Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caprice14 schreef:hahahawat staan hier ontzettend veel leuke en melige penny verhalen. zo ken ik er ook nog 3:
mijn vriendin en ik waren aan het rijden op een grote shet en een A/B pony. we reden even een stukje door de wijk, hoor ik opeens een meisje tegen haar vriendin zeggen:''Kijk, dat zijn nog jonkies.''
diezelfde dag in de wijk, waren we door een stukje bos aan het rijden komen opeesn allemaal kindjes naar ons toe. zegt er een: ''Mag ik er nu eens op, nou wil ik ook eens paardrijden.'' Ik: '' Nee, deze pony is heel wild ( hij kon inderdaad soms wel heel vervelend doen) en hij bijt en trapt.''
kindje loopt naar de pony toen en wil de teugesl pakken gaat Polly opeens met z'n oortjes in de nek en laat ze tanden zien (ik merkte wel dat hij mij begreep en deed dit voor de lol gewoon) en loopt recht op hem af, kind loopt bijna jankend weg![]()
en wat ik ook nog heel leuk vond was zo'n jongetje die naar mijn vriendin met haar pony toe loopt en zegt : ''Ik mag op goofy, geef hem maar aan mij.'' zij antwoordt daarop : ''Goofy is van mij hoor dus je gaat er niet op.'' kindje droop zwijgzaam af![]()
ik vind dat echt grappig dat die kindjes zoveel lef hebben om naar je toe te stappen en dan te zeggen dat zij op je pony willen rijden. echt lolligik smul trouwens ook van die andere verhalen.
ma_rie_tje schreef:ik bedenk me nu nog iets.
Ik reed vroeger op een manege en toen ik een samen met mn 2 ling zusje een eoigen paard kreeg gingen we nog steeds mee op kamp, zonder dat we daar nog reden.
M'n 2-ling zus, beste vriendin een andere vriendin en ik gingen dus mee op pony kamp, daar was een klein meisje, noem haar nu even P. die totaal buiten de groep viel, en bij ons ging hangen (wij waren alle 4 ongeveer even oud, en beduidend ouder dan de rest).
Grootse verhalen altijd.
Nou een paar weken/maanden later was ik op die zelfde manege om bij de les van mijn vriendin te kijken, zelf reed ik er al lang niet meer. Kom ik daar aan. was er een pony gejat, nancy was weg.
Het verhaal: het was een door de weekse dag (geen woensdag) en P spijbelde van school (basis school) was sochtens komen helpen op de manege, en toen iedereen naar huis was gegaan om te lunchen was zij ook weg gegaan. Even later is ze terug gegana naar de manege, heeft haar lievelings pony gepakt (alleen met halster want de zadel kast zat op slot, ze kon dus niet bij zadels en hoofdstellen komen)
en is de weg op gegaan met dat beest (aan de fiets!) Ze is naar haar hius gegaan (0ngeveer 20 minuten fietsen schat ik, denk dat ze er veel langer over heeft gedaan.. en heeft daar op een schoolplein (niet van haar school) aan dr vriendinnnetjes laten zien: kijk dit is mijn pony, en reed er (naar verhalen) ook nog even op op het plein.
Een van de leiding van pony kamp (j.) werkte op die school en zag alles, dacht de pony te herkennenen is naarbuiten gelopen. P maakte zich uit de benen met de pony en J belde naar de manege, die op haar beurt weer de ouders belde.
Zus van P kwam (zonder zadel, met een halster) op de pony weer terug brengen naar de manege.
Meisje (en de hele fam) hebben zich nooit meer laten zien op de manege