Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:22

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:32

Zo, ik heb gisteren weer geschleicht. Niet zo heel lang maar ik ga zo weer!
Ik heb in mijn stal (die met 7 boxen) touwtjes gemaakt zodat het uitloopstallen worden!
Maar de touwtjes worden met ringetjes vastgemaakt en kunnen dus ook heel makkelijk lis, dat is juist wel handig als er een paard langs kan.
Ik ga misschien zo nog wat touwhalstertjes maken want niet al mijn paarden hebben er nu een.
En misschien nog kijken of ik nog een dekentje ga maken of halsters met ringetjes.

@pbl;
Hele mooie hindernissen!
@Elena11;
Hoort er bij een les geen ruitertje op te zitten?
Leuke spulletjes!
@joysieee;
Mooi zadel hoor!

Edit;
Trouwens PBL waar maak je de balken van? De staanders van ijsstokjes zie ik.

Kabayo

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:32

@manonfleur
ja normaal wel xD
maar ik heb daar nooit zin in en ik heb daar niet genoegf poppetjes voor.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:34

Elinaa11 schreef:
@manonfleur
ja normaal wel xD
maar ik heb daar nooit zin in en ik heb daar niet genoegf poppetjes voor.

Haha oke! Ik dacht het al een les zonder mensen?
Ik heb touwhalsters gemaakt.
Verder niet zoveel gedaan op het gebied van schleich

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:13

Hallo!
ik wou me even melden, ik ben nieuw hier op bokt (al wel een tijdje maar had dit topic nog nooit gezien) en maak zelf spulletjes voor mijn Playmobil paarden (8) (voornamelijk dekens, dekjes en bandages) en heb ook 2 Schleich paarden, maar daar heb ik nog niks voor gemaakt.
Ik heb een heleboel dingen bekeken en vind het echt ontzettend knap wat jullie allemaal maken!!!
Hebben jullie allemaal ook jullie eigen webwinkel? ik zou ze graag willen zien!!!
Groetjes,
Serena

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:23

@Cosmohond heb je fotos ben benieuwd hoe het eruit ziet op een playmobil paard :D Ik heb zelf ook een eigen webwinkel staat in mijn onderschrift :) www.horselifeshop.weebly.com

Heb vandaag allemaal nieuwe dingen gemaakt Halsters, dekjes, hondenriem

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:51

manonfleur schreef:
@pbl;
Hele mooie hindernissen!

Edit;
Trouwens PBL waar maak je de balken van? De staanders van ijsstokjes zie ik.

geen idee hoe het heet,
maar de balken zijn gemaakt van ronde houten stokjes,
die van de sterrenhindernis zijn kant en klare stokjes van 10cm lang die ik bij de hobbywinkel heb gehaald,
de andere balken zijn 12cm lang en die heb ik gezaagd van stokjes die we hier nog in huis hadden liggen,
volgens mij zaten die ooit bij bloemen erin ofzo,
alleen nu zijn ze dus op,
maar voor mijn volgende ideeen ga ik denk ik even iets nieuws halen bij de bouwmarkt,
dat duurt wel nog even,
want ik wil toch echt weer verder met mijn repaints:
Afbeelding

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:08

Leuk berichtje voor de fjorden fans :D

Vandaag kon ik niet meer wachten en heb mijn hele fjord in een keer afgemaakt. Hij stond al zo lang in de kast, en zag er totaal niet uit. Wilde hem eerst nog weggooien maar heb dat toch maar niet gedaan. Kon het niet over mijn hard verkrijgen :o Dus heb ik hem weer een flinke make over gegeven. De manen heb ik kleiner gemaakt en een opstapje op geleid. Dus een kleine verhoging :) het oude model was de haflinger merrie. En zo is ie geworden:

