Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:25

Wauw echt een heel mooi setje! heeft die nou ook wat om ze staart? en ik vind idd de singel gaaf want nu lijkt het nog echter en leuk dat je echt een flap hebt ! Ik vind hem echt heel gaaf!!!

Edit: Sorry had reactie hiervoor niet gezien ;)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:05

wat een mooi zadel!
ik heb hier mijn broertje naast me staan die niks anders meer kan zeggen dan: is dit haar eerste? dat geloof ik niet! dat kan niet!
de enige tip die ik je kan geven is maak een tutorial, en vooral: leg ons uit hoe je die verstelbare beugels en zadelflappen hebt gemaakt zonder dat het leer erboven helemaal bol gaat staan...
verder heb ik nog een falabellatje van een nieuwe staart voorzien:
Afbeelding
eigenlijk galoppeert ze, maar dan blijft ze niet staan, dus nu steigert ze.....
ik heb er een plaatje van klei bijgemaakt, als je haar daar op zet galoppeert ze alsnog.
Afbeelding
sorry voor de superonscherpe foto's, maar ik was een beetje lui en heb ze daarom op mobiel en tablet gemaakt.
verder heb ik niet heel veel aan het paardje gedaan, alleen die staart en een beetje rare uitsteeksels wegsnijden. gerepaint heb ik haar ook niet. ik denk dat het zo'n ridderpaardje was, want ze had twee gaatjes aan elke kant van haar buik. verder stond ze vroeger ook op een standaard, want er zaten uitsteeksels aan haar achterhoeven, die ooit in een plaatje zaten denk ik.
ow, ze heet nightmare.... vond ik wel goed bij haar passen... en nog een beetje in de nasleep van halloween.......
verder heeft ze een open mond, en daarom moest ik ook per-se meteen een echt bit maken die in de mond past, alleen nu heb ik daar geen foto's van.
verder(het is inmiddels wel bekend dat ik van KLEIN houd) heb ik een westernzadeltje gemaakt voor mijn verzameling falabella's, en een stalgebouwtje(ook voor de fala's) foto's volgen nog.
telpeva: veel beterschap!

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:18

joysieee: tot waar neer is je wedstijd?
pbl: leuke set!
roodvos: heb je foto's van de fallabella stal?

morgen toets,heb er helemaal niet voor geleerd. morgen 7.00 opstaan om nog te leren. :oo
heb een leuk iedee om te maken: een rode dikken deken. met witte parels op de voor kant! :D

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:56

Heb de fjord gekregen! Hij is in een goede staat, maar een achter been stond helemaal naar binnen gebogen. Hij kon dus ook niet meer staan. Ik heb er een dik stuk hout tussen gedaan, en als ik die eronder vandaan haal blijft zijn been gelukkig in de goede houding zitten. Hij heeft helaas geen aalstreep, maar deze ga ik er zeker zelf op schilderen! :D

palmbierlove: ziet er prachtig uit voor het eerste zadeltje!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:59

@ roodvos, van welk merk is dat paardje?

en het is echt mijn eerste zadel,
wel heb ik eerst een papieren model gemaakt,
die was veel te groot, dus hier en daar wat aangepast en daarna van leer gemaakt

ik heb het zadel ongeveer gemaakt via deze tutorial op hyves (die is dus niet door mij gemaakt)
http://schleich-horses.hyves.nl/blog/40 ... ADEL/gQwJ/
ook handig daar staat ook uitgelegd hoe je achtjes moet maken,
hoewel ik het zelf nog steeds anders doe ;)

de beugels heb ik gemaakt naar het filmpje in de opening

verder gebruik ik heel dun leer zodat je meerdere lagen over elkaar heen kan doen

eclair98

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:12

Daf3: NIET DOEN IS EEN OUD MODEL EN IS VEEL GELD WAARD!
Roodvos: welk merk is dat paardje?

Wie heeft er nog AH superdierenkaartjes nodig? Dan wil ik wel ruilen tegen tuigjes!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:49

wauw handig! dakjewel pbl... ik had er nog noooit an gedacht om beugels op deze manier verstelbaar te maken, en was er anders ook nooit op gekomen.
daf, ik zou er inderdaad ook geen aalstreep opschilderen.
pbl eneclair: echt geen flauw idee, gewoon zo een standaard merkloos geval, ik heb het al heeel lang, het enige dat ik weet is dat ze een ridderpaardje was. vermoedelijk gewoon uit zo een hele grote zak met ridders, een paar paarden en wat dingetje in de trant van hekjes. die kan je vaak kopen in de speelgoedwinkel, zo een hele zak voor een paar euro.
ik hebe er hier trouwens nog een paar liggen, die kopen ongetwijfels ook aan bod(alhoewel, die zijn niet zo mooi of hebben tuig op)
ze krijgt overigens ook nog een veulen, vermoedelijk een zebratje dat ik hier heb staan dat de goede maat is9maar een beeetje misvormt) of het falaveulen(als ik die voor sinterklaar krijg). gerepaint uiteraard...

