Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:32

Afbeelding

ik vroeg mij af of jullie ook dit boek hebben? ik vraag mij af of de genoemde prijzen erin wel kloppen? kan iemand mij dat vertellen?

gr tamara

ps het is niet mijn bedoeling om onliners te plaatsen of te slow chetten. bij mij is de grens van dat niet helmaal duidelijk, ik heb wel de uitleg wat eerder in dit topic staat gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. sorry als er er aan mee doe.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:33

Ziet er leuk uit dat boek, ik ken hem zelf niet en ik heb hem ook niet. Staan er echt prijzen in of alleen de kleur van de stippen die een model heeft? Als er echt prijzen in staan zou het weleens gedateerd kunnen zijn, ook hanteert niet elke winkel dezelfde prijs. Staan er ook modellen in van oudere collecties? Lijkt mij best geinig zo'n boek, leuk om aan te vinken en bij te houden welke je al hebt enzo.

@de discussie eerder:
Ik zou gaan voor namen die je zelf het leukst vindt, mijn 1e paardje heette Black. Zo afgezaagd en veelgebruikt als maar kan, toch was het mijn lievelingsmodel en de naam hoorde er perfect bij. Als je een moeilijkere naam hebt zal er altijd wel ergens op de wereld iets of iemand zijn die ook al zo heet, namen zijn nu eenmaal niet uniek.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:08

Telpeva schreef:
Ziet er leuk uit dat boek, ik ken hem zelf niet en ik heb hem ook niet. Staan er echt prijzen in of alleen de kleur van de stippen die een model heeft? Als er echt prijzen in staan zou het weleens gedateerd kunnen zijn, ook hanteert niet elke winkel dezelfde prijs. Staan er ook modellen in van oudere collecties? Lijkt mij best geinig zo'n boek, leuk om aan te vinken en bij te houden welke je al hebt enzo.

het is een catalogus die gemaakt is in 2009, dus alle modellen (van alle dieren (behalve specials)) tot 2009 staan er in. dus ja er staan ook oude modellen in. er staat bij elk model wanneer het is gemaakt en de prijs in dollars en in euro.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:10

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:14

Karla_1999 schreef:
Weet jij waar je die boeken kan kopen. Ik zie ze wel regelmatig op ebay staan, maar vaak worden ze dan veel te duur aangeboden :n

ik heb die ook op ebay gekocht, ik heb veel moeten zoeken en wachten maar toen had ik hem voor 18 euro zonder verzendkosten. toen waren ze vrij nieuw nog (2010) dus nu moet dat idd goedkoper kunnen.
op de officiële website staat hij er voor 20 (afgerond) euro. http://www.gaschers-s.de/index.php?opti ... Itemid=175

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:32

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:35

Ik heb die catalogus ook, en de prijzen die er in staan zijn de verzamelaars bedragen. Dus je het klopt wat er in staat en wat de waarde is van de modellen.

Zo kun je b.v. Ook zien hoe duur iemand iets aanbied op marktplaats en of het schleich model wel die prijs waard is.

Natuurlijk zijn er mensen die hun modellen duurder of goedkoper aanbieden, dit is dan ook een bedrag waar je je ongeveer op kan richten....

Edit: dit filmpje hierboven bevat niet echt nuttige info vind ik....

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:11

we zullen letten op de oneliners :)

weet iemand tips voor een realistische schleich stal?

hier mijn eerste repaint :D
Afbeelding

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:14

love_horse1 schreef:
leestmee schreef:
Ok mensen dit hierboven waren dus oneliners en slowchat.
doe dit in godsnaam via pb.
willen jullie dan zo graag dat dit topic gesloten wordt of zijn jullie gewoon hardleers?

wat jij schrijft is toch ook een onnliner ?, maarja ik zal stoppen. :(:)

Houd je grote mond dicht

Weet iemand welk ras die witte stijgerene is

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:17

Juuultjee schreef:
we zullen letten op de oneliners :)

weet iemand tips voor een realistische schleich stal?

leuk dat je dat vraagt, ik heb zelf ook al lopen brainstormen, natuurlijk moet het geen tot weinig geld kosten. een stal is gemaakt van hout. nou kan je afval hout halen bij gamma of karwei (dat kost niks) ook kan je de stokjes van ijsjes verzamelen. zelf vind ik karton te lelijk, maar dat kan natuurlijk ook nog. wat ook grappig is om te gebruiken is hout van uit het bos.

gr tamara

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:19

nou zeg, kan het ook wat vriendelijker?

wauw! dit is toch te gek? Zo iets moois van zulke makkelijke materialen!! :oo
https://www.youtube.com/watch?v=3Bt2oaCJzSw

tamara: ik heb erg veel stallen van karton, dus zou ik inderdaad wat mooier materiaal hebben haha.
maar toch, ik heb er wel mijn geld ingestopt dus ik laat het dan maar ff zo..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:24

Espritfan schreef:
Houd je grote mond dicht

Dit kan echt vriendelijker, ruzie zoeken doe je maar ergens anders, niet hier.

Wat ik leuk vind aan stallen is als ze als ze net als in het echt zijn, dus bijvoorbeeld een echt paard staat in een stal van (meestal) 3x3 meter, je zou kunnen berekenen hoe groot een Schleich stal dan zou kunnen zijn als je de 'echte' verhoudingen zoals in het echt zou willen gebruiken :) Ik geloof (pin me er niet op vast!) dat ze momenteel ook bezig zijn in regelgeving dat de afmeting van een stal waar een echt paard in komt te staan, minimaal 2x de schofthoogte van het paard breed moet zijn. Een paard van 1.50 zou dan een stal hebben van minimaal 3 bij 3 meter, een groot sportpaard van 1.75 zou een stal nodig hebben van minimaal 3,50m x 3,50m, en een grote shire van 200+ cm hoog zou dus een stal nodig hebben die groter is dan 4 meter breed :D misschien leuk om over te brainstormen!