Afbeelding
Afbeelding

Hij is ook te koop voor 15,50 inclusief verzendkosten. Graag een pb'tje sturen als je geintreseerd bent of meer foto's wilt zien ;)

horses007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:57

lang niet gereageerd hier!
ondertussen wat repaints gemaakt dus hier het grootste deel (kan zijn dat ik er een paar vergeet :+ )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb ook mijn tweede repaint wat bijgewerkt:
Afbeelding
en dan iets heel speciaal: 1 paard in 3 versies :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dan ook nog 2 opdrachten, een justin bieber paard en een shinee paard (een of andere koreaanse popgroep,ken ze niet :p )
Afbeelding
Afbeelding
en nu heb ik nog wat paardjes staan; een cust op de haf merrie, de ijslander hengst, de camargue hengst en ik ben heeel grote fan geworden van seabiscuit (zowel paard als film <3 ) dus die ga ik repainten op de hannoveraan hengst (niet echt een goed model ervoor maar het was de enige die er een beetje op lijkt die ze hadden in de winkel) en ik wil hem ook repainten op de renmerrie en dan de jockey ook met het logo op zijn trui, maar eerst maar eens het model te pakken zien te krijgen :Y) )
ook heb ik geprobeerd wat tuig te maken:
westren setje:
Afbeelding
dressuurzadel
Afbeelding
en een halstertje :)
Afbeelding

dit was het voorlopig! :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:48

hierboven:
die zwarte repaint komt me heel bekend voor, maar het kan ook zoo zijn dat ik me vergis. heb je hem al eens eerder laten zien?
ik zou bij de zadels alles wat minder hoekig/vierkant kippen, dus wat ronder. verder zou ik de zittig wvan het dressuurzadel voortaan uit een stuk knippen. misschien is het een idee om een beetje te googelen naar echte zadels.
die repaints zijn prachtig, en dat paard in drie versies is gewoonweg geniaal!
ik vind vooral de dartmoor en het getrainde paard mooi. heb je toevallig iets met de nek gedaan? het voorbeen oogt alleen een beetje raar. maar waarmee heb je die verbogen? en blijft dat staan? bij mij buigt het altijd terug...
daf: ontzettend leuke fjord!
pbl: wat een mooie hindernissen! dat lukt mij niet... en misschien inderdaad maar eens verder gaan met repainten. beschadigen dierepaints niet als ze met zijn allen in die door liggen?

verder: weet iemand welk model ik hier het beste voor kan gebruiken:
http://www.schleich.bbforum.nl/5-vt163.html?start=40
het is de alerlaatste. daar reageert niemand.
en ik heb een nieuwe verslaving: kleicavia's maken! foto's komen later...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:57

Oh sorry daarvoor, ik moet zeggen dat ik al een hele tijd niet op dat forum ben geweest :o Ik heb je in ieder geval niet expres genegeerd oid :)!

Wat me opvalt is dat ze pluis aan de benen heeft, niet echt sokken maar kleiner, een beetje een dish heeft op het voorhoofd en een beetje een buikje :D De oude omkijkende camargue merrie heeft deze kenmerken ook, alleen is dit model denk ik iets te klein? Maar misschien dat je er wat mee kan :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:23

die had hier ook al eens gestaan toch roodvos,
volgens mij had ik toen ook de omkijkende camarque merrie voorgesteld..

de repaints beschadigen niet echt in die doos, hoor..
de meeste zijn nog niet gerepaint
en een paar hebben alleen nog maar de basis,
dus die kan ik zo overdoen,
verder is de repaint op de pinto hengst toch al mislukt,
daar moet ik alle verf nog afhalen,
en de 2 bovenste paarden stonden alleen voor de foto in de doos,
daarna zijn ze er weer uitgehaald
en als je goed kijkt op de foto van de zeeuwse hindernis,
zie je ze daar op de achtergrond staan ;)

maar ik moet eerst weer mini negerzoenen gaan eten,
want mijn 'palet' is vol ;)
de verpakking van de zoenen is een hele goedkope oplossing voor een palet ;)
moet je er natuurlijk wel van houden XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:29

Hallo!

