Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juuultjee

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:14

laat zien, ik wil het wel eens zien dat jij het beter kan!

maar ik ga dus spijlen van sate prikkers maken. zal ik die verven?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:18

Prima, je ziet nog wel van me. Het was sarcastisch, maar deze nutteloze competitie zal ik met je aangaan hoor. Die opmerking van me was trouwens puur bedoelt om misschien iets te doen aan het goedkope. Maar goed, jij ziet het natuurlijk als kritiek. Alleen ik wil ook nog een PP (Paddock Paradise) maken dus ik weet nog niet wanneer je zult zien. Maar je zult nog wel zien. Wacht ook nog op 5 nieuwe modellen.

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:19

Leuk! welke modellen?

nee het gaat mij erom dat jij zei dat het er goedkoop uitziet terwijl ik dat zelf ook al zei hihi
maar wleke modellen?

ben nu toch echt wel heel benieuwd :=
wat heb jij allemaal bij je stallen?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:22

Oude Camargue merrie, Oude Halflinger merrie, Halflinger veulen liggend, Percheron hengst en Shetlander merrie om te repainten. Ach sorry haha, laten we er geen wedstrijd van maken. Ben te druk om uberhaupt daaraan te doen om het moment. NOG niks HAHAHAHA ik moet het hele project nog opzetten oh god ik heb soms iets te grote mond. :I

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:25

hihiihihihih geeft helemaal niets hoor! :)
zullen we maar verder gaan op pb?

ik heb laatst 18 paarden, 2 ezels, 2 honden en een kat binnengekregen! :oo sommige beetje beschadigt maar ben er toch erg blij mee. zit een ezel bij van 1989 ofzo :oo ben erg blij mee! en dan zit er ook nog een kar bij en voltige set enzo! errrruug trots. en mogen jullie raden voor hoeveel ik het overgenomen heb <<)

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:37

Wat zijn we vriendelijk tegen elkaar.. Kan het nooit wat aardiger!? :\

Juuultjee schreef:
hihiihihihih geeft helemaal niets hoor! :)
zullen we maar verder gaan op pb?

ik heb laatst 18 paarden, 2 ezels, 2 honden en een kat binnengekregen! :oo sommige beetje beschadigt maar ben er toch erg blij mee. zit een ezel bij van 1989 ofzo :oo ben erg blij mee! en dan zit er ook nog een kar bij en voltige set enzo! errrruug trots. en mogen jullie raden voor hoeveel ik het overgenomen heb <<)

In iedergeval niet veel denk ik haha

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:40

tammy1990 schreef:
leuk dat je dat vraagt, ik heb zelf ook al lopen brainstormen, natuurlijk moet het geen tot weinig geld kosten. een stal is gemaakt van hout. nou kan je afval hout halen bij gamma of karwei (dat kost niks) ook kan je de stokjes van ijsjes verzamelen. zelf vind ik karton te lelijk, maar dat kan natuurlijk ook nog. wat ook grappig is om te gebruiken is hout van uit het bos.

gr tamara

Kan je gratis hout halen bij de gamma of karwei? Daar moet ik meer van weten :j
Ik wil binnenkort namelijk een nieuwe binnenbak maken, gebruik nu een ruimte onder een kastje haha. Dus ik wou in t weekend maar eens hout gaan kopen. Maar nu hoor ik dus dat er afvalhout te halen is :))
Is dat een beetje goed, of is het lelijk, klein en echt afvalhout? :?

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:46

we zijn toch aardig? was een misverstandje :(:)

oops oneliner! Vraagje: hoe kun je mooi je schleich stal schilderen ?

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:00

Ik maak zelf mijn stallen en bak enz. Van een soort van ijsloly stokjes. Ik ben nu bezig met haakjes voor een kleine zadelkamer, 8 haakjes aan de ene zijkand 8 aan de andere en 3 zadel steunen. Ik hebn nog ruimte dus iemand een idee voor iets in de zadelkamer? Als ik thuis ben .plaats ik foto's

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:03

PP's zijn inderdaad erg leuk om te bouwen!
Ik ben er nu mee bezig, ik heb een waterbak geïnstalleerd (ik heb mijn schleich op twee kasten staan, daartussen zit een spleet, daar lagen twee kartonnetjes overheen maar zit nu dus een waterbak), en een hooiberg gemaakt, en een schuilstal... Maar ik ben vastgelopen bij een zandberg, en ruimtegebrek :')
Looproute heb ik een tijdje gehad, maar die heb ik weer afgebroken, want ik had de hekjes nodig voor de bak, en de kasten zijn zo smal dat het al bijna een looproute is zonder hekjes. Sanne
_sanne is er ook mee bezig, die heeft een geschikter gebied :D

Mijn stallen zijn wel nog een probleempje, veel te klein, paardenmishandeling gewoon...

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:27

Juuultjee schreef:
we zijn toch aardig? was een misverstandje :(:)

oops oneliner! Vraagje: hoe kun je mooi je schleich stal schilderen ?

