Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:52

Ik ben ook wel benieuwd naar wat je nu van plan bent :j

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:53

Begrijp ik nou goed dat je de pony een half jaar gelden hebt gekregen van de oom van je vriend en dat nu het uit is met je vriend hij die pony weer terug wil?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:54

Jee, ik vind het wel een beetje te ver gaar nu hier. Er wordt over deze mensen gesproken alsof alle conflicten worden opgelost met geweld en doodsbedreigingen. Doe ff normaal, zeg! Meisje is veertien, denken jullie nou echt dat een volwassen kerel op die manier te werk zou gaan?

Ik denk dat je het beste toch op een normale manier kan uitleggen dat je Tucker erg mist en dat je haar graag zou willen kopen. Willen ze dat niet, jammer dan en klaar.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:54

Ik vraag me nog steeds af hoe graag je die pony terug wil. Het gaat nu 36pagina's over hoe je het gaat aanpakken en ondertussen ben je nog geen stap verder.
Jullie waren met een brief bezig, hoe staat het daar mee? Als je je pony terug wilt krijg je hoe dan ook gezeur met die mensen wil je dat niet dan moet je de pony los laten! En misschien ia dat ook wel verstandig om te doen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:58

SaskiaKa schreef:
Jee, ik vind het wel een beetje te ver gaar nu hier. Er wordt over deze mensen gesproken alsof alle conflicten worden opgelost met geweld en doodsbedreigingen. Doe ff normaal, zeg! Meisje is veertien, denken jullie nou echt dat een volwassen kerel op die manier te werk zou gaan?

Ik denk dat je het beste toch op een normale manier kan uitleggen dat je Tucker erg mist en dat je haar graag zou willen kopen. Willen ze dat niet, jammer dan en klaar.

Ja, er zijn families(en dan gooi ik ze niet direct bij de kampersectie, ook gewone) die helemaal over de rooie gaan als je hun durft bedreigen met juridische stappen of dingen durft doen als stiekem 'hun' eigendom stelen. Dan wil je ze echt niet bij je huis hebben. En daar mag TS best voor gewaarschuwd worden, aangezien ze zelf al aanwijzingen geeft dat dit niet de meest vriendelijke mensen zijn als ze boos worden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:02

Uiteindelijk is er dus nog niemand echt wezen praten en weet niemand bv de prijs die ze voor die pony evt willen. Ouders doen in dit verhaal dus niets. Of je gaat als ouder mee en praten met de eigenaar van die pony of je verbied dat je dochter er nog heen gaat.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:07

Kwanyin schreef:
SaskiaKa schreef:

Ja, er zijn families(en dan gooi ik ze niet direct bij de kampersectie, ook gewone) die helemaal over de rooie gaan als je hun durft bedreigen met juridische stappen of dingen durft doen als stiekem 'hun' eigendom stelen. Dan wil je ze echt niet bij je huis hebben. En daar mag TS best voor gewaarschuwd worden, aangezien ze zelf al aanwijzingen geeft dat dit niet de meest vriendelijke mensen zijn als ze boos worden.

Ik zou ook boos worden als iemand iets zou meenemen waarvan ik vind dat het van mij is, maar dat betekend niet dat ik je kop er af schiet.
En daarom: ga praten, eerlijk en open wordt vast meer gewaardeerd dan achter iemands rug om een pony meenemen of juridische stappen ondernemen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:10

TS is 14 jaar en haar ouders zien het niet zitten. Wat is er nog aan toe te voegen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:14

chevax schreef:
TS is 14 jaar en haar ouders zien het niet zitten. Wat is er nog aan toe te voegen?