Mijn schleich-manege heeft een winkeltje gekregen. maar ik verkoop niet! het is gewoon een winkeltje voor me schleich personages

Ze verkopen (zelfgemaakte) wormenkuren, zakken voer, lik-its, bakjes snoep, voerscheppen enzovoort.
Er komt nog meer bij, zoals himalaya stenen, naambordjes enzovoort.
Eigenlijk alles voor paarden, behalve tuig.

Het winkeltje heet Cavallius.

Straks misschien even met zoutdeeg aan de slag en himalayastenen maken, miss ook naambordjes en voersilo's.

mistyrola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:33

hoi, ik ben nieuw hier en ik spaar ook schleich! ik heb ong. 50 paarden waarvan 2 repaints. ik maak zelf ook stallen. ik zal zo even wat foto's maken en ze hier zetten:)

mistyrola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:21

de foto's ;)

ja, mijn schleich manege staat op zolder, :P
ik heb ook nog een binnenbak en een buitenbak, maar die staat niet op de foto,

Afbeelding
Afbeelding

en dan nu de 2 repaints,

de eerste op de lippizaner merrie:
Afbeelding

en de tweede op de lippizaner hengst:
Afbeelding

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:39

Als jullie repainten koop je daar echt schleich voor? of koop je beschadigde schleich in of je eigen schleich die beschadigt is? en welke verf gebruiken jullie want ik ben bang dat ik straks verkeerde verf gebruik en dat ik hem verpest. En nog een vraag haha :) lakken jullie het paard ook nadat je hem geverft hebt? of gaat het dan teveel glanzen?

trouwens nieuw halster gemaakt:

klik

hondenriem:

peesbeschermers:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:05

Voor repaints koop ik nieuwe modellen met zo min mogelijk beschadigingen, een beschadigd model kan je met alleen verf namelijk niet repareren (oke, tenzij alleen de verflaag op het model afgesleten is natuurlijk :D) Beschadigingen blijf je namelijk altijd zien, tenzij je die beschadigingen eerst repareert met klei voordat je gaat schilderen.

Acrylverf is een veilige keuze verf, die werkt prettig, droogt redelijk snel, en blijft ook prima op het model zitten.

-------
Nog even wat anders, bij MPV hebben ze de nieuwe collectie al in de voorverkoop, en er staan ook duidelijke foto's bij van de nieuwe Schleich modellen :)
http://shop.modellpferdeversand.de/oxid ... 9.56835212

mistyrola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:08

ik gebruik ook acrylverf, daar gaat het best wel goed mee, vind ik. en ik heb thuis soms paardjes waar de verf een beetje vanaf is, dan koop ik daar de nieuwe van en repaint ik de beschadigde ;)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:00

Afgelopen zaterdag hebben ik en mijn vader van karton een stal en omheining voor een bak gemaakt! Ik vind hem echt heel goed gelukt & ben er superblij mee.
Ook heb ik weer twee nieuwe paarden gekocht, de Lipi hengst en het Lipi veulen. Binnenkort ga ik foto´s maken en dan probeer ik ze zo snel mogelijk te plaatsen.

@PBL Supergave hindernissen! :D
@horses007 Geweldige repaints, en je westernsetje vind ik goed gelukt. :j
@mistyrola Wat een prachtige repaints, wow! Ik vind je weide en stallen heel realistisch lijken door dat... hooi? Is het hooi, wat op de grond ligt? :D.
Waar heb je dat vandaan gehaalt, als ik vragen mag?