Dat van mij was geen misverstandje, en ik zal het ook zeker niet terug nemen.
Ik ben dolblij dat dit topic er is en ik ben het beu dat sommige van jullie een oneliner plaatsen en dan ook een grote mond geven.

Zo, ik heb net mijn eerste dekentje met buik singel enzo af. Ben opzich nog best tevreden. Het is een blauw dekentje met rode singels.

Ik hoop dat ik vandaag nog even tijd heb eenn rood halster te maken met blauw bijpassend

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:00

love_horse1 schreef:
leestmee schreef:
Ok mensen dit hierboven waren dus oneliners en slowchat.
doe dit in godsnaam via pb.
willen jullie dan zo graag dat dit topic gesloten wordt of zijn jullie gewoon hardleers?

wat jij schrijft is toch ook een onnliner ?, maarja ik zal stoppen. :(:)

Houd je grote mond dicht

Weet iemand welk ras die witte stijgerene is[/quote]

Waarom bemoei je je er mee ?, en trouwens ik heb wel een eigen moeder die kan vragen of ik 'mijn grote mond' moet dicht houden, ik heb echt geen zin in ruzies nu, dus daarom dit : Sorry dat ik dit allemaal heb gechreven in dit topic ! :(:), ik zou geen onlinners meer plaatsen en 'een grote mond' geven ;), alsnog SORRY !!!!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:06

@love_horse1 : Maakt niet uit joh! Vind haar reactie overigens belachelijk inderdaad. Heel jammer dat dit soort mensen hier zitten.
@Juuultje : 35 euro? 30? 40? Tussen de 30-40 gok ik!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:13

Ik heb even een vraag ! : ik heb dus heel leuk een stal gemaakt, maar... Het blijft niet staan , heb nu alles met duktape vastgeplakt en nu staat alles goed, maar het ziet er zooooo lelijk uit :? , heeft iemand een idee hoe ik dat kan verbergen ? , verder ziet alles er best wel leuk uit al zeg ik het zelf, ik heb maar 3 stallen :s en in elke stal staan 2 paarden, past prima, natuurlijk ga ik het nog uitbreiden met meer stallen maar in die doos passen nou eenmaal 3 stallen, dus dat word nog uitgebreid ;), dus ik vroeg me af hoe kan ik het duktape het beste verbergen zodat het er niet zo lelijk uit ziet ?, overigens heb ik de stallen gemaakt van ijslollystokjes :D , foto volgt ! , trouwens is dit een onnliner ? , anders HEEEL ERG SORRY ! :o

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:24

kimfeline schreef:
@love_horse1 : Maakt niet uit joh! Vind haar reactie overigens belachelijk inderdaad. Heel jammer dat dit soort mensen hier zitten.

Ik vindt het belachelijk dat jullie styraks zorgen dat ons leuke topic weggaat.
Verder einde discussie.

Weet een van jullie of verf op water basis ook op een schleich paard kan?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:26

Espritfan schreef:
kimfeline schreef:

Ik vindt het belachelijk dat jullie styraks zorgen dat ons leuke topic weggaat.
Verder einde discussie.

Weet een van jullie of verf op water basis ook op een schleich paard kan?

Ik denk persoonlijk van niet ;) , maar ik weet het niet zeker

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:27

Pardon, wij? Niks einde discussie, open hem niet dan. Bovendien, jij bent de sfeerverpester op dit fora. Ga alsjeblieft weg. Ik baal ervan dat hier mensen zitten als jij.

Verf op water basis zou vrij moeilijk worden denk ik.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:32

Alsjeblief he! nu allemaal ophouden! Ik zet een dikke vette punt achter die stomme, nutteloze discussie van jullie

love_horse1 schreef:
Ik heb even een vraag ! : ik heb dus heel leuk een stal gemaakt, maar... Het blijft niet staan , heb nu alles met duktape vastgeplakt en nu staat alles goed, maar het ziet er zooooo lelijk uit :? , heeft iemand een idee hoe ik dat kan verbergen ? , verder ziet alles er best wel leuk uit al zeg ik het zelf, ik heb maar 3 stallen :s en in elke stal staan 2 paarden, past prima, natuurlijk ga ik het nog uitbreiden met meer stallen maar in die doos passen nou eenmaal 3 stallen, dus dat word nog uitgebreid ;), dus ik vroeg me af hoe kan ik het duktape het beste verbergen zodat het er niet zo lelijk uit ziet ?, overigens heb ik de stallen gemaakt van ijslollystokjes :D , foto volgt ! , trouwens is dit een onnliner ? , anders HEEEL ERG SORRY ! :o

Dit is absoluut geen oneliner, dit is een duidelijke vraag. :j

Als ik jou was zou ik helemaal geen ductape gebruiken. Tape is heel erg glad, dat kun je niet echt goed verven en dus ook niet goed verbergen. Je kan beter een klein randje er aan houden en dan vastplakken. Zelf gebruik ik altijd transparante bizon kit, hier ben ik erg tevreden over :D

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:36

Karla_1999 schreef:
Alsjeblief he! nu allemaal ophouden! Ik zet een dikke vette punt achter die stomme, nutteloze discussie van jullie

love_horse1 schreef:

