekken, etc.) dan zie je er op het uiteindelijke 'plaatje' ook niks meer van. Maar of dat ook met echt leer werkt heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen skai in huis.

Edit!
Ziet er inderdaad uit als een soort van linnen, wat ik meestal doe is één draadje proberen te pakken met een pincet (vaak kan je de draden aan de uiteinden waar je geknipt hebt het makkelijkst pakken) als je die draad een beetje omhoog kan halen of er zelfs al uit kan halen, heb je al een beginnetje. Als het niet meewerkt kan je proberen de draad door te knippen terwijl je hem apart houd van de rest, en als je op deze manier meerdere draadjes weet te slopen en eraf kan trekken dan wordt het steeds makkelijker om te slopen.

Slopennnn <<) ~~}> ik hou van slopennn! en dan daarna weer mooi maken :))

Als het leer daaronder zwart is, dan ben je klaar. Als het wit is zoals het linnen of een andere kleur, kan je erover heen gaan met een lekkere dikke stift. Wel oppassen dat de stift niet afgeeft op je model! :D

ik had voor mijn bbp van die lintjes uit elkaar gesloopt, zodat ik een dunner stukje kreeg,
dat werd toen ook elastisch,
alleen toen ik het als singel wou gebruiken had ik opeens 2 stukjes,
dus ook niet te strak aantrekken..

haha en hier dus nog zo'n sloper..

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:29

ben zenuwachtig voor de uitslag van de wedstrijd!

ik gebruik ook skai , best wel fijn spul , alleen als je hoofdstelletjes wil maken, moet je altijd strookjes knippen , best wel priegel werk. ;)

slopennn. := ~~}>

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:34

Nathas schreef:
Stephanie wanneer word de winnaar van jou wedstrijd bekend gemaakt??

Verder vandaag niet schleich maar werken......... pfffff ik zit nu al op men werk maar nog geen kind te zien blehhh

ja ken het mag over 1 uurtje ook weer naar werk..... zo geen zin!!!

wil zo graag schleichen lekker customizen en halsters maken ;(