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:48

ik heb vandaag mijn schoen gezet :)
ik kreeg een haflinger veulen die ligt :D ik ben er heel blij mee :D
heeft die van jullie ook een roze vlekje op zn neusje?
ik vind dit heel mooi, omdat mijn verzorgpony die verkocht is, precies zo'n vlekje had :)
PBL: ik kan dat filmpje niet zien, ik heb geen Hyves ;)
roodvos: Leuk dat je dat paardje weer hebt terug gevonden ! Succes met het Zebratje! (tenzij je die Falabella krijgt ;) )

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:09

Ik ben echt heel lang niet hier geweest!! :O
Ik heb mijn eerste zadel gemaakt, hij ligt nu te drogen want ik heb dus echt rotlijm.
Kan ik in de Wanco ook bisonkit kopen die daar geschikt voor is?
Of heeft iemand een plaatjevan die lijm?? Ik ben ook bezig met een hoofdstel/longeertuigje.
Mijn zadel is geloof ik veel te groot. En heeft iemand nog wedstrijden ofzo? :):)

@daf3: Ik zou idd niet zelf een aalstreep maken, is keizonde.
@Palmbierlove: Ik vind het met die lage gespen jusit leuk haha! Echt keimooi!!
@cathyenbo: Ik geloof wel dat die eruit gaat ja, niet zeker.
Ik ben echt verliefd op de nieuwe halfinger merrie xd
Heeft er iemand nog een turtorial/filmpje voor hoe je een hoofdstel maakt?
En daf3, hou marktplaats in de gaten :p
Daar heb ik mijne vandaan maar ik zoek er nog een om te repainten. Dus als iemand er 2 heeft...? ;)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:20

Jha eigenlijk wou ik er heel graag eentje met aalstreep maar die was op zijn goedkoopst 15 euro. heb deze voor 11 euro. Maar ik zal hem niet verprutsen :D

Ik geloof al 5 jaar niet meer in sinterklaas, en mag mijn schoen ook niet meer zetten :( ik ga vanavond toch mijn schoen zetten. Heeeeeel misshien :) en anders misschien morgen dat ze dan toch maar iets haalt stiekem :){

zesteigert: jha nouja die zonder aalstreep is ook wel leuk :)

Nog even over die fjord, want zijn benen stonden zo scheeft zodat hij niet meer kon staan. Daar had ik dus van die dikke houtjes tussen gedaan zodat ze open bleven. Als ik het hout weghaal blijft het wel even zitten op zijn goede plaats, maar na 2 min staat ie weer vrij scheef. Hebben jullie misschien een iedee hoe ik dit kan oplossen dat ze recht blijven? Hij staat nu bijna de hele avond met 2 dikke houten tussen zijn benen maar het helpt niet zo veel... :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:24

Heb je een plaatje van de benen? ben wel nieuwsgierig. Je kan het pootje verhitten (pas op dat je hem niet verbrandt) en een andere kant op buigen zodat het beetje weer goed staat. Dat kan bijvoorbeeld met een aansteker, of heet water. Daarna even afkoelen met koud water en kijken of hij beter blijft staan?

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:42

@daf Met sommige lijm kan het ook, een beetje lijm die al zegmaar half hard is en die er dan onder vervormen en als het hard is beetje bijkleuren. En ik ben idd ook wel benieuwd naar hoe het been er nu uit ziet :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:29

Telpeva schreef:
Heb je een plaatje van de benen? ben wel nieuwsgierig. Je kan het pootje verhitten (pas op dat je hem niet verbrandt) en een andere kant op buigen zodat het beetje weer goed staat. Dat kan bijvoorbeeld met een aansteker, of heet water. Daarna even afkoelen met koud water en kijken of hij beter blijft staan?

Daar moet je serieus mee oppassen mijn lippizanner merrie vloog in de fik!! :') Ik denk dat ik eindelijk een manier gevonden heb om mijn mobiel foto's op de pc te zetten :) Kunnen jullie eindelijk mijn: repaint, zadel, bandages en (eeehh ik weet niet meer wat ik nog meer had gemaakt) zien :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:41

hihi :D was je een mooie ponyta/rapidash ervan aan het maken? O:)
Zonder dollen, je moet het model ook niet aansteken, maar verwarmen :) dus de hittebron op een afstandje houden, en liefst ook rond blijven draaien zodat het plastic gelijkmatig warm wordt, en ook geen vlam vat En imo, bij twijfel, niet doen!

