Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:59

en bepaald goed rijd ze niet!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:09

ik geef mijn oppas kindje 1 keer per week les op een shetje genaamd Nanda.
liep ik vandaag door het dorp (in mn rijbroek) en net als verosjaak staan er een paar meiden die liepen te vertellen dat het paard van 1 van die meisjes op ..... staat (ik noem geen namen) toevallig de zelfde stal als waar dat shetje staat.

Het was een heel groot paard, een hengst, heel wild, en met de zelfde naam als het shetje (merrie shetje= grote wilde hengst), alleen zij kon er op rijden, en niemand kon dr bij in de buurt komen.

K liep er langs, en zeg, goh, ik denk dat ik jou paard ken...
Ow zegt ze, helemaal glimmend,
ik: ja dat merrie shetje, dat van je opa is en daar en daar staat.

Vriendinnetjes begonnen te lachen, zegt ze :Ja maar ik ben de enige die bij haar in de buurt kan komen!
Ik: ow, ik geef mijn oppaskindje elke week les op nanda, ik heb er nog geen last van gehad.
Heb me om gedraaid en ben doorgelopen. mesije was helemaal geschokt

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:14

hahaha

moi_gitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:42

jaa hier op de manege ook genoeg penny's Knipoog
Ik moest een keer een meisje lesgeven, en het was haar eerste les. Het was mooi weer dus we gingen naar buiten, en zij maar opscheppen over vanalles. zegt ze opeens, :''weet je waarom ik zo veel van paarden weet?'' Ik dacht, so nu komt het hee! Zegt ze :'' Omdat ik altijd de penny lees'' Tong uitsteken dat was dus overduidelijk een penny Knipoog Haha!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:07

Mijn buurmeisje is ook zo'n penny kind, die moeder kan er trouwens ook wat van Tong uitsteken .. Zij hebben de makste pony van de manege geleast. En die moeder loopt altijd op te scheppen dat die pony de wildste is en dat mijn buurmeisje hem alleen aan kan en dat zij heel goed kan rijden enz (hij loopt elke dag in de beginners les, maar goed) . Het is trouwens een ruin met een paars/rose sjabrakje (zielig Tong uitsteken ). Nou ik zei zo van: Ach,ja t'zal wel.. Mijn buurmeisje: Ja, van mijn moeder mag ik over een jaartje al een hengst kopen. Waarschijnlijk een springhengst, dan wordt het wel een arabier (ze rijd nog maar een half jaartje). Ik ging naar die moeder toe: Zeg, dat kind van jou loopt een beetje te dromen en zegt dat ze over een jaar al een arabier hengst krijgt! (zo rijk zijn ze niet). Moeder: Ja dat klopt, dat heb ik ook wel gezegt, ze wordt al snel te groot voor die pony die ze nu heeft.. (het is een B pony en haar benen komen er nog lang niet onder uit, nauwelijks onder het zadel). Ik dacht echt zo van: Nou wordt het leuk! Tong uitsteken Maar goed, heb later zo gezegt: Het lijkt me niet verstandig als je dat plan echt gaat uitvoeren. Moeder: Waarom niet ik vind haar hartstikke goed en ze rijd als de beste (terwijl dat meisje er laatst is afgevallen toen de pony de hoek in draafde Tong uitsteken ). Nou,ja dan denk ik echt zo van laat ze maar lekker dromen.

Dat meisje heeft wel een hele grote bek, als wij een beetje luidruchtig in de tuin doen en zij moet slapen. Dan schuift ze het raam open en roept ze: Zeg, willen jullie even je mond houden ik probeer te slapen, ben nu namelijk moe! (voor een kind van 7!!)
Nou,ja wij reageren dan terug: Pardon jonge dame, als je zo een bek tegen ons opzet dan slaan we je wel het bed in Tong uitsteken (ik weet het niet echt sportief en volwassen van ons, maar je kan je echt niet inhouden met dat kind).

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:15

Niet echt penny wel lol:
Vriendin mee naar manege, Brenda zuigt lucht aan drinkbak "Wow, Die is moe, ze gaapt wel 3X achter elkaar.. Clown

Of een jongen. heeft een eigen paard, blijkt heel wild te zijn,, ze ouden iemand zoeken die erop kon rijden, maarja niemand durfde he, en hij rijd er altijd op.. Heb nog nooit zijn paard gezien..