Dat was het weer, zoals jullie zien reageer ik heel minimaal, want ik Schleich ook niet meer zo heel erg veel.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:31

ik heb de repaint hier inderdaad al eens eerder geplaatst, maar toen maar met twee redelijk onscherpe foto's. ik hoopte dat met deze foto's een beter beeld kon worden gemaakt van pom :D
en ik wou even weten of jullie nog steeds de camargue merrie het beste vonden als ik ook foto's plaats waarop ze niet omkijkt... maar oke, het word dus vermoedelijk de camargue. dat model is in ieder geval niet te klein, eerder te groot of precies goed. een beetje een buikje is een beetje zacht uitgedrukt, ze staat namelijk de hele dag het hele jaar door in het weiland te eten...
verder hebben jullie op een paar van de foto's misschien wel een klein shetlanderachtig gevaarte zien rondlopen. daarvan heb ik voor mijn broertjes verjaardag(allang voorbij, maar ze is nu pas af) een repaint gemaakt, aangezien het zijn lievelingspony is.
meet Jade:
Afbeelding
en dit is de repaint:
Afbeelding
voor de liefhebber: in dit album staan meer foto's, helemaal onderaan:
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDTB7BZE
het model spreekt voor zich lijkt me. ik heb de hals wat schuiner/rechter gezet, en de staart iets minder ver groot.
ik gebruik ook acrylverf, en pastelkrijtjes. nog een tip voor alle minderjarige repainters die in amsterdam wonen: kunstwinkel levant kan je niet de deur uit laten gaan zonder (veel) korting te geven, sanne_sanne en ik hebben ervaring...
mistyrola: ik ben enigzods verliefd op die lipimerrie... maar mis. ligt het aan mij, maar volgens mij dekt de witte verf niet helemaal. het is zegmaar een beetje grijzig, alsof je het zwart er nog doorheen ziet.
verder koop ik gewoon nieuwe paarden voor mijn repaints, ik kan het niet aan om mijn paarden die ik al heb te repainten(i.m.v. emotionele waarde)
ik lak mijn paarden niet, maar spuit ze in met matte vernis.

oew lange post.... is dat erg?
die katjes zijn trouwens fantastisch(de nieuwe schleich). en ik vind het paard van die (superlelijke) elf ook heel leuk... de paarden heb ik al eerder verteld wat ik er van vind.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:38

Hoi,
ben ik weer met een vraag;

is dit forum echt alleen bedoelt voor Schleich, of mag je ook van andere miniatuur of verkleinde paarden foto's en creaties posten?
Want ik vond laatst mijn oude barbie paard terug, en daar heb ik een westernsetje op gemaakt :P
dus kan ik dat hier plaatsen of niet?

@ _roodvos_ Superleuke repaint!
@ mistyrola wow, echt leuke stallen! en je repaint vind ik ook heel leuk, alleen net als roodvos vind ik de witte verf niet helemaal dekkend?

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:44

@ ankie 1999

Ik weet eigenlijk niet maar van mij mag het haha :) maar wie ben ik ;) ik wil hem wel graag zien dus als het niet mag stuur hem dan maar via pb ben erg benieuwd :D

mistyrola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:02

Summer2000 schreef:
Afgelopen zaterdag hebben ik en mijn vader van karton een stal en omheining voor een bak gemaakt! Ik vind hem echt heel goed gelukt & ben er superblij mee.
Ook heb ik weer twee nieuwe paarden gekocht, de Lipi hengst en het Lipi veulen. Binnenkort ga ik foto´s maken en dan probeer ik ze zo snel mogelijk te plaatsen.

@PBL Supergave hindernissen! :D
@horses007 Geweldige repaints, en je westernsetje vind ik goed gelukt. :j
@mistyrola Wat een prachtige repaints, wow! Ik vind je weide en stallen heel realistisch lijken door dat... hooi? Is het hooi, wat op de grond ligt? :D.
Waar heb je dat vandaan gehaalt, als ik vragen mag?

Dat was het weer, zoals jullie zien reageer ik heel minimaal, want ik Schleich ook niet meer zo heel erg veel.

thanks! haha, in de stallen ligt hooi en in de wei gras (dat een beetje oud is geworden) tja, ik heb een konijn...:P

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:27

Hallo
ik ben nieuw hier!:)
ik ben een tijdje terug geleden met schleich te sparen,
ik heb pas 4 paardjes maar ik ben gisteren 14 geworden en zondag is mijn feestje dus
het blijven niet lang 4 paardjes ;)