breyer paarden!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:56

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:08

lideli schreef:
Haai allemaal,

Mag ik even jullie mening vragen?
Ik spaar voornamelijk Schleich paarden maar wil nu ook graag een Breyer kopen.
Ik heb al een stable mate, maar ik wil een grotere kopen om ook tuigage op te kunnen maken.
Nu zit ik te twijfelen tussen deze twee modellen, wat vinden jullie?

http://shop.modellpferdeversand.de/Brey ... :6654.html

&

http://shop.modellpferdeversand.de/Brey ... :6844.html

Die heb ik ook zijn gewoon beeldjes van porselein.
En zo groot zijn ze nu ook weer niet dan kun je beter iets van totilas in uitgestrekte draf nemen.
Of trooper etc.

lideli

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:18

Ah okay, ik dacht dat deze ook gewoon van plastic waren. Zijn de classics wel gewoon van plastic?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:23

Resin is geen porselein, maar giethars. Classics zijn inderdaad gewoon van plastic :j

Over de breyer resins heb ik verder niet echt een mening, die spaar ik zelf niet.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:52

Kan zijn maar het is echt geen hars maar zuiver porselein.
Het is heel wat anders dan die andere zoals de classics.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:51

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:25

Ik kwam een leuke pagina tegen, hoe iemand een custom maakt:
http://cmhuck.webs.com/huckphotos.htm

Dat vind ik toch wel zo gaaf om te zien hoe iemand dat zo voor elkaar krijgt. Het jeukt onwijs, het liefste zou ik er nu zelf ook eentje verbouwen, zoiets motiveert mij enorm.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:07

Ben benieuwd naar je eerste model hihi.
ik ben ook bezig, maar het is al een object van een jaar. :+ Wil een valk bonte met manen/staart van mohair maken, da's nog moeilijk. Indie flimpjes ziet het er beter uit :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:12

Lideli, leuk! De red roan quarterhorse vind ik mooi. Weet je of ze die ook in een grotere maat hebben? Ik heb traditionals in de kast staan, geen stablemates.
Als ik verhuisd ben heb ik weer meer plaats voor modellen :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:39

Ik heb geen idee Bootsiebob, ik ben nog maar een groentje als het om Breyer gaat, haha.

Ziet er erg gaaf uit Telpeva, alleen gaat dat bij mij nooit wat worden... gebrek aan geduld.

Ik moet zeggen dat ik die Classic beter niet had kunnen kopen, ik ben nu al verslaafd!
Ik wil er meer meer meer en ben ook al druk aan het knutselen.

Voor inspiratie is dit blog misschien wel wat, kwam m net tegen en daar staan mooie dingen op zeg!
http://cktinytack.blogspot.nl/

edit:

heeft iemand deze?
Vind deze erg tof namelijk!

https://www.breyerhorses.com/red_roan_s ... rt_arabian

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:56

Ik kom net via Ebay het nieuwe Breyer veulen tegen, Camila mid year release 2014. Echt zo schattig, maar wat een geld voor dit model!

http://www.themodeltradingpost.com/inv. ... 5r9jp0etm1

MPV heeft hem in twee soorten paint aftekeningen, maar ik vind glossy nou niet zo mooi. Modelletje is wel schitterend, ziet er uit als een pasgeboren veulen, en moet nog uit de kreukels. Hij gaat er zeker komen, maar niet voor deze prijs.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:01

Die is inderdaad erg schattig! En ze durven er inderdaad wel wat voor te vragen zeg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:06

Is schaal 1:6, nieuwe serie, nieuwe maat?

Heeft een van jullie de nieuwe mold Harley-D-Zip al in handen gehad? Wat vonden jullie daarvan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:02

Het veulen vind ik erg schattig maar hij is wel erg groot, ik had al iets voorbij zien komen aan tekst waarin stond dat dat veulen ongeveer de afmeting heeft van een volwassen traditional. Ergens vind ik het erg groot, maar toch ook wel weer leuk... hoe groter hoe meer detail denk ik dan. Volwassen 1:6 modellen zullen alleen niet in mijn vitrine passen en dat vind ik dan wel jammer. Daar moet ik wat op verzinnen...
Het andere nieuwe model heb ik enkele foto's van gezien, ik vind de pose zelf niet erg sprekend maar ik heb hem ook nog niet in het echt gezien.

Hier vond ik trouwens 2 goede foto's van dat model, ze zijn in te zoomen als je erop klikt:
http://bcdesertlife.blogspot.nl/2014/05 ... -star.html

En de echte Harley D Zip aan het werk:

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:55

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:51

Ik heb hem zelf niet maar ik vind hem er wel mooi uit zien zo van het plaatje.

Heeft iemand toevallig van de categorie stablemates, de volgende modellen in huis of wel eens van dichtbij gezien? Dan doel ik vooral op de molds, niet zozeer op de kleurvarianten, kleur maakt mij niet uit.