Diezelfde jongen gaat helemaal flippen als er een zweep in de bak ligt als hij rijd.

Ook kan hij heel iri zijn, heel de tijd praten.
Kwam meisje in de bak en hij reed er al.. begint te shreeuwen wow, moet je die singel zien, zij moest gewoon nog aansingelen.. Heel het uur heeft hij over die singel lopen gillen

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:34

hahaha Haha! wat staan hier ontzettend veel leuke en melige penny verhalen. zo ken ik er ook nog 3:

mijn vriendin en ik waren aan het rijden op een grote shet en een A/B pony. we reden even een stukje door de wijk, hoor ik opeens een meisje tegen haar vriendin zeggen:''Kijk, dat zijn nog jonkies.''

diezelfde dag in de wijk, waren we door een stukje bos aan het rijden komen opeesn allemaal kindjes naar ons toe. zegt er een: ''Mag ik er nu eens op, nou wil ik ook eens paardrijden.'' Ik: '' Nee, deze pony is heel wild ( hij kon inderdaad soms wel heel vervelend doen) en hij bijt en trapt.''
kindje loopt naar de pony toen en wil de teugesl pakken gaat Polly opeens met z'n oortjes in de nek en laat ze tanden zien (ik merkte wel dat hij mij begreep en deed dit voor de lol gewoon) en loopt recht op hem af, kind loopt bijna jankend weg Tong uitsteken

en wat ik ook nog heel leuk vond was zo'n jongetje die naar mijn vriendin met haar pony toe loopt en zegt : ''Ik mag op goofy, geef hem maar aan mij.'' zij antwoordt daarop : ''Goofy is van mij hoor dus je gaat er niet op.'' kindje droop zwijgzaam af Tong uitsteken

ik vind dat echt grappig dat die kindjes zoveel lef hebben om naar je toe te stappen en dan te zeggen dat zij op je pony willen rijden. echt lollig Haha! ik smul trouwens ook van die andere verhalen.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:45

Caprice14 schreef:
hahaha Haha! wat staan hier ontzettend veel leuke en melige penny verhalen. zo ken ik er ook nog 3:

mijn vriendin en ik waren aan het rijden op een grote shet en een A/B pony. we reden even een stukje door de wijk, hoor ik opeens een meisje tegen haar vriendin zeggen:''Kijk, dat zijn nog jonkies.''

diezelfde dag in de wijk, waren we door een stukje bos aan het rijden komen opeesn allemaal kindjes naar ons toe. zegt er een: ''Mag ik er nu eens op, nou wil ik ook eens paardrijden.'' Ik: '' Nee, deze pony is heel wild ( hij kon inderdaad soms wel heel vervelend doen) en hij bijt en trapt.''
kindje loopt naar de pony toen en wil de teugesl pakken gaat Polly opeens met z'n oortjes in de nek en laat ze tanden zien (ik merkte wel dat hij mij begreep en deed dit voor de lol gewoon) en loopt recht op hem af, kind loopt bijna jankend weg Tong uitsteken

en wat ik ook nog heel leuk vond was zo'n jongetje die naar mijn vriendin met haar pony toe loopt en zegt : ''Ik mag op goofy, geef hem maar aan mij.'' zij antwoordt daarop : ''Goofy is van mij hoor dus je gaat er niet op.'' kindje droop zwijgzaam af Tong uitsteken

ik vind dat echt grappig dat die kindjes zoveel lef hebben om naar je toe te stappen en dan te zeggen dat zij op je pony willen rijden. echt lollig Haha! ik smul trouwens ook van die andere verhalen.

Ik weet hiet niet hoor.. Maar ik ruik hier wel penny; ik merkte wel dat hij mij begreep en deed dit voor de lol gewoon.. Clown

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:51

Hahaha ja idd zelfde gedachte bij het zelfde verhaal Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:52

hahaha jij hier Tong uitsteken

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:53

nee nee nee.. zo bedoel ik dat helemaal niet Koe maar dat heb je soms dat paarden. dat ze dan zo naar die kinderen gaan doen ''omdat ze je begrijpen'' Clown okee, beetje vaag uitgelegd maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel Bloos

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:54

Nee eigenlijk niett..