Afbeelding
Rapidash :D de vlammende paard pokemon

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:24

Telpeva schreef:
hihi :D was je een mooie ponyta/rapidash ervan aan het maken? O:)
Zonder dollen, je moet het model ook niet aansteken, maar verwarmen :) dus de hittebron op een afstandje houden, en liefst ook rond blijven draaien zodat het plastic gelijkmatig warm wordt, en ook geen vlam vat En imo, bij twijfel, niet doen!

[ Afbeelding ]
Rapidash :D de vlammende paard pokemon

Ik deed ook rondjes draaien maar ineens sloeg de vlam over, ik heb het paard nog wel kunnen redden :)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:47

Hier is de foto van het been:

Afbeelding
Het been lijkt op de foto niet zo scheef, maar dat is ie wel echt. Hij wil amper meer staan. Als je kijkt naar een foto van het orginele model zie je dat die benen best vrij veel uit elkaar staan. En deze raken elkaar nog net niet :( hij was eerst ook nog erger |( Ik werk liever niet met vuur aangezien ik bang ben dat hij kappot ga :) Hebben jullie nog een ander iedee?

@balou: Hihi zat er echt een vlam op je paard? :')
@suuzmickey: ik ben bang dat je dan goed de plek kan zien waar ik over heen hem geschilderd...
@Telpeva: Als je het been met heet water wilt verhitten, hoe heet moet het dan zijn? En hoe werk dat ongeveer?

Alvast bedankt allemaal! :D Toch fijn om zo een forum te hebben. Hopelijk kan mijn fjordje daarlijk weer op zijn benen staan :)

Ps: ik heb net even een foto opgezocht op internet van een zelfde soort fjord. Deze benen staan wel goed :)
Afbeelding

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:19

@daf3, met water is het niet zo moeilijk hoor.
Onder de kraan met warm water houden, tot je het kan buigen.
Voorzichtig buigen, vasthouden en met koud water afspoelen, zodat het weer stolt en op z'n plek blijft.

Ik ben begonnen met mijn allereerste repaint, er zitten nu een aantal lagen wit op.
Dat doe ik op de Hannoveraan hengst.
Ik twijfel alleen nog welke kleur ik ga doen.
Schimmel, of iets aparts als rood/blauw?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:21

daf: hij heeft een x-beentje....
misschien kan je er spakljes met een bandage omheen wikkelen: stukje watetn, vier stokjes, bandage.(ziet er nog realistisch uit ook)
telpeva: weet jij al die namen uit je hoofd?
en hier de beloofde foto's:
het hoofdstel(beetje heel simpel maar anders kon 'ie niet meer aan of uit, met echt bit:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCEJWSVG-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OGQBB4EP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRFXV64Q-D.jpg
het westernzadeltje met bosal, maat falabella, op ranger(merkloos, de manen lijken eel geel, dit klopt niet, ze zijn ongeveer de zelfde kleur als de vacht van de oude shetlanderruin)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LI64L7PJ-D.jpg
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8PNDQQQ-D.jpg
en tot slot:
de falabellastal!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZSOHOAL-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NWZNF6VW-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HLKNAEP4-D.jpg
zijn dit genoeg foto's? iedereen tevreden?

lideli: voor je eerste repaint zou ik wat makkelijks doen, schimmel is echt heel lastig, een van de moeilijkste. ik zou een kleur doen zoals zwart of bruin, of des noods vos of bont. vos is over het algemeen wel moeilijk te mengen. ook is het handig een donkere kleur te nemen, want grote kans dat je eerste repaint onder de verfstrepen zit enzo, en met een donkere kleur valt di niet zo op. met wit zie je echt alles!
xbaloul: als het nog niet lukt kan je het altijd nog met dropbox doen. dat doe ik nu en ik stuur in 2 seconden een foto van mobiel naar pc.

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:26

de stallen en het westernzadel vind ik echt gaaf! :) alleen het hoofdstel is wat minder, ik zou zelf wat dunner 'touw'/lint gebruiken dat ziet er mooier en realistischer uit en ik vind het fijner werken... wel gaaf dat het echt bit heeft maar dit kan neit bij elk paard maar wel heel gaaf :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:40

daf3 schreef:
Hier is de foto van het been:

[ Afbeelding ]
Het been lijkt op de foto niet zo scheef, maar dat is ie wel echt. Hij wil amper meer staan. Als je kijkt naar een foto van het orginele model zie je dat die benen best vrij veel uit elkaar staan. En deze raken elkaar nog net niet :( hij was eerst ook nog erger |( Ik werk liever niet met vuur aangezien ik bang ben dat hij kappot ga :) Hebben jullie nog een ander iedee?