Stablemate appaloosa
http://www.identifyyourbreyer.com/images/060110.jpg
En
Stablemate standing stock horse
http://www.identifyyourbreyer.com/images/05502s.jpg

Een vriendin van mij wil namelijk graag haar paard in huis hebben, geschilderd op een breyer, (3x raden wie dat mag doen) en haar voorkeur gaat uit naar stablemate formaat. De twijfel is of we voor de appaloosa gaan of voor de standing stock horse, weten jullie hoe de afwerking is van deze modellen? Het echte paard waar het model qua bouw een beetje op zou moeten lijken, is een paint horse kruising. Welk model zou daar het mooiste bij passen, heeft iemand daar ideeen bij?

melissab96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:22

Ik heb wel redelijk wat stablemates ook een aantal onbeschilderde kan wel even kijken of ik die nog in de witte versie heb heb ze sowieso nog gekleurd, kan wel een aantal foto's maken als je dat wilt zodat je kunt zien hoe ze afgewerkt zijn :)

beschilder je ook paarden voor andere tegen betaling? :)
ik heb namelijk nog een aantal liggen die een kleurtje moeten krijgen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:45

Ik schilder eigenlijk vrijwel alleen voor eigen gebruik, ik heb wel enkele modellen verkocht en op aanvraag beschilderd maar die zijn op 1 hand te tellen. Ik haal er niet zo'n plezier uit om in opdracht te schilderen, dus ik ben daarmee gestopt. Mocht je het leuk vinden dan weet ik wel wat nederlandse schilders voor modelpaarden, kwalitatief niet altijd even goed als wat je in het buitenland zou kunnen krijgen maar het is mogelijk een stuk toegankelijker (en goedkoper, gok ik) die namen kan ik je wel sturen via pb. Ook zou je een kijkje kunnen nemen in het repainter huiskamer topic, daar zitten meerdere mensen die modelpaarden schilderen.

Als je foto's zou willen maken, graag :o ik twijfel vooral over de hoofdjes en het detail daarop

melissab96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:47

ja dat zou fijn zijn! :)
zal dat topic ook eens zoeken.
bedankt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:01

@ Telpeva, ik heb beide modellen, vind de standing stock horse meer passen bij een Paint kruising, maar de benen en het hoofd en met name de onderlip zijn wat grof. Afwerking is bij beide identiek, dus geen opvallende naden of mega logo's die je nog weg moet werken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:20

Daar noem je precies de punten waardoor ik er ook aan twijfelde, dat de stock horse de looks op het hoofd niet echt mee heeft. Daar baal ik wel een beetje van want die lijkt idd eigenlijk beter op het paard in kwestie, helaas heb ik niet de skills om daar zelf iets aan te verbouwen, stablemate vind ik te klein om mee te rommelen of te boetseren.

Ik vermoed dat het de appaloosa gaat worden, als ik ermee ga beginnen zal ik wat foto's plaatsen :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:42

Ik heb ook meer met de Appaloosa mold, ben sowieso meer fan van Kathleen Moody.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:24

Ffff herkennen jullie dat... je staat in de winkel (mijn geval, de action), je doet even dubbelchecken of je alles hebt, je komt thuis... en dan begeeft je hobbymes het. Moet ik verdorie weer terug naar diezelfde winkel, met een kapot mes durf ik mijn leer namelijk niet te splitten en ik ben nu net daarmee bezig. Bah...

Ik ben dus bezig met een nieuw zadel, voor een repaint van mij. Eigenlijk had dat model al een zadel setje maar dat viel kwalitatief een beetje tegen... zodoende. Plus ik kwam op internet 'nail caviar' tegen... en dat schreeuwde om in een project verwerkt te worden. Nail caviar zijn in weze mini bolletjes, die je op nagellak kan strooien wanneer de nagellak nog niet gedroogd is, dan blijft het plakken aan de nagel een geeft het een apart effect. Ze lijken mij vooral leuk als imitatie studs op modelpaard tuig ipv te grote rhinestones :D dus ik heb zilverkleurige aangeschaft.

Voor de beeldvorming, nail caviar
http://images.chickadvisor.com/article/ ... 065e28.jpg
Ik denk ik deel het ff, misschien dat het meer tuig makers aanspreekt :) Ik heb het vooral in gedachten voor frontriemen, studs en overige bling.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:16

Oh dat is tof zeg Telpeva! Ik ga er zeker over denken om die te kopen, alleen ga ik vast ruzie krijgen tijdens het lijmen, haha. Igg bedankt voor de tip, en als je er iets mee gemaakt hebt wil ik graag het resultaat zien :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:50

Dit kende ik nog niet, ziet er grappig uit, maar ben je niet bang dat het niet blijft zitten Telpeva?