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:55

Ja ik hier ook Lachen Knipoog nou eerlijk gezegt heb ik nog nooit een pony zijn tande laten zien omdat ie dat voelde gewoon voor de lol Rolleyes maaaar okee Tong uitsteken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:56

Niet echt penny maargoed:
Ik heb altijd op Parel gereden , een super brave kinderpony. Nu zag ik vandaag een nichtje van de eigenaar daar, en die had een nichtje bij en die reed er op ( wel iemand er naast rijden) er achter loopt een ander nichtje, en die zag dat ik paardrijdkleding aan had, ze vroeg aan mij wat is dit?( wat ze in der hand had) jouw wandelstok natuurlijk Clown zij : Nee dommie dat is een zweep Clown echt zo hard moest ik lachen. ze liep er ook echt mee als een wandelstok.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:58

Zat vandaag met een penny opgescheept! Viaviakennisje: zat hele tijd bij ons aan de baan te kijken. Eerst dacht ik van: wat een schattig meiske, allemaal opmerkingen van: oh dat paard heeft mooie manen, oh die kleur is mooi, wow dat is een gave! Maarja, dat is nog wel erg schattig. Daarna allemaal opmerkingen van: Ik zou ook wel eens wedstrijd willen rijden (heeft 2,5 maand les) Ik krijg een pony: het wordt zeker een schimmel en misschien wel een ijslander. Nah, allemaal nog tamelijk onschuldige blablabla.
begint ze daarna een verhaal; Ja, ik ken een meisje, dat was vroeger een vriendin van me maar nou niet meer. die heeft een pony gestolen met veuelen. die pony stond ergens in de wei vlak bij ons, en die had een veulen; die had ze zomaar meegenomen en is ze mee gaan rijden zonder hoofdstel of zadel en daarna heeft ze die pony laten dekken en nu is die pony bij de dierenarts geweest en op het politiebureau en wordt hij gechipt en gaat hij terug naar zijn eigenaar, maar het veuelen was ze kwijt geraakt met het rijden en die hebben ze niet meer gevonden. erg he:?

ik: eh, ja, ik vind het nogal een PENNYverhaal, vind je dat erg?
zij: hoezo, is echt gebeurd hoor, ze heeft ook een x 250,= van haar vader en moeder gestolen.
ik: nee, dat geloof ik wel, dat een of andere PENNY (je kunt ze het woord niet vroeg genoeg aanleren) een pony stiekum meeneemt, maar je kunt een merrie niet zomaar laten dekken; ik neem aan dat de hengstenhouder toch op z'n minst de vaccinatiepapieren en de afstammingsbewijzen enzo wil zien.
penny; (even stil: bedenktijd) nee, maar dat wist de eigenaar van de hengst ook niet, het was een shetland merrie en vlak bij hun stonden 2 ponys een welshruin en een shetlandhengst en daar heeft ze ze bij in de wei gezet en toen werd ze gedekt en daarna heeft ze haar weer meegenomen.( natuurlijk... de merrie werd vast meteen hengstig en ook meteen drachtig bij de eerste x... )

Yeah right...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:00

whaha wat een fantasie kunnen ze toch hebben

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:34

vandaag was er zo een jongetje
hij wijst naar amaretto en zegt: dat is bjorvik(ik weet niet hoe je het schrijft maarja)
ik zo: nee hoor dit is amaretto Vork
hij: ojaja....
daarna zegt hij: dat was een fjord
ik: oja?(knap hoor voor een NRPS om een fjord te zijn geweest)
hij: ja vroeger was het een stomme bijt fjord, maar nu niet meer Vork
hij nog een keer:dus als hij wild word is het een fjord
ik: o nou dan weet ik dat ook weer

ik vond het zo grappig amaretto pas maar op anders wordt je een fjord Haha! Haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:24

wat een rare zeg!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:16

ik bedenk me nu nog iets.
Ik reed vroeger op een manege en toen ik een samen met mn 2 ling zusje een eoigen paard kreeg gingen we nog steeds mee op kamp, zonder dat we daar nog reden.
M'n 2-ling zus, beste vriendin een andere vriendin en ik gingen dus mee op pony kamp, daar was een klein meisje, noem haar nu even P. die totaal buiten de groep viel, en bij ons ging hangen (wij waren alle 4 ongeveer even oud, en beduidend ouder dan de rest).
Grootse verhalen altijd.

