Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:21

love_horse1 schreef:
1.60 is al te lang ja.

De meeste die daar rijden zijn 1.70 meter en ze staan gewoon nog rechtop.
Die pony's zijn wel wat gewend lijkt mij, en er mag toch alleen maar mee gestapt worden. Als je te groot bent wordt je er wel afgehaald..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:38

nathalie2000 schreef:
love_horse1 schreef:
1.60 is al te lang ja.

Die pony's zijn wel wat gewend likt mij, en er mag toch alleen maar mee gestapt worden. Als je te groot bent wordt je er wel afgehaald..

Ja dus? , 1.70 is echt veel ste lang, die cowboys letten echt niet op hoelang je bent hoor, er wordt ook gewoon gegallopeerd en gedraaft, ja die pony's staan nog rechtop omdat ze moeten

Dus 1.70 is gewoon te lang.
je wilt de pony toch niet overbelasten?!

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:40

nathalie2000 schreef:
love_horse1 schreef:
1.60 is al te lang ja.

Die pony's zijn wel wat gewend lijkt mij, en er mag toch alleen maar mee gestapt worden. Als je te groot bent wordt je er wel afgehaald..

Dat de meesten daar groter zijn dan 1.60 (wat ik ook al te groot vind), betekent niet dat het goed is. Dat is echt geen reden. Pony's zijn prooidieren, en zullen dus niet snel laten merken dat ze pijn hebben ofzo.
Met groter dan 1.55 moet je gewoon niet meer gaan rijden in ppc, dan kan je beter naar een leuk ponykamp gaan ofzo.

terrabeertje

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:56

pas ik nog op een super grote? ik ben 1,53 en weeg 41

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:30

terrabeertje schreef:
pas ik nog op een super grote? ik ben 1,53 en weeg 41

Zal nog net gaan denk ik, maar dan moet je wel een heel grote hebben en die zijn super popu... :(

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:32

nathalie2000 schreef:
love_horse1 schreef:
1.60 is al te lang ja.

En ik neem aan dat je niet naar anderen kijkt maar zelf het goede voorbeeld geeft.
Als jij een pony met je 1.60/1.70 wilt overbelasten ben je net zo fout bezig.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:42

love_horse1 schreef:

En ik neem aan dat je niet naar anderen kijkt maar zelf het goede voorbeeld geeft.
Als jij een pony met je 1.60/1.70 wilt overbelasten ben je net zo fout bezig.[/quote]

Ik ga niet meer naar ponyparkcity, vind het zelf ook al niet meer leuk en ''schaam'' me als het ware door mijn lengte. Heb het over de mensen die er met 1.60 nog op rijden. Te lang, dat klopt wel ja. Maar het is niet zo dat als je 1.60 meter bent die pony's opeens inzakken.
Die worden er wel afgehaald door die zogenaamde cowboys als ze te groot zijn, hoor.
En als je galoppeert in ponyparkcity wordt je sowieso van je pony afgestuurd en bij de 2e waarschuwing zelfs uit het park gezet. Tenminste, dat is wat ik heb gehoord. Nu nog de vraag of ze echt zo goed opletten, maar dat zal wel niet.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:46

nathalie2000 schreef:
love_horse1 schreef:

Als jij een pony met je 1.60/1.70 wilt overbelasten ben je net zo fout bezig.

Ik ga niet meer naar ponyparkcity, vind het zelf ook al niet meer leuk en ''schaam'' me als het ware door mijn lengte. Heb het over de mensen die er met 1.60 nog op rijden. Te lang, dat klopt wel ja. Maar het is niet zo dat als je 1.60 meter bent die pony's opeens inzakken.
Die worden er wel afgehaald door die zogenaamde cowboys als ze te groot zijn, hoor.
En als je galoppeert in ponyparkcity wordt je sowieso van je pony afgestuurd en bij de 2e waarschuwing zelfs uit het park gezet. Tenminste, dat is wat ik heb gehoord. Nu nog de vraag of ze echt zo goed opletten, maar dat zal wel niet.[/quote]

Nou wie dat jou heeft verteld,
dat klopt niet ;) ,
de comboy's letten er echt niet op of je te lang bent en of je gallopeerd, ik ben vorig jaar al weer 1 paar x geweest en ga dit jaar weer , vorig jaar zag je gewoon die cowboys staan en gallopeerde er gewoon mensen langs zonder dat ze iets zeiden.
en er zaten grote meiden op de 'grote' pony's en ze kwamen langs de ophaalstal en de cowboy's zeiden weer niks.