@balou: Hihi zat er echt een vlam op je paard? :')
@suuzmickey: ik ben bang dat je dan goed de plek kan zien waar ik over heen hem geschilderd...
@Telpeva: Als je het been met heet water wilt verhitten, hoe heet moet het dan zijn? En hoe werk dat ongeveer?

Alvast bedankt allemaal! :D Toch fijn om zo een forum te hebben. Hopelijk kan mijn fjordje daarlijk weer op zijn benen staan :)

Ps: ik heb net even een foto opgezocht op internet van een zelfde soort fjord. Deze benen staan wel goed :)
[ Afbeelding ]

Ja, er zat ook een beetje een zwarte gesmolten plek op, maar dat kon ik er gelukkig wel weer afhalen ;) En nu heb ik nog steeds geen foto's geplaatst!! :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:29

Gave creatie zeg Roodvos, echt leuk dat hoofdstel met echte bit! op die kleine schaal spullen maken is best pittig en het is je netjes gelukt :j Op de foto van de stallen staat in het midden rechts een wit bruin gevlekte falabella, is die ook van dat andere merk? hij lijkt best op die van Schleich maar hij is toch weer anders? ik vind hem in elk geval leuk :D

Als ik een tipje mag geven voor het western setje? het wol dat je hebt gebruikt oogt vrij dik, misschien dat iets van garen leuk is in plaats van wol? dit is een stuk dunner maar heeft wel een gewoven structuur net als wol. Dit spul bedoel ik dan, is meestal wel te vinden in hobbyzaken: http://www.deopkamer.nl/WebRoot/StoreLN ... _garen.png Is maar een ideetje, ik heb het zelf niet in huis en ik weet ook niet of het wel of niet leuk staat :o :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:35

het leer dunner knippen durfde ik niet, het is nu al zo'n 2 millimeter dun.
het westernzadel vind ik zelf ook aardig goed gelut, alleen jammer dat de zitting niet bepaalt in het midden zit. dat met het dunnere touw ben ik helemaal ee eens, maar ik heb het nog nergens gevonden. gelukkig heeft sdanne_sanne er thuis een giga bol van liggen(wel een redelijk vies kleurtje), dus daar ga ik dan maar even wat van stelen....
de gestippelde falabela in het midden is een cust(van mij) op de falabellaruin.
een andere foto van dan deze heb ik helaas niet:
Afbeelding
hij heeft een hanekam, vandaar dat hij er niet echt meer op lijkt....
of ik moet weer van alles gaan uploaden.
xbaloul: heb je een foto van die gesmolten plek? ik wil namelijk wel weten waarom ik het zelf niet doe, en hoe erg het was.

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:00

Hoi allemaal,

Ben een serie begonnen op internet van schleich verhaal :D En de fjord speeld erin mee :Y) Dit is de site waar het verhaal op staat: www.samen-een.weebly.com.
Het is een verhaal met updates. Dus ongeveer komt er 1 keer in de 1,5 week er een update bij. Zo blijft ie spannend :) Waar het over gaat enz. Heb ik even op de site gezet.
Zouden jullie als je het lezen het formulier even willen invullen bij de hoofdpagina? Het staat ietsjes na onder scrollen.

roodvos: ahhh wat een leuke <3
xbalou: hahaha :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:44

Ook ben ik eindelijk weer aan de slag gegaan met mijn hindernissen project,
en de hindernissen die ik had liggen zijn nu klaar,
ik heb nog wel een hele waslijst met ideeen,
maar ik ga eerst weer verder repainten (en nu echt, hoop ik ;) )

hier wat foto's: (ik hoop dat ze te zien zullen zijn)

de hele springwei:
http://5.media.hyves-static.net/1523686 ... 86396.jpeg

andere kant:
Afbeelding

al onze paardjes kijken gezellig toe XD

alle hindernissen los:
1 Palmboom hindernis: http://6.media.hyves-static.net/1523688 ... 88325.jpeg
2 Sterren hindernis: http://8.media.hyves-static.net/1523688 ... 88431.jpeg
3 Stoplicht hindernis: http://3.media.hyves-static.net/1523688 ... 88378.jpeg
4 Regenboog hindernis: :D http://5.media.hyves-static.net/1523688 ... 88596.jpeg
5 Nederlandse vlag: http://8.media.hyves-static.net/1523688 ... 88487.jpeg
6 Zeeuwse vlag: :D:D
Afbeelding
(op de achtergrond een van mijn huidige repaints)

nu nog een nieuwe opslagplek maken voor alle nieuwe balken,
de basis is er al,
alleen de haken nog ophangen

oja en ik had al cavaletti's, maar die staan nog niet op de foto..