Nou een paar weken/maanden later was ik op die zelfde manege om bij de les van mijn vriendin te kijken, zelf reed ik er al lang niet meer. Kom ik daar aan. was er een pony gejat, nancy was weg.

Het verhaal: het was een door de weekse dag (geen woensdag) en P spijbelde van school (basis school) was sochtens komen helpen op de manege, en toen iedereen naar huis was gegaan om te lunchen was zij ook weg gegaan. Even later is ze terug gegana naar de manege, heeft haar lievelings pony gepakt (alleen met halster want de zadel kast zat op slot, ze kon dus niet bij zadels en hoofdstellen komen)
en is de weg op gegaan met dat beest (aan de fiets!) Ze is naar haar hius gegaan (0ngeveer 20 minuten fietsen schat ik, denk dat ze er veel langer over heeft gedaan.. en heeft daar op een schoolplein (niet van haar school) aan dr vriendinnnetjes laten zien: kijk dit is mijn pony, en reed er (naar verhalen) ook nog even op op het plein.

Een van de leiding van pony kamp (j.) werkte op die school en zag alles, dacht de pony te herkennenen is naarbuiten gelopen. P maakte zich uit de benen met de pony en J belde naar de manege, die op haar beurt weer de ouders belde.

Zus van P kwam (zonder zadel, met een halster) op de pony weer terug brengen naar de manege.
Meisje (en de hele fam) hebben zich nooit meer laten zien op de manege

x_kellyann_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:29

Een paard jaar geleden had ik een connemara verzorg pony en die gaat altijd naar een wei met nog een pony arabier x welsh.De eigenaar ging de pony's voeren,staan daar 2 meisjes bij de wei met hun poetskist en zeggen ze tegen de eigenaar.'ik heb deze pony's gekregen van een meisje alleen moet ik de sleutel van het hek nog krijgen'.De eigenaar zegt 'nou ik dacht het dus effe niet want het zijn mijn pony's en daar blijf je van af'.en hij deed de hek open van de wei en voerde de pony's en zei dat hij de meisjes niet meer wou zien.

Toen ik dat hoorde van de eigenaar was ik toch wel even geschrokken en ik was wel boos.Misschien waren ze wel over het hek heen geklommen of zo iets je weet maar nooit.
(ze vertelde ook nog over de karakters maar dat ben ik vergeten)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:52

@ ma_rie_tje
Wat een lef!!
Echt gewoon niet meer penny is dat..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:00

wij ook een keer, mijn vroegere pensionstal was geen binnenbak bij, maar wij (3 meiden) reden serieus dressuur en het was koud, het vroor dus we konden niet rijden, dus wij gingen naar de binnenbak van de buren (een manege) dus komt er zon stelletje penny's binnen, wij gewoon doorrijden ( ik op m1, roosje op l2 en jany op z1 niveau) gaat het zoo: Doen jullie dressuur??? wij heel rustig: jaa, dus die penny's keken ons echt zo met open mond aan, gaan ze staan fluisteren, toen gingen ze allemaal, komen ze terug.. 20 penny's!! gaat t doe eens zijwaarts, zegt er een ander; doe is paffiuhh!! (piafferen) dachten helemaal dat wij anky na konden doen ofzo, toen we dat niet konden (:= ) gingen ze al snel boos weg, want wij deden liegen!! Knipoog

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:02

ma_rie_tje schreef:
ik bedenk me nu nog iets.
Ik reed vroeger op een manege en toen ik een samen met mn 2 ling zusje een eoigen paard kreeg gingen we nog steeds mee op kamp, zonder dat we daar nog reden.
M'n 2-ling zus, beste vriendin een andere vriendin en ik gingen dus mee op pony kamp, daar was een klein meisje, noem haar nu even P. die totaal buiten de groep viel, en bij ons ging hangen (wij waren alle 4 ongeveer even oud, en beduidend ouder dan de rest).
Grootse verhalen altijd.