Idd. helemaal niets dus.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:15

Zoals ik al vaak zeg,mijn ouders staan achter mijn beslissingen.
Als ik kom met een suggestie,beslissen hun of dat doorgaat of niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:16

Ja ze staan achter jou beslissingen,maar ze willen zelf toch niets met die mensen te maken hebben?
Jij moet alles zelf doen toch.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:18

Dan staan ze er voor mijn gevoel niet achter anders hadden ze wel geholpen

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:20

Ik heb het ze nog niet gevraagd dus waarom gelijk een oorddeel?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:20

Omdat jij zelf zei dat je ouders niets willen doen,en dat ze niets te maken willen hebben met die mensen.Ook willen ze niets te maken hebben met advocaat of rechter.
Zijn je eigen woorden toch?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:23

Sharon lees de berichtjes van Russel nog even.
En het beste laat je tucker met rust. Als jij voor Tucker blijft 'zorgen' weet je in ieder geval zeker dat je 'm nooit zal krijgen. Klinkt hard maar als het oog van Tucker te erg wordt en de hele pony verwaarloosd gaat worden dan pas kan de dieren bescherming aan te pas komen en zou Tucker eventueel in beslag genomen kunnen worden. Op dat moment kan jij 'toeslaan'.
Je zult veel geduld moeten hebben en een tijdje je ogen gesloten moeten houden wat betreft Tucker.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:26

ja,geen advocaat/rechter dat gaat niet goed,maak ik het alleen maar erger mee.
Als ik wil dat hun proberen contact op te nemen willen ze dat vast wel doen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 12:30

HolyPope schreef:
Sharon lees de berichtjes van Russel nog even.
En het beste laat je tucker met rust. Als jij voor Tucker blijft 'zorgen' weet je in ieder geval zeker dat je 'm nooit zal krijgen. Klinkt hard maar als het oog van Tucker te erg wordt en de hele pony verwaarloosd gaat worden dan pas kan de dieren bescherming aan te pas komen en zou Tucker eventueel in beslag genomen kunnen worden. Op dat moment kan jij 'toeslaan'.
Je zult veel geduld moeten hebben en een tijdje je ogen gesloten moeten houden wat betreft Tucker.

Tja,je hebt gelijk ookal is het ontzettend moeilijk om je pony zo te zien.
Maar dit is inderdaad het beste..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:35

sharontucker schreef:

Doe dat dan! Ga niet zelf hier mee door,een 14 jarige wordt echt niet serieus genomen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:40

Ik zou zeggen "ga er sowieso niet mee door". Ik denk dat je door dit topic (voor iedereen leesbaar) de zaak al niet hebt bevorderd. Je bent 14 jaar en zit nu in een situatie die niet leuk is, maar dat zal je nog vaker gebeuren. Inmiddels heb ik zoveel adviezen, meningen en omstandigheden voorbij zien komen dat ik echt niet meer weet wie wat heeft gezegd of gedaan, maar ik kan je alleen maar adviseren: haal diep, bespreek rustig met je ouders de mogelijkheden en willen zij niet meewerken, is dat erg verdrietig voor je, maar dan houden de mogelijkheden op.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:06

sharontucker schreef:

Waarom heb je dat dan nog niet gevraagd..... Hoelang ben je hier al wel niet mee bezig.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 13:13

Lang. ik kan toch niet zomaar 123 beslissingen gaan nemen.
1verkeerde beslissing en ik ben nog verder van huis ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:16

Waarom zouden je ouders nu opeens van gedachten veranderen?
Ze hebben je vanaf het begin gezegd,dat ze niet met die mensen in contact willen komen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:17

Je bent al een week verder. Praat met je ouders.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:19

meid nogmaals, hoe hard ook, VERGEET tucker en ga kijken voor een leuke eigen echte pony in overleg met je ouders uiteraard...

Je zegt int begin dat je ouders niks willen helpen en etc, dat zegt mij ook al genoeg, nu zeg je ineens dat ze vast wel met ze willen praten als je t vraagt..
Je zegt dat de politie je zou bellen maar de politie zei je zelf zei dat ze niks konden doen voor je en dan is het weer van ze zijn te druk om me te bellen
Je wilt geen problemen en gedoe en je kan nu ook niet 1 2 3 naar Tucker en kan problemen krijgen als je toch ongevraagd aan de eigenaar daar vraagt of je er heen mag en je mag Tucker ook niet verplaatsen..

Kortom meid serieus, zoek een eigen paardje als t mag van je ouders...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:44

TS heeft van mij mail met de brief.

Wat zij er vervolgens mee doet, is aan haar. Ik ga er vanuit dat, indien ze dit wil, zelf Douraque de brief zal doorsturen.
Dan is het handig dat zij Douraque even een pb stuurt met daarin de vraag naar haar mailadres, aangezien de brief in een word document is getypt.