Voor de liefhebbers, paddock paradise is ook een leuk fenomeen waarin paarden op een weiland allerlei 'speciale' dingen hebben, zoals looproutes, graas plekken, aparte voederplek, etc. misschien ook leuk

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:26

dankje :D

edit: sorry voor de oneliner! spijt me erg erg erg!!!

dus dan maar een foto erbij :')
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AD4FWNQV.jpg ik heb dit nu, maar nog een stal met een bak, maar het probleem is, het ziet er allemala zo nep uit...
Laatst bijgewerkt door Juuultjee op 20-09-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:32

Juuultjee schreef:

Oneliner meid, oneliner :)) dit is er eentje! (die van mij ook trouwens, maar ik post hem als uitleg, hopelijk is hij zo duidelijk) graag gedaan trouwens, ik vind het zelf ook altijd leuk om over te brainstormen over zulke dingen :D succes met je project!

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:36

Telpeva schreef:
Juuultjee schreef:

Oneliner meid, oneliner :)) dit is er eentje! (die van mij ook trouwens, maar ik post hem als uitleg, hopelijk is hij zo duidelijk) graag gedaan trouwens, ik vind het zelf ook altijd leuk om over te brainstormen over zulke dingen :D succes met je project!

ik heb geedit hihi
heb echt een vraag, wat hebben jullie allemaal voor je schelic manege? :P
en hoe maak je voerzakjes?

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:43

Geeft niks hoor, ik erger mij er ook niet aan maar omdat het meen ik niet helemaal duidelijk was wat nou precies oneliners zijn, denk ik ik pik er even eentje uit. Superlief dat je hem aangepast hebt, met de foto kunnen we nu ook meehelpen om te verzinnen :D win-win situatie.

Zelf heb ik geen manege staan, maar wat ik al erg leuk vind zijn (nep)grasmatten voor in weides, met of zonder onkruid of bloemen er in, en verschillende ondergronden. Bijvoorbeeld in de stal kan stro liggen, in de wandelpaden ligt meestal beton of steen, de wanden van stallen zijn vaak van hout of voor de helft van steen, dit is moeilijk om erop te krijgen natuurlijk maar met schilderen kan je ook een heel andere look krijgen. Meteen realistischer.

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:51

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHH BEDANKT!!!!!!!!!
Heeeeeel erg!

dit heb ik nu dus.

-hooi\stro
voederbakken
hout
stenen
halster haakjes.
naambordje.

meer weet ik niet :n

het zijn trouwens scheve deurtjes :( http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AD4FWNQV.jpg

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:53

Voor de dames die een stal willen bouwen, dit zijn mijn stallen.
De eerste heeft 10 boxen en 8 stands (voor de trekpaarden)
Alle boxdeuren kunnen open en de paarden kunnen door de luikjes naar buiten kijken.
Zoals je ziet is het dak opengeklapt, maar er zit een scharnier aan dus, het dak kan ook zo gesloten worden. De linkerhelft van het dak zit vast aan de stal en de rechterhelft kan dus opengeklapt worden.
Afbeelding

Afbeelding

De tweede stal is de sportstal, met mega grote binnenbak.
Deze stal heeft 12 boxen en 4 poetsplaatsen.
Via een schuifdeur kan je naar de binnenbak.
Bij deze stal kan het dak er helemaal af, het zijn twee losse panelen.
Maar je kan ook alleen de ramen (van het dak) eruit halen zodat je goed in de stal kan.
Afbeelding

Afbeelding

Beide stallen zijn met de hand gemaakt door mij en mijn vader.
Ook hebben we een koetshuis met hooizolder gemaakt, zodat de trailer(s) en rijtuigen binnen kunnen staan.
Maar daar heb ik even geen foto van.

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:57

:oo

Je hebt een werkelijke PRACHTIGE stallen!
Door jou stallen heb ik een beetje inspiratie, ik gebruik jou als voorbeeld als dat zou mogen?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:59

Ah lideli, je stallen zijn geweldig! Telpeva, het is inderdaad leuk om even te speculeren over realistische schaal. Ik dacht dat de schaal van Schleich 1:12 was? Juuultje, ik vind je stallen nogal goedkoop ogen, maar dat kan door mij komen.

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:01

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:04

Schleich is geen 1:12, het is kleiner dan dat (hoger getal) maar hoe groot het precies was weet ik niet meer. Ik heb het ooit eens berekend maar dat staat ergens in 1 van de oudere Schleich delen en ik heb niet zo'n zin om te zoeken mensen die op zoek zijn naar de schaal kunnen in de oudere topics rondzoeken, als je zo'n ouder topic opent en je helemaal linksonderin het scherm een zoekopdracht invult kom je er wel.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:04

@Juuultje, ja dat mag best, maar bedenk dat er in deze stallen behoorlijk wat uren werk en geld zijn gestoken. Houten planken laten zagen, verf, materiaal voor de stal e.d. Maar je kunt zoiets ook van karton proberen natuurlijk als je wilt.

Bedankt ook allebei voor het compliment
Hier nog een close up van uit de staldeur gezien

Afbeelding

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:10

bedankt!
Maar nu zit ik met een vraagje... ik heb veel karton gebruikt voor mijn stallen, kan ik die nu zegmaar mooier maken?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:12

Juuultje, ik zeg niet dat ik beter kan? Ik kan het wel, maar zeg het niet. ;)