Als ik jou was zou ik helemaal geen ductape gebruiken. Tape is heel erg glad, dat kun je niet echt goed verven en dus ook niet goed verbergen. Je kan beter een klein randje er aan houden en dan vastplakken. Zelf gebruik ik altijd transparante bizon kit, hier ben ik erg tevreden over :D

Dank,,,

Heeft iemand enig idee welke kleur leuk bij oranje past?
Ik wil een oranje dek maken maar geen idee weklke kleur singels ik moet nemen

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:39

Misschien is het leuk om een singel te maken van rood-wit-blauw lint. Dan maak je er zeg maar een NL-set van ;) . Je kunt ook werken met groen, knal groen. Dit matcht heel leuk bij oranje (vind ik dan :o ). Als je het een ietsjes zachtere look wil geven zal ik gaan voor licht geel of wit.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:42

Karla_1999 schreef:
Misschien is het leuk om een singel te maken van rood-wit-blauw lint. Dan maak je er zeg maar een NL-set van ;) . Je kunt ook werken met groen, knal groen. Dit matcht heel leuk bij oranje (vind ik dan :o ). Als je het een ietsjes zachtere look wil geven zal ik gaan voor licht geel of wit.

Ik heb wel rood wit blauw lint, maar dat is best breed.

Trouwens, wat gebruiken jullie ??
Echt winter en zomer dekens of gewoon deken is deken
Ik wil het namelijk zo realistisch mogelijk maken. Dus is het dan een idee voor welk paard een dikke en een dunne deken te maken?

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:07

Daphne_Uria schreef:
tammy1990 schreef:
leuk dat je dat vraagt, ik heb zelf ook al lopen brainstormen, natuurlijk moet het geen tot weinig geld kosten. een stal is gemaakt van hout. nou kan je afval hout halen bij gamma of karwei (dat kost niks) ook kan je de stokjes van ijsjes verzamelen. zelf vind ik karton te lelijk, maar dat kan natuurlijk ook nog. wat ook grappig is om te gebruiken is hout van uit het bos.

gr tamara

Kan je gratis hout halen bij de gamma of karwei? Daar moet ik meer van weten :j
Ik wil binnenkort namelijk een nieuwe binnenbak maken, gebruik nu een ruimte onder een kastje haha. Dus ik wou in t weekend maar eens hout gaan kopen. Maar nu hoor ik dus dat er afvalhout te halen is :))
Is dat een beetje goed, of is het lelijk, klein en echt afvalhout? :?

bij de gamma of de karwei zagen ze hout op maat, wat er van over blijft gaat in een grote bak, soms licht er idd goed hout, het is een kwestie van vaak langs komen tot er wat tussen zit. ik heb zo al heel wat dingen gemaakt (niet voor schleich). je moet wel ff vragen of je in het zaaghok mag voor het afval hout. en bij de kassa aangeven dat het afval hout is.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:38

Karla_1999 schreef:

love_horse1 schreef:

Ik heb niks anders dan tape... :( , en mijn lijm is ook niet al te best ! , ik ga proberen het miss te verven ;) , ik kijk nog wel

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:00

Een tip voor de tape!
Weet je wat scrapbook papier is? (desnoods even googlen) je zou de wanden kunnen beplakken met scrapbookpapier, ziet er al snel leuker uit dan gewoon alleen maar karton. Bij de action hebben ze ook een heel assortiment kleinere blokken scrapbookpapier, is ook weer wat goedkoper dan bij een pippoos of soortgelijke hobbywinkel. Als je dat er voorzichtig op plakt met doorzichtig plakband of lijm (ducktape zou ik niet doen, dat zie je zo duidelijk) dan moet dat denk ik toch wel goed hechten.

Voor de echte crea-bea mensen, je kan er ook een wit vel paper nemen, er wat op schilderen of tekenen met potlood of stiften dat eruit ziet als een muur (bakstenen of houten planken erop schilderen of zoiets) en dan dat papier op het karton plakken :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:03

Telpeva schreef:
Een tip voor de tape!
Weet je wat scrapbook papier is? (desnoods even googlen) je zou de wanden kunnen beplakken met scrapbookpapier, ziet er al snel leuker uit dan gewoon alleen maar karton. Bij de action hebben ze ook een heel assortiment kleinere blokken scrapbookpapier, is ook weer wat goedkoper dan bij een pippoos of soortgelijke hobbywinkel. Als je dat er voorzichtig op plakt met doorzichtig plakband of lijm (ducktape zou ik niet doen, dat zie je zo duidelijk) dan moet dat denk ik toch wel goed hechten.

Voor de echte crea-bea mensen, je kan er ook een wit vel paper nemen, er wat op schilderen of tekenen met potlood of stiften dat eruit ziet als een muur (bakstenen of houten planken erop schilderen of zoiets) en dan dat papier op het karton plakken :D

Ik kijk wel ;) , nu laat ik even alles zo omdat ik geen zin heb het nu weer uit elkaar te halen ;) , eerst probeer ik het nog te lijmen met mijn slechte lijm :')