Tis ook niet zo dat de pony met 1.60/1.70 inzakt.
maar hij wordt wel overbelast en krijgt last van zijn rug!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:52

love_horse1 schreef:
dat klopt niet ;) ,
de comboy's letten er echt niet op of je te lang bent en of je gallopeerd, ik ben vorig jaar al weer 1 paar x geweest en ga dit jaar weer , vorig jaar zag je gewoon die cowboys staan en gallopeerde er gewoon mensen langs zonder dat ze iets zeiden.
en er zaten grote meiden op de 'grote' pony's en ze kwamen langs de ophaalstal en de cowboy's zeiden weer niks.

Mijn vriendin die daar is geweest heeft me dat verteld. Ligt misschien aan de cowboys; misschien had jij andere ''cowboys'' dan die mijn vriendin had. Zij had me verteld dat je er dan echt werd afgehaald, maar blijkbaar is dat niet zo.
Vroeger hadden ze grotere pony's bij ponyparkcity, zou handig zijn als ze dat nu weer deden. Hebben we ook al die ''te groot of niet?'' discussies niet. Snap natuurlijk wel dat er veel kleine kinderen zijn en het dus ''gevaarlijk'' kan zijn, maar er zijn genoeg pony's die erg braaf zijn en niks doen en makkelijk in zo'n groot park met allemaal kleine shetlanders kunnen lopen. Volgens mij hadden ze vroeger kleine fjorden, leuk of niet dan? :)
Maar ja, zal wel niet meer gaan gebeuren..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:54

nathalie2000 schreef:
love_horse1 schreef:
dat klopt niet ;) ,

Mijn vriendin die daar is geweest heeft me dat verteld. Ligt misschien aan de cowboys; misschien had jij andere ''cowboys'' dan die mijn vriendin had. Zij had me verteld dat je er dan echt werd afgehaald, maar blijkbaar is dat niet zo.
Vroeger hadden ze grotere pony's bij ponyparkcity, zou handig zijn als ze dat nu weer deden. Hebben we ook al die ''te groot of niet?'' discussies niet. Snap natuurlijk wel dat er veel kleine kinderen zijn en het dus ''gevaarlijk'' kan zijn, maar er zijn genoeg pony's die erg braaf zijn en niks doen en makkelijk in zo'n groot park met allemaal kleine shetlanders kunnen lopen. Volgens mij hadden ze vroeger kleine fjorden, leuk of niet dan? :)
Maar ja, zal wel niet meer gaan gebeuren..

:j

Soofjesuper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:21

Hoelaat moet je in de rij voor spirit of maxime

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:49

De reden dat de grote paarden/pony's er niet meer zijn is omdat er volwassenen opgingen rijden.. Maarja elke idioot die daar rondloopt kan toch ook op zo'n shet springen? Tja, er zullen wel meer redenen zijn denk ik :j.

Edit:
Voor die 2 moet je er wel vroeg staan denk ik.. Ligt ook aan de lovers! Maar rond een uur of 7/8? Zelfs eerder. Echt belachelijk dat het allemaal zo vroeg moet, maarja..

Soofjesuper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:48

In de ochtend of in de avond ervoor

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:06

Toch wel de ochtend, maar ik denk dat je er wel veeeel eerder moet zijn

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:36

haai mensen. ik kom ook meedoen hierzoow
hihi ik wil okkeeee :j <3

enne:: vroeg!!!

RobinBinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:53

Het valt er erg mee hoor! Maar weetje er zijn daar mensen met een karretje en die rijden daarmee om de mest op te ruimen en als je galoppeerd zeggen ze er niks van maar als je te groot bent voor je pony echt wel hoor! Je hebt sinds kort stukken waar je wel mag galopperen, dus ik weet niet wat je ervan moet denken, maar het hangt er ook vanaf hoe dik je pony is hè dus...Ik ben 1,72 en ik had Mexy♥, ze is echt een schatje maar daarintegen ook best dik (een echte vreetzak dus..) dus op mexy kan je best rijden hoor ;)

RobinBinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:02

Het gaat er trouwens ook niet om hoe groot je bent maar hoe zwaar! Tot ong 60 kilo kan je in ppc rijden! ;)

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:14

RobinBinky schreef:
Het gaat er trouwens ook niet om hoe groot je bent maar hoe zwaar! Tot ong 60 kilo kan je in ppc rijden! ;)

Dit is een oud topic, er zijn recentere topics :)
Lengte is net zo belangrijk als gewicht! Je kunt een pony enorm belasten als je te lang bent. 60kg is daarbij ook veeeel te zwaar. Deze discussie hebben we al heel vaak gehad in de andere topics, en de conclusie komt erop neer dat je met groter dan 1.50 en zwaarder dan 45kg gewoon niet meer op die pony's moet gaan zitten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:16

RobinBinky schreef:
Het valt er erg mee hoor! Maar weetje er zijn daar mensen met een karretje en die rijden daarmee om de mest op te ruimen en als je galoppeerd zeggen ze er niks van maar als je te groot bent voor je pony echt wel hoor! Je hebt sinds kort stukken waar je wel mag galopperen, dus ik weet niet wat je ervan moet denken, maar het hangt er ook vanaf hoe dik je pony is hè dus...Ik ben 1,72 en ik had Mexy♥, ze is echt een schatje maar daarintegen ook best dik (een echte vreetzak dus..) dus op mexy kan je best rijden hoor ;)

1.72 op een Shet?
Dat is echt veel en veel te groot, met 1.72 hoor je uberhaupt niet op iets kleiner dan een grote C of D pony. Je kan een pony flink beschadigen of pijn doen als je te groot bent, en vluchtdieren laten niet merken ze pijn hebben, of als het echt erg is pas.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:34

RobinBinky schreef:

Ik ben 1,73 en ik pas nog maar net op een grote d pony, dat is al zelfs geen mooi beeld meer. Dat mexy dik is is alleen maar slechter want dat betekent dat ze nóg meer lasten mee moeten dragen. Ze heeft dus al haar overgewicht waardoor ze moeilijk kan lopen en dan ga jij er ook nog op zitten met zo'n lengte... En die 60 kilo waar je het over hebt is eigenlijk ook al veel te zwaar voor een shetlander.

Ik vind ppc echt helemaal niets, en al die filmpjes van youtube van 14jarige die er nog steeds op galopperen en alles, echt vreselijk vind ik het. Maar tegenwoordig gaat alles om geld verdienen natuurlijk hè.

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:37

fourseasons schreef:
RobinBinky schreef:

Ik ben 1,73 en ik pas nog maar net op een grote d pony, dat is al zelfs geen mooi beeld meer. Dat mexy dik is is alleen maar slechter want dat betekent dat ze nóg meer lasten mee moeten dragen. Ze heeft dus al haar overgewicht waardoor ze moeilijk kan lopen en dan ga jij er ook nog op zitten met zo'n lengte... En die 60 kilo waar je het over hebt is eigenlijk ook al veel te zwaar voor een shetlander.

Ik vind ppc echt helemaal niets, en al die filmpjes van youtube van 14jarige die er nog steeds op galopperen en alles, echt vreselijk vind ik het. Maar tegenwoordig gaat alles om geld verdienen natuurlijk hè.

Dat hoor ik dus echt heel vaak, maar dat is niet waar. Er zitten zeker te grote kinderen op pony's, maar dit is echt niet altijd zo. Ik ben 1.70, en ik ga er nogsteeds heen, maar gewoon om lekker te wandelen, ik heb al 2 jaar helemaal niet meer op die pony's gezeten, en sinds 4 jaar rij ik niet echt meer. En veel van mijn vriendinnen daar rijden ook niet meer. Er wordt daar ook goed met pony's omgegaan.

RobinBinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:06

Citaat:
Ik ben 1,73 en ik pas nog maar net op een grote d pony, dat is al zelfs geen mooi beeld meer. Dat mexy dik is is alleen maar slechter want dat betekent dat ze nóg meer lasten mee moeten dragen. Ze heeft dus al haar overgewicht waardoor ze moeilijk kan lopen en dan ga jij er ook nog op zitten met zo'n lengte... En die 60 kilo waar je het over hebt is eigenlijk ook al veel te zwaar voor een shetlander

Citaat:
Dat hoor ik dus echt heel vaak, maar dat is niet waar. Er zitten zeker te grote kinderen op pony's, maar dit is echt niet altijd zo. Ik ben 1.70, en ik ga er nogsteeds heen, maar gewoon om lekker te wandelen, ik heb al 2 jaar helemaal niet meer op die pony's gezeten, en sinds 4 jaar rij ik niet echt meer. En veel van mijn vriendinnen daar rijden ook niet meer. Er wordt daar ook goed met pony's omgegaan.

Dat is jou mening, laat ons dat leuk vinden en als je het allemaal bullshit vind waarom kijk je dan naar dat soort filmpjes, we weten beide niet of de pony´s het wel of niet leuk vinden, ja ze kunnen niet praten maar dan kunnen ze ook niet zeggen dat ze het niet leuk vinden, we weten het niet...dus als wij dat leuk vinden laat ons dat leuk vinden en trouwens Mexy ♥ heeft ECHT GEEN overgewicht hoor en idd Wonderstruck er word daar goed met de pony´s omgegaan en ze lopen doordeweeks al helemaal niet miss een enkele keer dat ze daar moeten lopen vanwege een kindje die nog niet op school zit maar oh dat is moeilijk? -_- die kunnen niet rijden en hebben een gewicht van 20 kilo op hun rug, dus als ze in het weekend 1 à 2 x moeten lopen met iemand erop die te groot is, zo erg is dat ook alweer niet! Te vaak word ongezond en denk je nou dat ik echt 2 uur achter elkaar rij? nee kom op joh! wat denk je zelf? Daarom ga ik er maar 1x in de 3 jaar heen en rijd ik miss 10 minuten per dag! Kom op zeg?! Het is misschien zielig dat ze zo vaak moeten worden bereden met iemand die te groot is enzo maar daar denken de meesten wel om hoor! Dont be afraid! Ik ben het met je eens dat er soms echt kinderen zielig met die pony's omgaan , maar daar valt vrij weinig aan te doen toch? Als je zelf maar niet verkeerd bezig bent!

Soofjesuper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:17

Op dit topic kunnen ze beter een slotje doen, het is nu een ruzie topic terwijl het eigelijk over ppc moet gaan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 00:39

Ik vind het enorm egoïstisch als je als persoon langer als 1.55/1.60 ofzo op een Shetlander gaat rijden. Het gaat er niet om of ze het "leuk" vinden. Het gaat erom of het lichamelijk verantwoord is. Kinderen gaan het liefst elke dag naar de Mac Donald. Leuk en lekker. Goed voor het lichaam? Nee. Zelfde geld voor kinderen die te lang of te zwaar zijn en op een Shetlander willen rijden voor hun eigen egoïstische pleziertje ;)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:14

lifaya schreef:
Ik vind het enorm egoïstisch als je als persoon langer als 1.55/1.60 ofzo op een Shetlander gaat rijden. Het gaat er niet om of ze het "leuk" vinden. Het gaat erom of het lichamelijk verantwoord is. Kinderen gaan het liefst elke dag naar de Mac Donald. Leuk en lekker. Goed voor het lichaam? Nee. Zelfde geld voor kinderen die te lang of te zwaar zijn en op een Shetlander willen rijden voor hun eigen egoïstische pleziertje ;)

Inderdaad!