Nou een paar weken/maanden later was ik op die zelfde manege om bij de les van mijn vriendin te kijken, zelf reed ik er al lang niet meer. Kom ik daar aan. was er een pony gejat, nancy was weg.

Het verhaal: het was een door de weekse dag (geen woensdag) en P spijbelde van school (basis school) was sochtens komen helpen op de manege, en toen iedereen naar huis was gegaan om te lunchen was zij ook weg gegaan. Even later is ze terug gegana naar de manege, heeft haar lievelings pony gepakt (alleen met halster want de zadel kast zat op slot, ze kon dus niet bij zadels en hoofdstellen komen)
en is de weg op gegaan met dat beest (aan de fiets!) Ze is naar haar hius gegaan (0ngeveer 20 minuten fietsen schat ik, denk dat ze er veel langer over heeft gedaan.. en heeft daar op een schoolplein (niet van haar school) aan dr vriendinnnetjes laten zien: kijk dit is mijn pony, en reed er (naar verhalen) ook nog even op op het plein.

Een van de leiding van pony kamp (j.) werkte op die school en zag alles, dacht de pony te herkennenen is naarbuiten gelopen. P maakte zich uit de benen met de pony en J belde naar de manege, die op haar beurt weer de ouders belde.

Zus van P kwam (zonder zadel, met een halster) op de pony weer terug brengen naar de manege.
Meisje (en de hele fam) hebben zich nooit meer laten zien op de manege

Bloos!

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:09

Sommige verhalen zijn niet penny meer, maar andere zijn wel heel erg grappig.

Net zoals die van dresslOver, zoiets heb ik ook gehad.
Ik was een aan het springen zegt zo'n meisje, wat spring je laag.
Was een parcourtje van een meter. Dus ik zei tegen haar dat ik in een parcourtje niet hoger kon springen omdat mijn pony niet zo groot was.
Verteld ze mij dat zij met haar c pony een parcour van 1.60 springt.
Dus ik vraag aan haar (voor de grap) of ze dat mijn pony ook wil leren, ja, toen moest ze opeen naar huis.

Maar sommige dingen zoals een pony jatten gaat echt te ver, penny of niet. Die pony kan wel onder een auto komen.
Verder vertrouw ik penny's ook niet echt, wat betreft als ze zo bij je pony kunnen, ze doen er alles aan om mensen te latenn geloven dat dat hun pony is.
Zo zijn penny's ook een bij mijn shetje de wei in gegaan, hij was misschien 7 a 8 maanden. Zijn hem gaan opjagen met zijn eigen halster en touw. Ik werd gewaarschuwd door een meisje, want ik zat in de kantine. Dus ik snel daar heen, zie ik ze in de wei staan. Mijn shetje bek af, ik had ze toen flink de waarheid verteld. Wie dachten ze wel niet dat ze waren, hij was zeiknat en ik heb heel lang met hem moeten stappen eerder hij weer op adem was en wat droog was.
Ik vind het echt niet kunnen dat ze aan ander mans pony's gaan zitten.
Die verhalen van hun ok, daar hebben ze alleen zich zelf mee, maar ga geen risico's nemen met andere pony's.
als je de wei bij eentje in gaat kan hij ook ontsnappen omdat hun kunnen vergeten het hek dicht te doen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:16

*zucht* hier ben ik weer. Jetske stond zoals wel vaker een week stil (ik was weer is de laatste die er op rijd) vraag is dus aan C zal ik haar los laten buiten? zzei C ja ik zal het wel doen. komt jongen van 16 denk. zegt hij. ik zou het eerst vragen. als er een ongeluk gebeurt. dan heb je een probleem, dan kan je het betalen, en de verzekering is te duur (hij blijft nog wel even verder) ik zeg dan maar:ja ik zal het maar vragen dan he. ga ik het vragen. Jan mag ik Jetske loslaten ze staat weer een week stil. Jan:ja is goed hoor, de buitenbak is vrij.
ik hou niet van die leraarpenny's (maar hij voelt zich denk ik te goed, omdat hij naar deurne kan, en jockey mag worden)